Gast Geplaatst: 22 juli 2002 Geplaatst: 22 juli 2002 hallo, ik heb sinds een paar dagen een v-box op mijn ontvanger aangesloten, ben er echter niet zeker van of ik de juiste bedrading heb gebruikt. ik had een 5 aderige kabel in gebruik, 2x voor 36V motor, 2x voor pulse sensor en een ground(aarde?).Kan ik de ground ongebruikt laten??? ik blijf namelijk het probleem houden dat de v-box niet automatisch wil draaien,handmatig draaien lukt wel, dus misschien kan hij de pulsen niet goed tellen, ik weet ook niet of de v-box dit normaal op het display hoort aan te geven, of ik heb een probleem met de limieten. wie kan mij verder helpen???
prutsie Geplaatst: 22 juli 2002 Geplaatst: 22 juli 2002 zo te zien heb je het goed gedaan 36v --> naar motor 36v --> naar motor pulse --> naar reedrelais motor gnd --> naar reedrelais motor het zou zo moeten werken mits je een reedrelais (klein glazen buisje welk gemonteerd zit onder een rond magneetje welke ronddraait als de motor werkt) als pulsteller in je motor hebt. dit kan je simpel zien in je motor, er zitten dan maar 2 aansluitingen in. Heb je 3 aansluitingen dan wordt het wat ingewikkelder, dan heb je een optische sensor, of een hallgenerator voor de pulsteller, maar ook dat is op te lossen. Hoor het wel, Succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 23 juli 2002 Geplaatst: 23 juli 2002 hallo Peter, het blijkt dat ik inderdaad een 3 draads aansluiting heb, het is een nokia actuator van ong. 10 jaar oud.Helaas was de technische man van mijn leverancier op vakantie, dus ze wisten me ook niet te vertellen hoe dit opgelost kan worden.(behalve dan een andere actuator monteren) weet jij dan misschien hoe het probleem opgelost kan worden??
prutsie Geplaatst: 23 juli 2002 Geplaatst: 23 juli 2002 Hoi Putje, Ik neem aan dat je bedoelt 3 draden voor de pulscount, en 2 draden voor de motor ? De motor zou dan geen probleem moeten zijn. Er zijn er meerdere geweest met dit probleem, en de gemakkelijkste oplossing is een universeel adaptertje van de Gamma aanschaffen om de pulsteller in de actuatormotor met ongeveer 5 volt te voeden. ik heb even moeten zoeken, maar jawel ! gevonden. kijk hier eens, compleet met tekeningen hoe het niet en wel moet: http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...ll&vc=1 Let er wel op dat je een GELIJKSPANNINGS adaptertje aanschaft. Hoor het wel als er vorderingen zijn. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 27 juli 2002 Geplaatst: 27 juli 2002 hoi Peter, nog bedankt voor het zoeken naar de oplossing voor m'n probleem, ik heb echter toch maar besloten om een nieuwe actuator aan te schaffen, omdat als ik het goed begrijp,ik bij stroomuitval steeds mijn satellietposities kwijt zou raken als ik gebruik maak van een aparte 5V voeding. omdat ik aan het eind van een doodlopende weg woon heb ik hier nogal regelmatig last van. groetjes, Putje.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen