Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een kennis had onlangs tijdens een dansfeest, een stamp op zijn keyboard, waarin een HDD van 2.5" zit van 2Gb.

Sindsdien hapert die schijf nu en dan bij zoeken....

Er zit nu een andere HDD in en nu wil ie de inhoud van die HDD op cd zetten...

Probleem, op de 2.5" is een mini IDE aansluiting met voeding over de IDE.

Op de PC zit alleen USB en SATA...

Ik heb een Dongle gekocht waarop de 2.53 HDD aangesloten kan worden, met een USB uitgang.

Ik heb het programma PC Clone EX Lite geinstalleerd, maar zie niks op de USB aansluiting, noch in dit programma, noch in verkenner.

Toen ik de USB kabel verbond, kwan op het scherm USB device voor massaopslag...

nu niet meer???

Wat gaat er verkeerd, wie heeft er ervaring mee?

Geplaatst:

Wat voor bestandssysteem staat er op die schijf?

Zie je de schijf wel in Configuratiescherm Systeem Hardware Apparaatbeheer Schijfstations?

Dan is de schijf niet geformatteerd of er staat een ander bestandssysteem op wat Windows niet kan lezen.

VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.

Geplaatst:

Schijf komt uit een Solton keyboard....

Weet niet welke soft daarop zit als besturingssysteem...

Kan wel partities lezen van 2Gb... doet me denken aan de vroegere windows...

Hoe lezen de keyborders hun HDD uit?

Hoe een copy maken van zo een HDD???

Geplaatst:

Voorgevoel is niet juist...

Ik heb een laptop zijn harde schijf(120Gb) eraan gehangen en zie compleet de inhoud ervan...

Dus de originele Fujitsi MHK2050AT (2Gb)is naar de eeuwige jachtvelden...

Ik krijg de melding dat er een massstorage device gevonden is en daarna foutmelding in USB device...

Zou er iets te versieren zijn met een andere electronische stuurprint van de HDD?

En zoals meestal met musici gebeurt, geen kaas van computers, dus geen backup... van zijn dure midifiles! smirk

Geplaatst:

Als het met de stuurprint opgelost is, wat ik echter niet denk. Zoek eens naar HD-Recovery bedrijven hier in Nederland bv.

Die hallen in een clean-room een hele harddisk uit elkaar en repareren wat mogelijk is, of zetten de magnetische schijven over in een recover apparaat.

Zijn niet de goedkoopste en het is maar de vraag wat goedkoper is. Nieuwe Midi-files of een Recovery (No Cure No Pay).

Vraag altijd eerst een offerte aan, die jongens werken per mb.

Anderzijds lijkt het me niet uitgesloten dat de leverancier je nieuwe midi-files verstrekt. Je hebt ze immers aangekocht ook.

Zelfs Microsoft stuurde me een paar jaar terug een nieuwe XP-Pro nadat die een dikke kras kreeg door een defect in een DVD-speler.

Kopie paspoort en Key was voldoende.

Geplaatst:

Waarschijnlijk is de schijf niet hardware matig defect. De reden dat je hem "niet ziet" is omdat het bestandssysteem niet door Windows wordt herkend.

Probeer eens een image te maken van de drive door middel van Ghost ofzo. (Een "RAW" image)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Image op een nieuwe schijf zetten, deze terug in het keyboard, en dan het keyboard gebruiken om de midi files eraf te halen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Probleem is Solton Keyboard heeft geen dvd of USB of Esata...

Alleen een serial port, en ik weet niet of die te aktiveren is om een reeks midifiles eraf te halen...

Ik ben geen keyboardermaniak, en de ze die het wel is heeft geen kaas gegeten van PC... dus we praten naast elkaar!

Bovendien durft de HDD veel errors geven(bad spots)... mad

Gast Bert1952
Geplaatst:

kijk eens wat er gebeurt als je de hdd weer terug plaats in het keyboard, als deze dan ondanks haperingen wel werkt is het een probleem dat windows de hdd niet kan lezen.

Ik had dat laats ook met een harddisk uit en xp machine hdd gaf veel fouten en gaf aan dat hij niet geformateerd was, ik heb de hdd toen in een w7 machine gehangen als slave en na een scan van een uur kon ik toch 70 procent er van af halen.

Daarna nog even in een xp machine gehangen voor de lol, maar die zag weer niets.

Geplaatst:

Heb eigenlijk schrik van m'n vingers te verbranden...

Uit vriendendienst heb ik al de adaptor gekocht, en zit ermee...

Stel dat ik die HDD aan de Solton hang, en er gaat iets fout, zit ik echt in de puree!

Never change a running system, never run a changing system...

Moest er nu een tweede HDD op die Solton gekunnen hebben, zou ik het eerst geprobeerd hebben alvorens de keyboarder naar de muziekwinkel te laten gaan, om er een andere HDD(ide 2.5" 2Gb= raar=zeldzaam) te laten induwen en formatteren...

En ik verzeker je die gasten rekenen geen computertechneutenprijzen! (betaalde ca 400 Euro ervoor!)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen