Turelure Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Hallo Iemand weet er een goed werkende plugin voor de dm8000 voor no-ip.com ip update ? Voor dyndns had ik er gevonden maar niet voor no-ip Thanks
Gast Jeroensky Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Provider kiezen die je gewoon een vast ip geeft.(er zijn er genoeg) Met zo'n vast ip hoef je bv bij dyn.dns maar eens per zoveel maanden in te loggen, om je gratis domein niet te laten verlopen. Geen dyndns config op device of router nodig. (althans ikzelf krijg van dyndns mailtje wanneer die 5 dagen later verloopt, dan heb ik 5 dagen detijd om effe in te loggen en that's all. Om de zoveel maanden krijg ik zo'n mailtje. Gewoon vast ip van m'n dsl isp.
Turelure Geplaatst: 20 juni 2010 Auteur Geplaatst: 20 juni 2010 Daar moet ik 15 euro per maand voor bijbetalen En met de kans dat ik een paar dagen zonder internet zit, dit is Tenerife hier... Het Afrikaans continent Vroeger had ik inadyn Maar vind niets in die aard voor de HD8000 Groetjes...
Beheerder Michel Geplaatst: 20 juni 2010 Beheerder Geplaatst: 20 juni 2010 In je router zit geen dynamic dns update functie? Veel routers hebben die mogelijkheid tegenwoordig standaard. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Turelure Geplaatst: 21 juni 2010 Auteur Geplaatst: 21 juni 2010 Mijn router heeft alleen de functie voor dyndns.org, maar niet voor ip.com Niemand die voor een plugin weet dan voor de DM8000 ?
Gast Jeroensky Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Indien je OpenPli als image gebruikt hier de oplossing. Effe met telnet client volgende doen: (net gepost op openpli forum dus ga ik effe copy&pasten) p.s. indien je op windows nog geen goede (ssh) telnet sessie client hebt, dan kan je hier putty-0.60-installer.exe downloaden en installeren. Voor OS-X en Linux zie pakketbeheer voor goede tennet client(eentje die ssh support) Als je putty geinstalleerd hebt dan in (windows) firewall putty toegang geven tot netwerk. Dan start je Putty. In sessions tab: -Host name : voer hier het lan ip adres in van de Dreambox (hieruit kan je idd opmaken dat het handig is je dreambox een vast ip adres te geven ipv dhcp) -port: 22 -selecteer : SSH -Saved sessions: Naam van je dreambox bv DM8000 -klik op : save vervolgens klik je op DM8000 (je opgeslagen sessie) en dan op "Open" (geniet van windows security melding) Daarna zie je telnet scherm. -login as : root -password : je root wachtwoord van dreambox Vervolgens dit: init 4 (enter indrukken) ipkg update && ipkg install inadyn-mt (enter indrukken) init 3 (enter indrukken) exit (enter indrukken) klaar. Voor meer telnet commando's is er dit topic . ©+® by OpenPli
Beheerder Michel Geplaatst: 21 juni 2010 Beheerder Geplaatst: 21 juni 2010 Origineel bericht van: Turelure Mijn router heeft alleen de functie voor dyndns.org, maar niet voor ip.com Niemand die voor een plugin weet dan voor de DM8000 ? van noip.com naar dyndns overstappen is een kwestie van minuten. Ik denk dat er andere factoren meespelen Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Turelure Geplaatst: 21 juni 2010 Auteur Geplaatst: 21 juni 2010 Gelukt dat is allemaal gesintalleerd ,,, ik zoek nu verder uit wat ik ermee moet doen Thanks
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen