Ga naar inhoud


[Elite HD] Bestaande schotel, signaal probleem LNB,??


Gast _Adrian_

Aanbevolen berichten

Gast _Adrian_

Hallo,

 

Ik bezig om mijn nieuwe Azbox te installeren. Ik heb al een schotel die afgesteld is op astra 19 en sirius 4 (T55). Met mijn oude ontvanger (nokia 9800s) kan ik op beide satellieten zenders ontvangen.

Ik sluit de Azbox aan op dezelfde schotel en ik kan geen beeld krijgen. Ook niet van de FTA zenders.

 

Is het een probleem met de azbox of kijkt de oude ontvanger scheef? Moet ik de schotel beter proberen af te stellen of miss ik een instelling?

 

Ik heb nu alleen de LNB van Astra 19 direct op de azbox aangesloten in de onderste conector (IF lnb).

Als in de TV zenders/tuner a. dvb-s/antenne instellingen Astra 19 selecteer, dan zegt ie Strength 25% en Quality 0%

 

 

Is er ergens en step-by-step installatie of een link die mij kan helpen?

 

Kan mij iemand helpen evt mondeling via skype met de instellingen?

 

Alvast bedankt,

 

_Adrian_

Link naar reactie
Delen op andere sites


je moet de antenne op de bovenste connector [loop] aansluiten, niet op de onderste dat is een uit gang

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

satencom ik weet niet niet hoe jou tuner er in zit maar bij mij zit de ant in op de onderste en de loop op de bovenste.

 

=========================

johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je de instellen van beide satellieten zo je ze in de ontvanger hebt staan hier even

neer zetten kunnen we even mee kijken wat er misschien fout staat ingesteld

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast _Adrian_

Alle Diseq 1.0 LNB 1 t/m 4 geprobeerd zonder succes. Om het erger te maken, als ik de coax kabel eruit schroef dan staat strength op 47%!!!

 

Hoe kan dat???

 

Graag hulp!!

 

Groetjes,

 

Adrian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Adrian_
Om het erger te maken, als ik de coax kabel eruit schroef dan staat strength op 47%!!!


Adrian,

Mijn Azbox deed het thuis perfect (bijna dan). cry Ik heb hem meegenomen op vakantie met een Multitenne (4 in 1) en ik heb nu ongeveer hetzelfde: bij LNB power OFF toch nog 21% signaal met quality 0% en met LNB Power ON 84% signaal met quality 0% en dat alles 360 graden rondom !!cry Ik heb hier een LNB gekocht en geprobeerd maar hetzelfde resultaat. sick

blush Ik denk dat ik de tuner opgeblazen heb doordat ik met aan/af koppelen de Azbox toch nog aan had staan. Ik hoop er met een nieuwe tuner vanaf te zijn (als die voor een Premium HD los te koop is).

Volgens mij kun je het beste terug naar de dealer.

Groeten.

-----------------
GI Xpeed LX3, GM Spark Triplex, Ferguson Ariva 202E, Clarke-Tech 5000HD Combo, WaveFrontier T90 (7 single + 4 twin lnb's), Multytenne QuatroSat, SelfSat H30D2 (zo gemakkelijk, wow !!), Metronic Eurasis, ElectroSat 80cm 3 LNBs.
Home of Satellite Director.
Azbox, Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast _Adrian_

Hallo zekitez,

 

Bedankt voor jouw bericht. Ik vermoedde het al. Ik zal hem terug naar de dealer opsturen.

 

Groeten,

 

Adrian

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Toch maar even ter volledigheid melden:

 

Ik ben weer thuis en heb mijn Azbox aangesloten op de vaste opstelling (WaveFrontier) en na aanpassen DiSEqC instellingen heb ik alle zenders weer eek .

 

Dus de Multytenne in de tuin gezet en met de Azbox weer geprobeerd de Astra's en Hotbird te vinden (DiSEqC aangepast). Dat lukt niet omdat de signaal sterkte altijd op 84% staat smirk .

Daarna de Azbox vervangen door een Vantage x221 en opnieuw geprobeerd en daarmee lukt het wel om de satellieten te vinden :D .

Azbox weer aangesloten en zowaar die doet het ook op de 3 Astra's en Hotbird sick .

 

Mijn Azbox is dus niet zo geschikt voor het opzoeken van satellieten omdat je het moet doen met alleen signaal quality en dan wordt het meer toeval dat je wat vindt. Ik had natuurlijk geen sat finder kit bij me omdat het normaal met de ontvanger alleen wel lukt (Vantage). Met de Azbox niet zo maar.

 

Misschien werkt de signaal sterkte wel goed bij anderen ?

 

-----------------
GI Xpeed LX3, GM Spark Triplex, Ferguson Ariva 202E, Clarke-Tech 5000HD Combo, WaveFrontier T90 (7 single + 4 twin lnb's), Multytenne QuatroSat, SelfSat H30D2 (zo gemakkelijk, wow !!), Metronic Eurasis, ElectroSat 80cm 3 LNBs.
Home of Satellite Director.
Azbox, Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Iedere linux based satbox die je aansluit zonder coax aansluiting zal een uitslag geven in signal level.


Die hint begrijp ik niet. confused Kun je uitleggen wat je bedoeld ?
Ik heb IF (lnb), antenne en TV ieder aangesloten met de juiste coax.
Alleen de loop-through niet.

-----------------
GI Xpeed LX3, GM Spark Triplex, Ferguson Ariva 202E, Clarke-Tech 5000HD Combo, WaveFrontier T90 (7 single + 4 twin lnb's), Multytenne QuatroSat, SelfSat H30D2 (zo gemakkelijk, wow !!), Metronic Eurasis, ElectroSat 80cm 3 LNBs.
Home of Satellite Director.
Azbox, Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...