Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Welke Rebox HD ontvanger de 8000, of de 9000 ?


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Ik ben op zoek, voor een goede kennis van mij, naar een goed werkende HD Satellietontvanger, en twijfel tussen de

 

Rebox RE-8000 HD TWIN of de

Rebox RE-9000 HD TWIN

 

Het moet een ontvanger zijn, die goed moet werken, een kijken en andere opnemen.

 

Wat is jullie ervaring ??

 

Hij heeft een 2 tal andere merken gehad, die niet echt naar tevredenheid, werkte, opnamen waren niet vlekkeloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De RE-8000 / 9000 is qua specificatie nagenoeg gelijk met het verschil dat de RE-9000 kan opnemen via een interne HDD en de RE-8000 dit via een externe HDD moet doen.

Ik ben prima tevreden over de RE-9000 en zeker in vergelijking met mijn vorige Topfield TF7700HDPVR. Er zijn echter ook een aantal ontevreden gebruikers en dat om uiteenlopende redenen maar bij welk merk is dat niet het geval.

Het is in elk geval een ontvanger die zo uit box functioneert zonder dat de gebruiker ook maar iets verder moet gaan doen.

Wil je een ontvanger waar je mee wilt hobby'en, zoals images plaatsen, e.d. dan is deze wat minder geschikt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Nee, mijn kennis wil een ontvanger met ingebouwde HDD, waarbij hij de ene zender kan kijken en een andere opnemen, zonder problemen.

 

Heb je voor deze ontvanger een module nodig ?

Neemt deze ontvanger meteen gedecodeerd op ?

 

Ik heb het hier dus over de 9000 serie

Moet ik hier ook opletten, op de benelux versie ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten

Heb je voor deze ontvanger een module nodig ?
Neemt deze ontvanger meteen gedecodeerd op ?



Nee, geen aparte module nodig, de Cd kaart functioneert het beste zelfs in de interne kaartlezer (wel met de chip naar beneden).

De ontvanger neemt ongecodeerd op als je de interne kaartlezer gebruikt.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
....waarbij hij de ene zender kan kijken en een andere opnemen, zonder problemen.

Henri,
Misschien toch nog even op attenderen, met de RE-8000 kun je ook naar een zender kijken en de andere opnemen, net zoals de RE-9000.
Het enige verschil is dat de opnames bij de een op de interne en bij de andere op de externe HDD plaatst.
In het geval van RE-9000 scheelt het wel circa € 90,= aan meerprijs en je moet voor de RE-9000 dan ook nog een interne HDD kopen.
Nu moet men waarschijnlijk ook voor de RE-8000 een externe HDD kopen maar die heeft men vaak toch al in huis.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Nu heeft mijn kennis een WD HDD liggen USB aansluiting,

maar deze is NTFS Geformatteerd

 

Kan deze ontvanger zelf deze schijf opnieuw formatteren naar het juiste formaat

 

Deze WD HDD wordt ook gevoed via de USB, kan deze ontvanger dat ook aan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het formatteren naar het Journaled bestandsformaat zal geen probleem opleveren maar een buspowered USB HDD (zonder eigen voeding) aan te sluiten is af te raden omdat dan toch wel teveel stroom via de USB poort van de ontvanger gaat lopen.

Dit laatste heb ik recent ergens gelezen maar kan het zo snel niet vinden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Jügen bedank voor je antwoorden, kan hij dus beter een externe HDD kopen, met een eigen voeding.

 

En deze worden ook weer goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een bus powered eSata schijf. Deze interfaced met de eSata connector en betrekt de voeding van de USB connector. Dit werkt goed. Omdat eSata sneller is dan USB ondervind ik minder problemen met gelijktijdig afspelen en opnemen van meerdere programma's. Ik heb niet gemerkt dat de USB connector te weinig stroom leverd. Wel heb ik een HD crash gehad. De oorzaak hiervan zoek ik echter niet bij de Rebox, maar bij de kwaliteit van de gebruikte schijf.

Een andere mogelijkheid: opnemen via je netwerk. Je kunt heel eenvoudig je box laten connecten met een netwerkshare, om deze vervolgens als opname medium te gebruiken. Ik heb dit getest met mijn Eminent mediaplayer. Werkt prima!

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Peter38
Ik gebruik een bus powered eSata schijf. Deze interfaced met de eSata connector en betrekt de voeding van de USB connector. Dit werkt goed. Omdat eSata sneller is dan USB ondervind ik minder problemen met gelijktijdig afspelen en opnemen van meerdere programma's. Ik heb niet gemerkt dat de USB connector te weinig stroom leverd. Wel heb ik een HD crash gehad. De oorzaak hiervan zoek ik echter niet bij de Rebox, maar bij de kwaliteit van de gebruikte schijf.
Een andere mogelijkheid: opnemen via je netwerk. Je kunt heel eenvoudig je box laten connecten met een netwerkshare, om deze vervolgens als opname medium te gebruiken. Ik heb dit getest met mijn Eminent mediaplayer. Werkt prima!


Je schrijft ik gebruik een eSata schijf en U heeft het over de voeding via USB

IS het niet beter om een eSata schijf te gebruiken met een eigen voeding.

Is er een bepaalt merk of type aan te bevelen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bewust gekozen voor deze oplossing. eSata is sneller dan USB. Omdat deze schijf de voeding via de USB aansluiting betrekt, wordt deze uitgeschakeld zodra de box uitgaat. Gebruik ik een externe HD met voeding, dan moet deze of aanblijven staan, of apart uitgeschakeld worden als ik de box uitschakel.

 

De meeste externe 2,5" schijven met eSata hebben de mogelijk om via USB de voeding te betrekken.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter38
....Dit werkt goed. ....Ik heb niet gemerkt dat de USB connector te weinig stroom leverd. Wel heb ik een HD crash gehad. De oorzaak hiervan zoek ik echter niet bij de Rebox, .....

Ik heb ook niet beweerd dat het niet zou werken maar dat het is af te raden.
Heb je al eens overwogen dat de HDD crash hier een gevolg van zou kunnen zijn.

Ik zou ook wel een eSata HDD aanbevelen maar ook zou ik er een met eigen voeding willen adviseren.

Wellicht is dit een vraag die de dealer of Rebox het beste kan beantwoorden.
Als je dan problemen krijgt (evtl. defecte USB poort) ben je tenminste gedekt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
[Wellicht is dit een vraag die de dealer of Rebox het beste kan beantwoorden.
Als je dan problemen krijgt (evtl. defecte USB poort) ben je tenminste gedekt.


Dit is een 'out of the box' oplossing. Er word niet meer stroom getrokken dan door een 'normale' externe USB schijf. Dit kan en mag nooit resulteren in een defecte USB poort. Overigens: de gecrashte HD had een overdaad aan Bad sectors. Ik kan dit niet direct koppelen aan de manier waarop gevoed word...

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik zie nu wel, dat het geen goedgekeurde ontvanger is.

 

Kan dit tot problemen lijden, wanneer Canal Digitaal weer eens overgaat naar een andere codering ?

 

Of is de support zo goed, dat mij kennis zich geen zorgen hoef te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zelfs goedgekeurde ontvangers zijn geen garantie voor de toekomst.

Er zijn op dit moment geloof ik meer problemen met bepaalde goedgekeurde ontvangers welke door Canaaldigitaal geleverd worden, als met sommige niet gekeurde ontvangers welke nooit problemen hebben.

 

Op dit moment werkt de fastscanlijst van canaaldigitaal en de ingebouwde kaartlezer prima, ze hebben zelfs voor de SECA 2 kaart aparte software beschikbaar gesteld.

Mocht de softcam van de interne kaartlezer het laten afweten, kan je altijd nog een ci module in de externe kaartlezer stoppen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...