Ga naar inhoud


Welke CAM voor orginele ORF kaart?


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een orginele gloedje nieuwe ORF-digital kaart.

Er staat Irdeto op. Rechtsboven in de hoek ook HD.

 

Met welke CAM krijg ik nu de programma´s open?

In mijn Humax 5400 met embedded Irdeto heb ik geen beeld.

Moet ik nu een Cryprtoworks CAM kopen of wat is nu aan te bevelen?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heeft eea te maken met HD en is een lang verhaal, waarbij ik jou de eer geef om het uit te leggen. Ik heb niets met ORF. wink

 

Linkje pakt ie helaas niet.(Is op de site beveiligd bij www.digitaler-rundfunk.at en het board "vervuilen" met niet Nederlandstalige tekst doe ik niet.)

 

Ik zet hem er wel even als bijlage bij voor de mensen die goed Duits kennen en anders kunnen de andere dit even via Google vertalen. (Maar weer altijd afvragen wat ie er van bakt) eek

 

orf.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dus gewoon een Cam voor Irdeto.


Mijn Hunax 5400 heeft Irdeto embedded. Doet het goed met CDS, niet met de ORF Irdetokaart. Kaart wordt niet herkend.
Dan heb ik hier een Irdeto FreeCAM leggen en die doet het ook niet.
Ik ga een Cryptoworks CAM bestellen. Daar moet het mee lukken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch snap ik het niet helemaal als je die laatste link een beetje volgt en leest.

 

Even wat citeren van die link;

 

Citaat:
SKY klanten en klanten in Oostenrijk hebben de mogelijkheid om de programma's van de ORF op uw SKY-kaart (NDS coderingssysteem)vrij te schakelen.

 

Wilt u op de tv ORF ORF 1 en ORF 2, ontvangen via SKY-kaart, dient u rechtstreeks contact opnemen met dat bedrijf omdat de ORF SKY niets te maken heeft met de ORF-programma's die via SKY kaarten mogelijk zijn.

 

Sky-abonnees met een kaart voor het ORF-programma's met een geschikte ontvanger kunnen ontvangen in HD-kwaliteit. Houd er rekening mee dat, afhankelijk van de ontvangst van ORF 1HD en ORF 2HD de HD-ontvanger een nieuwe scan moet doen

 

Als ik het dan zo lees en ik kijk naar de lijst ontvangers Embedded Irdeto en Cryptoworks, vraag ik me af of eea niet zou moeten werken in een Embedded Irdeto Tuner als op de kaart het expliciet vermeld staat.

 

Het lijkt erop dat ORF-HD via 2 manieren kan. De logica ben ik een beetje kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kimble,

 

Citaat:
Houd er rekening mee dat, afhankelijk van de ontvangst van ORF 1HD en ORF 2HD de HD-ontvanger een nieuwe scan moet doen

 

Ik vraag me af of een Humax 5400 HD aan kan ( Mpeg2 / Mpeg4 ?? bij seca ), lijkt me sterk en denk dat daar het probleem zit, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad iets waar je rekening mee moet houden. Ze noemen op die websites diverse tuner w.o. ook Humax, maar geen 5400.

 

De "gok" om een even een cam aan te schaffen zou ik niet nemen en even checken bij iemand die hem wel heeft.

 

Dat geld kan je dan beter bijleggen bij een andere tuner.

 

In ieder geval weer nummer zoveel op rij met een andere codering/kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kimble,

 

Citaat:
De "gok" om een even een cam aan te schaffen zou ik niet nemen en even checken bij iemand die hem wel heeft.

 

Het probleem van tegenwoordig is niet alleen de software en / of codering, maar ook de hardware ( bij HD ).

 

Zo worden we zo af en toe wel op het verkeerde been gezet.

 

Er is onlangs wel een nieuwe versie "vervangende software" voor de Humax 5400 uit gekomen, maar die zal de problemen van de Mpeg niet oplossen volgens mij, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ORF is een "gewone" MPEG2 zender. Dus de oude Humax 5400 moet daar geen problemen mee hebben.

Ik heb bij een bekende verkoopsite in D deze module gevonden met goede klanten-referenties en ga die bestellen.

41jAGTxdC9L._SL500_AA300_.jpg

Het is weer allemal lekker duidelijk: de codering is Cryptoworks en op de kaart en CAM staat Irdeto.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ORF kijken met een Alphacrypt module. Niet de light, de twin doet het wel.

 

 

Ik ben wel jaloers op je ORF kaart... ik zoek al maanden naar een mogelijkheid om een kaart te bemachtigen voor een redelijke prijs.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je kan ORF kijken met een Alphacrypt module. Niet de light, de twin doet het wel.

Ik heb het gezien, klopt. Maar kost wel even 108 €uro plus verzenden.
Die andere die ik op het oog heb kost 28 €uro plus verzenden.
Ik laat het nog even door mijn hoofd gaan.

Die kaart heb ik via een een kennis in Oostenrijk gekregen. Die heeft hem voor mij besteld.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...