Ga naar inhoud


Twee transponders op Hotbird onzichtbaar


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

mijn CI5100 is via een DiseqC A/B switch met twee Universal LNB's (MTI Blueline) op een 120cm schotel verbonden. Vrijwel alles ontvangt boven 80%, alleen op twee transponderfrequenties op de hotbird krijg ik helemaal geen signaal, namelijk 12.672V en 12654H. Hogere en lagere frequenties pakt 'ie wel. Ik heb alle mogelijk bitrates en FEC's geprobeerd, maar noppes.

 

Ookal kan ik zonder de kanalen op die transponders, ik wil wel graag snappen hoe dit nou weer kan. Heeft iemand een idee waar ik het zoeken moet?

 

Ursa..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vreemde zaak.... die transponders zijn bij mij loeihard. Ze zitten allebei toevallig (?) op Hotbird 4.

 

Misschien de LNB een millimetertje verschuiven?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LNB verschuiven zal niet helpen. Andere transponders van de Hotbird 4 komen ook 100% binnen.

 

Ik heb ook al de DiseqC omzeild om dat uit te sluiten maar dat maakt geen verschil. Ik vind dit zeer raadselachtig.

 

Het probleem was er al eerder, met andere LNB's en kabels en andere schotel. Het moet welhaast aan de ontvanger liggen. Nou moet ik een andere CI5100 bezitter vinden die dit kan testen. Andere draad maar.

 

Ursa..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niet uit wat voor ontvanger dan ook. Als hij dan wel binnenkomt ligt het zeker aan de Humax.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...