Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Op History HD steeds Hongaars geluid en tekst


SatellietFreaky

Aanbevolen berichten


Het ligt naar mijn mening niet aan Rebox.

Ik moet wel opmerken dat het regelmatig voorkomt dat de taal volledig willekeurig switcht tussen Engels en Hongaars

Als het Hongaars in de voorgrond hoorbaar is dan hoor je het Engels heel zacht in achtergrond.

Ik denk dat de keuze door de uitzendende partij wordt bepaald.

Wel heb ik constant Nederlandse ondertiteling want daar kun je wel voor kiezen.

 

Ik veronderstel dat je de Taalinstellingen in het Hoofdmenu correct hebt ingesteld.

 

Dit als aanvulling op het vorige antwoord van Remo.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik dit antwoord vanmorgen en ook zo even schreef keek ik ook gelijk naar History HD en ik had wel degelijk de mogelijkheid om via de gele toets (Audio Control) tussen de Hongaarse en Engelse taal of Dolby Digitaal te kiezen.

Heb je wel tijdens een documentaire Nederlandse ondertiteling?

Bij de vele voorbeschouwingen van de nog te komen uitzendingen wordt geen ondertiteling meegestuurd en schakelt de taal vaak weer terug naar Hongaars en moet opnieuw naar Engels worden omgeschakeld.

 

Welke keuzes krijg jij te zien als je op de gele toets en dan op Audiospoor klikt?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest

Ik heb hem ook met de gele knop op het Nederlandse geluid ingesteld en daar blijft hij keurig op staan.

Nog vreemder, want volgens mij is er nog nooit een keuze geweest voor de Nederlandse taal maar alleen voor Hongaars en Engels.
Alfons, heb jij nu echt de keuze om de Nederlandse taal in te stellen en is de geluidsweergave dan ook inderdaad in het Nederlands?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dan wel een RE-8000, maar die 'vergeet' zijn audio instellingen als ik opnieuw naar zenders laat zoeken. Zonder zoeken naar zenders onthoudt hij de audio instelling.

 

RE-8000HD PVR met Octagon 1018 firmware en Enigma 2 op USB

500GB WD Scorpio Blue (Intern)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook met de RE-9000 het geval.

Overigens verdwijnen na een zenderscan veel meer instellingen zoals b.v de Timer instellingen en moeten daarna weer opnieuw worden ingesteld.

Nu lijkt mij dit niet het grootste probleem want je doet niet elke week een nieuwe zenderscan.

 

Overigens welkom op dit forum en veel leesplezier toegewenst.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Overigens verdwijnen na een zenderscan veel meer instellingen zoals b.v de Timer instellingen en moeten daarna weer opnieuw worden ingesteld.


Mijn ervaring is dat niet bij een fastscan. De instellingen voor de timer etc. blkijven gewoon staan. Alleen na een fabrieksreset zijn deze weg. Of bedoel je een 'normale' of 'blind' scan? Dat heb ik nog nooit gedaan.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan kiezen voor engels, hongaars en audio dolby nog wat.

Ik vind het toch wel vreemd dat hongaars steeds als eerste taal komt en steeds opnieuw ingesteld moet worden.

Zit dus gewoon in de aansturing en informatie van de zender zelf.

Wie dat nu verzonnen heeft om hongaars als eerste taal neer te zetten bij eerste taalkeuze nederlands wink

 

Ik zal de vraag ok eens bij CD neerleggen, misschien dat ik daar wel antwoord krijg.

 

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies dan in je menu-configuratie bij 'voorkeur' taal (en ondertiteling) eerst voor Nederlands en dan Engels.

 

Als er geen Nederlands is, dan springt deze naar Engels. Is deze er ook niet, springt de box naar de 'eerstvolgende' audio.

 

Let wel, dat na elke 'zenderlijst' update deze instellingen voor de betreffende zender weer 'reset' zijn en controleer dan wederom de menu-setting en op het kanaal eenmalig juiste audio/subtitle instellen en dan wordt 't weer onthouden tot je een nieuwe update uitvoert.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...