Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Op History HD steeds Hongaars geluid en tekst


SatellietFreaky

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Dat is ook met de RE-9000 het geval.
Overigens verdwijnen na een zenderscan veel meer instellingen zoals b.v de Timer instellingen en moeten daarna weer opnieuw worden ingesteld.
Nu lijkt mij dit niet het grootste probleem want je doet niet elke week een nieuwe zenderscan.

Dat er meer instellingen verdwenen was me al bekend, is ook niet vervelend. Je moet er gewoon even rekening mee houden.

Origineel bericht van: Jürgen

Overigens welkom op dit forum en veel leesplezier toegewenst.

Dank je, dat zal wel lukken denk ik.

RE-8000HD PVR met Octagon 1018 firmware en Enigma 2 op USB

500GB WD Scorpio Blue (Intern)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: MACKerMD
Kies dan in je menu-configuratie bij 'voorkeur' taal (en ondertiteling) eerst voor Nederlands en dan Engels.

Als er geen Nederlands is, dan springt deze naar Engels. Is deze er ook niet, springt de box naar de 'eerstvolgende' audio.


De instellingen staan bij mij 1e taal nederlands 2e taal engels ook voor de ondertiteling.
Maar mooi dat het niet werkt dus wink

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatellietFreaky
Origineel bericht van: MACKerMD
Kies dan in je menu-configuratie bij 'voorkeur' taal (en ondertiteling) eerst voor Nederlands en dan Engels.

Als er geen Nederlands is, dan springt deze naar Engels. Is deze er ook niet, springt de box naar de 'eerstvolgende' audio.


De instellingen staan bij mij 1e taal nederlands 2e taal engels ook voor de ondertiteling.
Maar mooi dat het niet werkt dus wink

Staat bij jou in Systeeminstellingen -> A/V uitgang instellingen toevallig Dolby Digital Default aan?

RE-8000HD PVR met Octagon 1018 firmware en Enigma 2 op USB

500GB WD Scorpio Blue (Intern)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatellietFreaky
Volgens mij zit de fout gewoon bij Canal Digitaal.

SatellietFreaky, nu draaf je toch wel een beetje door, niemand heeft last van dit probleem, alleen jij.
Dus je kunt CD veel verwijten maar dit in elk geval niet.

Je zult dit probleem toch echt in jouw configuratie moeten gaan zoeken.
Loop nog even alle instellingen nauwlettend door en maak eventueel een foto van alle relevante instellingen en plaats deze hier op het forum.

...en dat de EPG in het Hongaars wordt weergegeven heeft natuurlijk al helemaal niets met het Audiospoor en de keuze daarvan te maken.

...en met het laatste heb je overigens wel gelijk, de ondertiteling wordt te pas en te onpas weergegeven.
Zal nog wel in de testfase zitten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij NGC Wild SD heb ik ook hongaarse tekst bij EPG en programma info, maar daar krijg ik wel altijd Engels als geluid.

Bij NGC HD is alles wel goed.

Bij History HD alles steeds in hongaars.

 

Schiet mij maar lek wink

 

Op zich heb ik er niet zoveel problemen mee, maar ik vind dit toch wel heel raar en kan er geen verklaring voor vinden.

Mijn instellingen heb ik al 10x nagelopen 1e taal ned 2e taal eng.

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatellietFreaky
Ik kan kiezen voor engels, hongaars en audio dolby nog wat.

Ik kan even niet meer volgen wat het probleem nu is.

Je kunt kiezen voor Engels en als je die taal kiest hoor je dan ook de Engelse taal?

Zo ja, als je daarna de ontvanger uit- en weer aanzet blijft de Engelse taal dan hoorbaar of moet je die dan weer opnieuw kiezen en is dat dan jouw probleem?

Bij mij blijft de Engelse taal overigens wel gehandhaafd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatellietFreaky
Bij NGC Wild SD heb ik ook hongaarse tekst bij EPG en programma info, maar daar krijg ik wel altijd Engels als geluid.
Bij NGC HD is alles wel goed.
Bij History HD alles steeds in hongaars.

Schiet mij maar lek wink

Op zich heb ik er niet zoveel problemen mee, maar ik vind dit toch wel heel raar en kan er geen verklaring voor vinden.
Mijn instellingen heb ik al 10x nagelopen 1e taal ned 2e taal eng.

Ik durf er haast een goede fles om te verwedden, volgens mij staat bij jou 'Dolby Digital Default' op aan.

History HD heeft een Hongaars (of een andere Slavische taal) als Dolby Digital audio track...

RE-8000HD PVR met Octagon 1018 firmware en Enigma 2 op USB

500GB WD Scorpio Blue (Intern)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Dolby Digital Default ook op 'aan' staan en inderdaad staat hij dan op dat geluidsspoor. Als ik echter met de gele knop de taal op Engels zet, blijft hij bij mij ook op Engels staan. En bij SatellietFreaky lukt dit schijnbaar niet en springt het geluid weer steeds terug op het Hongaarse geluidsspoor.

 

Ik heb geen idee waarom dit bij hem niet goed gaat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rkelly:

Ik ga niet met je wedden, want je hebt helemaal gelijk.

Dolby digital stond bij mij op 'AAN'.

Dat zorgt er kennelijk voor dat hij steeds default op hongaars of andere onleesbare taal komt.

Na het op 'UIT' zetten hiervan laat hij wel de taal op engels staan.

hèhè we zijn er.

Maar of dit logisch is, is maar de vraag ??? wink

Net zoals er instellingen zijn die heten 'Automatisch' maar vervolgens niet werken, en dat je dan persé een vaste waarde moet instellen om het goed te laten werken. wink

Ik zou dan zeggen laat het automatisch dan weg, want het werkt toch niet goed.

 

Mijn commentaar klinkt misschien negatief, maar is niet zo bedoeld. Ik wil er alleen maar mee aangeven dat de verschillende functies niet erg logisch zijn en dat de waarden die je instelt niet altijd het verwachte resultaat opleveren.

 

Daar valt toch wel wat te verbeteren, toch wink

 

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dit geval is de zender van origine Hongaars, wij liften erop mee. Het Dolby Digitaal geluid is daarom in dit geval voor ons onbruikbaar.

Beschouw dit als de uitzondering op de regel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus... sommige zenders die ook in het CDS pakket zitten (zoals bijv. JimJam die ook NL audio heeft) is het normaal dat de programma-info (onder de zendernaam zodra je op de zender komt), in het hongaars of andere slavische taal is ?

 

Is soms lastig als je je EPG wilt gebruiken voor opnames. Ik spreek/lees/schrijf geen hongaars. Wel engels smile

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...