Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Hoe zie ik of een zending in Upscaled of Native HD wordt uitgezonden?


Jürgen

Aanbevolen berichten


Dus dat zou betekenen dat ik op generlei wijze kan zien wat de kwaliteit van de uitgezonden HD content is?

Dus ze kunnen je eigenlijk alles aanbieden en het HD teken zegt dan helemaal niets.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eigenlijk zie je meteen aan het beeld of je naar upscaled SD kijkt, of naar echt HD.

 

In het display zal het HD teken oplichten, wanner je naar 720p of 1080i uitzendingen kijkt.

Het aangeboden programma hoeft echter geen native HD te zijn, maar kan dus ook upscaled SD zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt een beetje op de 19khz frequentie op radio om je stereo-lampje aan te laten springen.

 

Mooi voorbeeld van bandbreedte verspilling zijn de zenders RTL4HD/5HD/7HD, VeronicaHD, Net5HD.. het merendeel is gewoon SD, maar wordt wel met +- 7,5mbit doorgepompt in 1920, maar dan zijn de beeldlijnen gewoon 'dubbel' weergegeven. Zonde-Zonde-Zonde.

 

Voorlopig 'moet' je het even doen met een televisiegids die aangeeft of de uitzending in HD [native] wordt uitgezonden. Veelal zijn dit Amerikaanse series als CSI, NCIS, 'Oprah Winfrey' etc.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

Je zult je ogen moeten vertrouwen.

Neem nu de WK bijvoorbeeld, de wedstrijden en de reportages uit de studio in NL zijn echt in HD, de bijdrages vanuit Zuid Afrika (Jack van Gelder) niet dit is SD+.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Eigenlijk zie je meteen aan het beeld of je naar upscaled SD kijkt, of naar echt HD.

Toch blijft het lastig als je op je ogen moet vertrouwen om te bepalen of het om native of upscaled HD gaat.
Ik heb er althans moeite mee en om die reden stelde ik ook deze vraag.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Als ik af en toe eens heen en weer schakel tussen Arte HD (of één van de Duitse zenders in HD) en de Nederlandse zenders in HD, vraag ik me uberhaupt af of er wel iets in HD wordt uitgezonden op Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Steeds meer!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik was 1 week geleden op visite bij de buurman en die had een nanoxx gekocht (merk was mij onbekend) maar ik moet zeggen leuke ontvanger, ook kan je daar bij info zien in welk resolutie er uit gezonden word.

Volgens mij moet het dus simpel te realiseren zijn via software

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij bedoeld is de CNX Nano 2 van ConaxSat maar dat is geen HD ontvanger en wordt naar mijn mening ook niet in Europa verkocht.

 

Waarschijnlijk maakt het geen verschil of je de resolutie van een HD of SD ontvanger weergeeft maar wellicht moeten er weer prijsverhogende componenten aan de HD ontvanger worden toegevoegd en dat maakt de concurentiepositie weer wat kwetsbaarder, zeker als andere merken dit ook niet doen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ThaTiCK

Zelf gebruik ik als beeld uitvoerformaat 'automatisch' wat er in resulteert dat ik op de Rebox display (en op de tv) zie welke resolutie de zender heeft.

Native HD of upscaled kan je dan inderdaad zien als je dichter op je tv kruipt (HD heeft dan toch wel veel meer detail...).

 

Ik gebruik de automatisch stand omdat dat met name bij SD beeld veel betere resultaten op mijn tv geeft.. Het lijkt erop alsof de interne upscaler de tv geen gelegenheid meer geeft redelijke scherpte in het SD beeld te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...