Ga naar inhoud


Wegvallen zenders


Gast Egbert

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds enige tijd valt het signaal telkens voor enkele ogenblikken weg,dit gebeurt bij alle zenders.

Ik gebruik een phillips dsr2211 ontvanger en heb al vaak getracht om een update uit te voeren maar dit is niet mogelijk.

Is dit een probleem van canaal digitaal of ligt het aan mijn ontvanger?

Van canaal digitaal heb ik nog geen reactie.

 

Egbert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Egbert,

normaal is dat niet

 

ontvangst storingen komen voor

door invloeden van buiten af of door installatie fouten maar ook door verwering en slijtage

 

er zijn storingen die je signaal beïnvloeden (van schotel tot aan receiver)

en/of storingen die de hardware van de receiver zelf beïnvloeden

maar ook zijn er storingen die de software in de receiver/decoder beïnvloeden

 

maar heel vaak is het de schotel en opstelling buiten zelve:

-er zijn slechte kabelverbindingen of f-koppelingen

-water kan indringen bij vochtig of regenachtig weer

-uitrichten van de schotel is verkeerd

-kabel breuk door onachtzaam installeren

 

vergeet echter niet de hoeveelheid aan elektro-smog in en om je woning

en dus storingen door onwetendheid of eigen toedoen

en dus storingen door externe kwesties die je niet kunt opsporen (zonder diepgaande analyse en metingen)

 

heb je een oud DECT telefoon toestel en station in de buurt van je receiver

heb je de kabels netjes en zuiver gescheiden aangesloten

heb je veel electronische apparatuur naast en op elkaar staan (alles is op een stroomverdeelstekker aangesloten?)

 

en zo zijn er heel wat zaken die qua opstellingen een reden kunnen zijn voor het "wegvallen van zenders" (tijdelijk)

 

je zult echt ter plekke zelf een en ander moeten onderzoeken en nakijken.

 

ultiem probleem is dat de receiver naar de filistijnen is.

 

ciao

 

 

Falling

Julee Cruise

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben zelf afgelopen week naar de satzaak gegaan.

 

deze vertelde dat veel mensen met een SD ontvanger problemen hebben met kort uitvallen van zenders. volgens hem is de oorzaak dat CD extra HD zenders binnen de beschikbare bandbreedte kwijt moet.

 

de HD zenders schijnen er geen last van te hebben.

 

zelf heb ik een SD ontvanger (topfield TF5000CI). deze had er nooit last van, maar sinds kort het probleem van kort uitvallen of spikes in het beeld.

 

is dit herkenbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de storingmeldingen van canaldigtaal is terug te vinden:

 

" Een technische storing veroorzaakt korte onderbrekingen in het signaal van verschillende CanalDigitaal zenders. We stellen momenteel alles in het werk om deze storing te verhelpen.

 

Dat duurt nu al enkele maanden, zoals ook te lezen valt in een lang draadje op "het andere forum"

 

 

Het storingsbeeld is afhankelijk van de ontvanger.

Heb je een moderne, niet-canaldigitaal goedgekeurde ontvanger, dan heb je (vrijwel) geen problemen.

 

Bij de goedgekeurde doosjes met weinig processorkracht en geheugen zoals de flipsjes kan het beeld even helemaal wegvallen of zelfs een melding in beeld komen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Egbert
Hallo,
Sinds enige tijd valt het signaal telkens voor enkele ogenblikken weg,dit gebeurt bij alle zenders.
Ik gebruik een phillips dsr2211 ontvanger en heb al vaak getracht om een update uit te voeren maar dit is niet mogelijk.
Is dit een probleem van canaal digitaal of ligt het aan mijn ontvanger?
Van canaal digitaal heb ik nog geen reactie.

Egbert


Ben ook in het bezit van den dsr2211 en heb hier het zelfde probleem, heb de schotel al opnieuw af laten stellen en een nieuwe kabel getrokken van schotel naar ontvanger. Volgens de meting is de ontvangst meer als 80% en zou de ontvangst goed moeten zijn, maar nog steeds valt telkens het beeld (en geluid) soms even weg, hier komt dit het vaakst voor bij de nederlandse zenders en begint nu wel erg irritant te worden vooral tijdens het voetbal mad

Weet iemand of hier verder nog iets aan te doen is of moet de oplossing bij canal digitaal wegkomen?

Astrakijker

Voetbal is een eenvoudig spelletje van 11 tegen 11 en op het einde winnen de Duitsers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een bekend euvel van dit toestel.(beeld uitval)

Valt weinig aan te doen of je moet in staat zijn om een defecte chip te vervangen en nieuwe software te flashen in de decoder.

 

Geen hobby werk dus.

Repareren kost al snel meer dan een nieuwe 2221, de vervanger van de 2210, 2211 en 2212.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
De chip wordt te heet, proces verloopt langzaam naar volledige beeld uitval...
De chip koelen maakt dat je tijdelijk weer beeld hebt.


Chip koelen?
Maakt het toestel bij de nederlandse zenders gebruik van een andere chip dan de overige zenders ? Bij de meeste andere zenders komt het namenlijk niet voor, bij een enkele wel, maar bij de drie nederlandse zenders om de haverklap !
Lijkt me sterk dat dit euvel geheel aan het toestel ligt, ik krijg namelijk ook de indruk dat de uitzendigen van een aantal zenders van mindere kwaliteit is, het valt mij op dat er een aantal zenders zijn waar de frequentie van storingen het grootst is, namelijk nederland 1, 2, 3, SBS6, NET5, BVN, alsmede de duitse zenders Sat1, Prosieben en Kabel1. Waar je bij een dikke onweersbui de overig zenders (zowel de astra op 19,2 als op 23,5) nog goed kunt ontvangen, vallen deze het eerst weg.


Astrakijker

Televisie stelt je in staat in je eigen huis vermaakt te worden door mensen die je nooit over de vloer zou willen hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ben dus niet de enige met het probleem,maar het vreemde is dat de ontvanger altijd goed heeft gewerkt en het euvel zich pas enkele maanden voordoet.En bij het updaten van de ontvanger krijg ik nu de melding update error,ik weet dat de ontvanger niet meer leverbaar is maar wordt dan ook gelijk de software niet meer ondersteund, en zit ik dus vast aan een nieuwe ontvanger?

 

Egbert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Phillips DSR 2211 heeft het zelfde euvel, vooral bij Nederland1,2 en 3.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet op mij te schieten. (dit heeft geen zin mad )

 

Ik heb even de reparatie kosten voor je opgezocht.

 

Citaat:
Philips Satelliet Tuners

 

Reparatie prijzen buiten garantie:

 

Voor alle Philips satelliet tuners geldt dat er wordt gewerkt met vaste reparatieprijzen.

Er wordt geen prijsopgave verstrekt. Als het apparaat wordt aangeboden, wordt ervan uitgegaan dat u met de reparatieprijs akkoord gaat.

 

Indien schade van buitenaf wordt vastgesteld, zoals bliksem-, water- of transportschade, vind geen reparatie plaats maar wordt het aangeboden apparaat aan u geretourneerd.

De behandelingskosten bedragen dan € 20,- ( excl. BTW en verzendkosten )

 

Vaste reparatieprijzen satelliet tuners:

 

Leeftijd Prijs

2e jaar € 35,-

3e jaar € 60,-

4e jaar € 75,-

5e jaar ongerepareerd retour, € 20,- ex btw en verzendkosten

6e jaar ongerepareerd retour, € 20,- ex btw en verzendkosten

 

Alle genoemde bedragen zijn excl. BTW en verzendkosten.

De leeftijd van de satelliet tuner wordt bepaald aan de hand van de aankoopnota.

Is de aankoopnota niet aanwezig dan wordt de leeftijd bepaald aan de hand van het serienummer van het apparaat.

 

Ik hoop voor jou dat ik ongelijk heb met mijn op afstand diagnose ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dm800 met een kaart voor de nederlandse zenders.

Ook hier(omgeving Bergen op Zoom) sinds enkele weken het euvel van "een hikkend "beeld.

Het lijkt erger te worden(vaker voor te komen)met name op ned 1/2/3. De software is enigma 3.0. Hier ook alles geprobeerd, nieuwe lnb, schotel opnieuw uiitgericht, f-connectors vervangen enz.

Voorheen nergens last van. Dus niet alleen de flipsjes.

mvg pb208

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dat het beeld even bevriest, blokt of zelfs even zwart wordt en het geluid stopt, voor 2 a 3 tal seconden? Vooral op NED1-2-3 en soms wel 6 keer per uur. Dit is een storing bij CanalDigitaal die al ongeveer 2 maanden duurt. Wordt zelfs melding van gemaakt op de site. Met een aantal kennissen van mij hadden we afgesproken om tijdstippen en welk kanaal op moment van storing te noteren. Na vergelijk bleek dat de storing bij een ieder exact op hetzelfde moment was. Ik heb zelfs het idee dat het alleen maar erger wordt. Op het andere forum laat CD weten dat het dit weekend over zou moeten zijn met de storing en zo niet men dit weer moet melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...