Gast Samsat Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Ik heb twee schotels op m'n dak staan. Een kleine visiosat en een standaard schotel. Deze ga ik vervangen door één wavefield t55 met 7 lnb's, waarvan twee duolnb's (astra1-hotb) en 5 gewone lnb's. De wavefield heb ik inmiddels liggen en wou ik de komende week (als het een beetje weer is) gaan plaatsen. Nu lees ik overal dat dit niet gaat lukken vanwege de afwijkende diameter van de wavefield Iemand een idee hoe ik de standaard (toch een stevige beugel) kan hergebruiken zodat de wavefield toch op die beugel kan. Bedankt alvast voor het meedenken
vGnp Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Origineel bericht van: Samsat Nu lees ik overal dat dit niet gaat lukken vanwege de afwijkende diameter van de wavefield De T90 heeft een 60mm paal nodig, de T55 een 42mm paal. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Samsat Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Jakkes, ik was er al bang voor dat het niet ging passen. De beugel heeft een diameter van 5cm, dus dit ga ik waarschijnlijk niet voor elkaar krijgen !
Moderator ceesv Geplaatst: 20 juni 2010 Moderator Geplaatst: 20 juni 2010 Daarnaast is de mastbevestiging van de wave bedoeld voor bovenop een mast. Halverwege een mast gaat niet. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satencom Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 ten eerste ik zou er geen duo lnb's er op zetten of bedoel je twin lnb's als je zeker weet dat die buis de schotel kan dragen is er wel een oplossing je moet de bestaande buis in korten anders past hij er niet op en dan schuif je er een buis om heen 4,5 cm dan boor je er gat door heen dat doe je onder en boven en daar doe je boud door heen , je moet er wel rekening mee houden dat deze schotel zwadder is dan een gewone schotel Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Samsat Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Bedankt voor je antwoord. Inderdaad ik bedoel twin lnb's. De beugel is 5 cm dik en daarmee gaat een buis er overheen niet werken. Ik heb nog ff terug gekeken bij de webshop waar ik 'm besteld had en zie dat er voor 9,95 euro een passende beugel besteld kan worden. Laat ik daar maar voor kiezen. En voor wat betreft het gewicht. Die beugel die nu aan de muur hangt zit met een paar stevige keilbouten vast, dus daar zou ik niet zo bang voor zijn.
Gast Samsat Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Origineel bericht van: ceesv Daarnaast is de mastbevestiging van de wave bedoeld voor bovenop een mast. Halverwege een mast gaat niet. Ik heb m inmiddels in elkaar gezet. En heb het gezien. De oude beugel gaat er af en wacht even af wat er mee komt :-)
satencom Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 ja je hebt gelijk de originele beugel is altijd beter hij moet in meeste gevallen er bij bestelt woorden Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
FrankS Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Hi Zelf net en maand geleden een T55 opgehangen. Polarmount was door mij niet te gebruiken vanwege de plaats waar ie moest komen en ik moest dus ook iets met een andere bevestiging. Ik heb hem nu aan de gevel en hij kijkt net over de dakgoot en dus over mijn eigen dak heen. Gebruikt: gevelbevestiging en een antennebuis 42 mm diameter 1,5 meter lang die ik vond bij www.***geen-reclame***.nl. Kosten 15 EURO meen ik. Past perfect met de wavefrontier. Misschien heb je er wat aan. Frank Wavefrontier T55 met 4x Inverto Multiconnect Quad posities 13E/19.2E/23.5E/28.2E Homecast HS9000 CI CD PVR 1TB en Homecast HS2100 CI CD USB
Gast Samsat Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Tja, inmiddels voor elkaar gekregen om alsnog de beugel na te bestellen voor niet al te veel. Dus dat zou moeten lukken. Ik ben echter alweer tegen een nieuw probleem aangelopen Ik heb twee alps twin lnb's besteld voor de Astra 1 en de Hotbird. Die dingen zijn echter zo lomp (ik heb er ff geen andere woorden voor ) dat ze beide niet passen op de plaats waar ik ze hebben wil. Zie hier hetzelfde probleem. Helaas is me niet duidelijk welke twin lnb dan te gebruiken op de t55. Even gedacht aan de Inverto Black Ultra. Maar als ik elders lees, gaat die ook niet passen Links werken niet heb ik gemerkt. Was een link naar fr**sat.nl en dat wordt blijkbaar gezien als reclame
FrankS Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 Had ik ook met de Inverto Multiconnects die ik gebruik. De achterkant komt dan tegen een van die dragers voor de sub-reflector aan. Ik heb het zo opgelost door astra 1 op de wavefrontier niet op 0 te zetten op de schaal van de wavefrontier (niet in het midden dus), maar iets naar links, in mijn geval op 2. Ik ben daaraan gekomen door een combinatie te maken met de excell spreadsheet van Holles op basis van de gewenste satelieten en heb vervolgens de elevatie azimuth en skew exact overgenomen van het spreadsheet. Die spreadsheet geeft ook precies de posities van je LNB's op de wavefrontier aan. Als input voor het spreadsheet heb je de lengte en breedtegraad nodig van de plaats van de schotel. Is eenvoudig met een TomTom GPS-navigatie vast te stellen (en met de dishpointer site op internet ook te vinden). Dan met kompas erbij een beetje draaien. Daarna had ik direct beeld op alle satelieten (in mijn geval astra 1, 2, 3 en hotbird) en ben van daaraf gaan finetunen per sateliet te beginnen met astra 1. Frank Wavefrontier T55 met 4x Inverto Multiconnect Quad posities 13E/19.2E/23.5E/28.2E Homecast HS9000 CI CD PVR 1TB en Homecast HS2100 CI CD USB
satencom Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 dit zijn lnb's die aan de boven kant vlak zijn ,er zullen inderdaad nog meer lnb's die dit model hebben maar deze moeten passen Doorsnee kop dikste stuk voorzijde: Inverto Black premium Twin 58mm Inverto Silvertech Twin 58mm Inverto Red Extend Twin 58mm Inverto single LNB 48mm Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Samsat Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 Ik heb zojuist een RMA formulier ingevuld om de lnb's terug te sturen. Ik heb even door de webshop gebladerd en kom de twins die je noemt niet tegen. Enig idee of de black ultra veel afwijkt van de black premium twin ? Die is namelijk wel verkrijgbaar. Als ie aan de bovenkant vlak is is het probleem bij de hotbird positie opgelost. Bij de Astra1 positie is het ook nog van belang dat ie niet te diep is, anders zit ie achter tegen de beugel. Eventueel op te lossen door alles een beetje op te schuiven zoals hierboven ook al aangegeven is. Maar in mijn geval komen er nog twee lnb's bij (Thor en Sirius).
satencom Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 als hij er zo uit ziet dan past hij wel en de Inverto Silvertech Twin is ook het zelfde aan boven kant vlak Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 22 juni 2010 Moderator Geplaatst: 22 juni 2010 Nog een reden, om meteen voor een T-90 te gaan! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen