Ga naar inhoud

wavefield t55 bevestigen op standaard paal ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waarom toch iedereen naar zo'n grote jongen toe sturen ? Is toch niet nodig als je vooraf weet wat je wil gaan zien. Die 6 lnb's passen zonder veel moeite op de t55. Heb alleen de twee twin lnb's van Alps een beetje ongelukkig gekozen. Een grote schotel is opzichtig, duurder, zwaarder, vangt meer wind en is in mijn geval niet nodig smile

Geplaatst:

In de opstelling die ik heb gekozen (Astra 1 op R2,0 Hotbird op R8,5 Astra 3 op L2,5 en Astra 2 op L7,3) krijg je tot en met Sirius gewoon op de rail (Sirius zit dan op R17,2). Voor Thor zou je de rail wat moeten verlengen, dat zou ook een goede ontvangst moeten geven. Hoeveel die verlenging moet zijn is met het Holles spread sheet precies te bepalen. De spreadsheet van Holles is onder meer te vinden via de web site van duwgati (denk daar even een web-adres bij, ik heb dat er maar niet van gemaakt anders wordt ie weer weg gebliebt).

Het is natuurlijk mooier als het wat beter verdeeld zit over je rail.

En ..... ik ben ook voor kleiner gegaan wetende dat groot veel beter(?!) is als je kijkt naar signaalsterkte, LNB's kunnen dichter bij elkaar etc.

Tja ik wilde geen ruzie met de buren.

Frank

Wavefrontier T55 met 4x Inverto Multiconnect Quad posities 13E/19.2E/23.5E/28.2E

Homecast HS9000 CI CD PVR 1TB en Homecast HS2100 CI CD USB

Geplaatst:
Origineel bericht van: FrankS
In de opstelling die ik heb gekozen (Astra 1 op R2,0 Hotbird op R8,5 Astra 3 op L2,5 en Astra 2 op L7,3)

Tja ik wilde geen ruzie met de buren.
Frank

maar anders wel ruzie
met de juiste schrijfwijze van satellietposities op de clark-belt en hun specifieke naam.

Hotbird 6 / Hotbird 8 / Hotbird 9 (13°E)
Astra 1H / Astra 1KR / Astra 1L / Astra 1M (19.2°E)
Astra 1E / Astra 1G / Astra 3A / Astra 3B (23.5°E)
Astra 2A / Astra 2B / Astra 2D (28.2°E)
Eurobird 1 (28.5°E)

dus wat is nu 1 2 3
als 1H en 1E op twee posities duiden.

bovendien terug naar de vraag en de suggesties

T55 kan van positie Eurobird 1 (28.5°E) tot en met Thor 5 / Thor 6 (0.8°W) zonder verlengingen van de rail als je een virtueel middenpositie kiest.

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

Inmiddels de twee ultra black twin's binnen gehad en geen centje pijn. Passen zonder morren op de rail op de 13 en de 19 graden positie. Die Alps twins zijn toch echt wel bakbeesten in vergelijking.

Geplaatst:

wel vreemd dat die winkel het niet weet dat die alps niet passen op T55

maar goed het is gelukt voor jou natuurlijk weer helle opluchting

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Hele dag op dak gelegen, aardig verbrand in de nek :D.

Enfin heb overal beeld, behalve de Sirius, die wil nog niet helemaal. Zal er morgen nog eens ff naar kijken.

Hoeveel db (SNR) is er eigenlijk haalbaar met een t55 op bijvoorbeeld Ned 1 en Ned 1 HD ? Heb nu 13.60 en 10.60. Let wel ff vergelijken met een t55 aub geen t90 smile

Geplaatst:

je moet je even laten in smeren voor je het dak op gaat dan zit je ook dichter bij de zon haha

maar wat de signaal sterkte betreft daar raak niet over uit gesproken want daar zijn

verschilde meningen over, het is maar net waar de schotel staat en hoe je hem afstelt je richt de

schotel zo uit dat je zelf denkt dat het goed is

van daag maar weer even het dak goed in smeren he

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen