Ga naar inhoud


schade aan auto,wat nu??


sattos

Aanbevolen berichten

Hallo vrienden,

 

Vorig week heeft een vrachtwagen mij aangereden,gelukkig is de vrachtwagen chauffeur de schuldige.

Het probleem is dat mijn auto op een dagwaarde van 1200 euro is getaxeerd,de verzekering wil mij 650 euro uitkeren.Economisch gezien is mijn auto total loss verklaard.

 

ze kwamen met 2 mogelijkheden:

 

mogelijkheid 1: auto behouden en 650 euro uitgekeerd krijgen

mogelijheid 2: afstand nemen van de auto en genoegen nemen met 850 euro.

 

Veel garages vragen ruim 800 euro voor de schade.

 

waar heb ik rechtop?door andermans schuld moet ik voor kosten opdraaien.

 

klopt het,als de auto een dagwaarde heeft van 1200 euro en als ik bijv afstand van neem ik 850 euro krijg uitgekeerd?

 

mijn auto is wa verzekerd

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

nee dat klopt niet je auto moet altijd nog ongeveer de dagwaarde opbrengen er is meestal wel wat verschil maar

dagwaarde 1200 en uitkeren 800 is te groot verschil als je het er niet mee eens bent kan je een tegen expertise via je eigen verzekering aanvragen of via anwb als je daar lid van bent

als de dagwaarde inderdaad 1200 euro is en ze willen maar 800 uitkeren zou ik het er zeker niet bij laten zitten

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij dat de vrachtwagenchauffeur persoonlijk aansprakelijk is.

Als het werkelijke redelijke herstelbedrag €800,- bedraagt en zijn verzekering wil maar €650,- betalen, dan zal hij zelf nog die €150,- moeten ophoesten.

Stel dat hij helemaal niet verzekerd zou zijn, dat vervalt toch ook zij betalingsplicht niet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Het lijkt mij dat de vrachtwagenchauffeur persoonlijk aansprakelijk is.
Als het werkelijke redelijke herstelbedrag €800,- bedraagt en zijn verzekering wil maar €650,- betalen, dan zal hij zelf nog die €150,- moeten ophoesten.
Stel dat hij helemaal niet verzekerd zou zijn, dat vervalt toch ook zij betalingsplicht niet?


Nou ik denk dat je niet goed gelezen hebt hij kan de auto houden en €650 en laten repareren of zelf repareren.
Of de auto afstaan en 850 euro vangen.

Volgens mij is de chauffeur in ieder geval WA verzekerd dus hoe je aan het bijbetalen komt??
De verzekering zal het wel niet eens zijn met de dagwaarde daar zal hij dus over moeten onderhandelen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Probleem is dus dat repareren geen 650 kost maar ruim 800.


Er zijn natuurlijk meerdere schade bedrijven daar kan ook nog wel eens prijs verschil in zitten.
Ook weet ik niet waarom er minder betaald wordt als de schade misschien zat er al een oude schade op dus laat het hem met de verzekering uitzoeken. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds wanneer is de verzekeringsmaatschappij de wettelijke bepaler van de geleden schade.

Als het schadeherstelbedrijf en de schade-expert er niet uitkomen is er nog de rechter.

De verzekeringsmaatschappij verwacht waarschijnlijk dat de schade toch niet hersteld wordt en probeert er met een afkoopsom vanaf te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de verzekeraar in kwestie confronteren met een contra-expertise. Met daarbij de noot als er een aanzienlijk verschil is dit ten kostte gaat van de verzekeraar.

 

Een eventueel geschil, wat dan door de rechter moet worden beslecht zal iig leidden dat de verzekeraar voor deze kosten kan opdraaien.

 

Dagwaarde is duidelijk genoeg en ook niet voor niets een uitgangspunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventueel een rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Ik denk dat beide partijen dezelfde verzekeraar hebben?

Als er uiteindelijk nog een verschil tussen de geleden schade en het uitgekeerde bedrag overblijft, dan de bestuurder van de vrachtwagen Persoonlijk Aansprakelijk stellen (dit kun je ook nu al ter sprake brengen, dat je dat gaat doen). Dit zal dan wel een rechtzaak worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: POLAKS

Als er uiteindelijk nog een verschil tussen de geleden schade en het uitgekeerde bedrag overblijft, dan de bestuurder van de vrachtwagen Persoonlijk Aansprakelijk stellen (dit kun je ook nu al ter sprake brengen, dat je dat gaat doen). Dit zal dan wel een rechtzaak worden.


Waar baseer je dat op de chauffeur is in ieder geval WA verzekerd (wettelijk aansprakelijk)gezien dat de verzekering wil betalen.
Dan kun je persoonlijk aansprakelijk stellen maar volgens mij kan hij dat gewoon naast zich neerleggen hij heeft aan de wettelijke regels voldaan. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Men neemt een verzekering om jezelf in te dekken tegen aanspraken van derden. Deze verzekering betaald dan namens jouw de schade. Ik heb zo'n betaling aan een ander overigens een keer tegen gehouden omdat ik meende niet de schuld aan het ongeval te dragen. De verzekering werkte hieraan mee, ze heeft niets uitgekeerd en het is tot een onderlinge schikking gekomen (ieder betaald zijn eigen schade).

 

Als de W.A. niet volledig wil of kan vergoeden blijft er een restschade(post) over die iemand zal moeten vergoeden. Dit is dan de veroorzaker die overigens verantwoordelijk is voor 100% van de schade onafhankelijk of hij een verzekering heeft.

 

Bijvoorbeeld het volgende (echt gebeurt in Duitsland) Je rijdt tegen een brug aan, de auto vliegt in brand en de brug is dermate beschadigd zodat deze vervangen moet worden. Schade 5 miljoen, de W.A. betaald tot het verzekerd maximum, dat was toen 2 miljoen, de bestuurder van de auto blijft met een te betalen schadepost van 3 miljoen zitten.

 

Ik geloof dat op dit moment het maximum bedrag wat een W.A. verzekering uit zal keren 10 mijoen is in Nederland.

 

In het kort, Je bent 100% verantwoordelijk voor de schade die je veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: POLAKS
Men neemt een verzekering om jezelf in te dekken tegen aanspraken van derden. Deze verzekering betaald dan namens jouw de schade. Ik heb zo'n betaling aan een ander overigens een keer tegen gehouden omdat ik meende niet de schuld aan het ongeval te dragen. De verzekering werkte hieraan mee, ze heeft niets uitgekeerd en het is tot een onderlinge schikking gekomen (ieder betaald zijn eigen schade).

Als de W.A. niet volledig wil of kan vergoeden blijft er een restschade(post) over die iemand zal moeten vergoeden. Dit is dan de veroorzaker die overigens verantwoordelijk is voor 100% van de schade onafhankelijk of hij een verzekering heeft.

Bijvoorbeeld het volgende (echt gebeurt in Duitsland) Je rijdt tegen een brug aan, de auto vliegt in brand en de brug is dermate beschadigd zodat deze vervangen moet worden. Schade 5 miljoen, de W.A. betaald tot het verzekerd maximum, dat was toen 2 miljoen, de bestuurder van de auto blijft met een te betalen schadepost van 3 miljoen zitten.

Ik geloof dat op dit moment het maximum bedrag wat een W.A. verzekering uit zal keren 10 mijoen is in Nederland.

In het kort, Je bent 100% verantwoordelijk voor de schade die je veroorzaakt.
Ja leuk verhaal maar nu de praktijk die is een beetje anders een civiele zaak beginnen tegen deze chauffeur kost al meer want uit zichzelf betaald deze niets bij waar hij gelijk in heeft .
Dan loop je ook grote kans dat de rechter zegt deze meneer was gewoon netjes verzekert zoekt u t daar maar mee uit.
Ook zo een 3 miljoen dat word in de praktijk toch nooit verhaalt op deze persoon zijn alleen leuke verhalen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Op ANWB site kijken wat de dagwaarde van je auto is.

2. In je polis kijken bij welk percentage van de dagwaarde de auto total loss verklaard wordt.

3. Is de auto bij Eur 650 niet total loss dan contra expertise eisen op kosten van verzekering.

 

Mochten ze niet ingaan op de contra expertise ingaan dan een brief sturen waarin je zegt dat je je juridisch hebt laten adviseren en als ze alsnog niet ingaan op je verzoek je het aan een advocaat overdraagt.

 

suc6,zal wel een paar maandjes duren voordat zo iets afgehandeld is.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...