Ga naar inhoud


schade aan auto,wat nu??


sattos

Aanbevolen berichten

Belangrijk in dit soort gevallen is om verzekerd te zijn voor de zogenaamde 'Verhaalservice' . Dat kan afgesloten worden i.c.m. een WA (+) verzekeringen (als extra dus), en als je all-risk verzekerd bent zit het er standaard bij.

 

Ook heb je het als het goed is gratis bij een Route Mobiel (concurrent wegenwacht) abonnement, en het zit vaak ook in de rechtsbijstandsverzekering. Dus check goed dat je dit hebt, en ook of je het niet (drie)dubbel hebt, want dat laatste kan dus ook.

 

Verhaalservice betekent dat de verzekeraar ervoor zorgt dat de schade verhaalt wordt op de tegenpartij, zodat je dat niet zelf hoeft te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wie heeft de dagwaarde van 1200 euro bepaald?

Verder is het natuurlijk vervelend,maar als iemand een jongere auto totallos rijdt,zal het verlies veel groter zijn,het gaat allemaal op basis van dagwaarden,koop maar eens een auto terug,je zit er dan meestal 2 tot 4000 euro naast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[blondmodus-dus-op-geld-uit-modus-aan]

 

Je zou het geld van verzekeraar aan kunnen pakken en op zoek gaan naar een andere auto. De auto parkeer je dan een 20 jaar bij een boer in een schuur vol getectyleerd of dik in de wax en over 20 jaar haal je hem eruit.

 

Geen één bank die zoveel rente opbouwd over die 450 Euro. whistleniet eens zo blond

 

[blondmodus-dus-op-geld-uit-modus-uit]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
[blondmodus-dus-op-geld-uit-modus-aan]

Je zou het geld van verzekeraar aan kunnen pakken en op zoek gaan naar een andere auto. De auto parkeer je dan een 20 jaar bij een boer in een schuur vol getectyleerd of dik in de wax en over 20 jaar haal je hem eruit.

Geen één bank die zoveel rente opbouwd over die 450 Euro. whistleniet eens zo blond

[blondmodus-dus-op-geld-uit-modus-uit]


Ook niet een collega heeft een auto die 10 jaar niet gereden had en binnen heeft gestaan gekocht, helemaal opgeknapt en gespoten maanden bezig geweest een vracht werk er aan gehad.
Half jaar mee gereden krijgt een aanrijding tegenpartij schuldig en krijgt de dagprijs in dit geval was dat de sloopprijs.

Was een pracht auto geworden en waar kun je voor de sloopprijs zoiets terug kopen, alles geprobeerd heeft later iets meer terug gekregen maar heeft hem handen vol geld gekost. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen ?!?

http://112vandaag.nl/nggallery/post/18-0...194/gallery-205

Mijn zoon (niet gewond gelukkig !!) met prelude 2.2 1996 , op 80 km weg , tegenligger ,taxi, slaat pardoes voor hem af .

Passagiers uit taxi stappen uit en zeggen dat ze met de chauffeur al meerdere doodsangsten hadden uitgestaan .

Passagier uit taxi , ribben gebroken , schouder uit de kom ingeklapte long .

Volgens de chauffeur zijn gordels op achterbank in nederland niet nodig , zegt mij al veel over hem !!!!!!

Allen zeggen dat mijn zoon er absoluut niets aan kan doen , niet te hard gereden .

Maar ja zelfde auto niet te vinden , wat in de buurt komt (duitsland) kost €4000,- motor alleen kost €1000,- tot €2500,-.

Auto in heel mooie staat vooral motorruimte .

Met angst en beven wachten we af .

Belangrijkste : zoon ok en geen doden , maar verder k.t k.t k.t .

Ik trek het me meer aan dan mijn zoon (20),hij is verstandiger , anders had hij van mij deze auto (190 pk) ook niet mogen rijden .

Maar al het werk dat er in zit k.t k.t k.t .

 

Ad

 

 

 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

 

 

Ook niet een collega heeft een auto die 10 jaar niet gereden had en binnen heeft gestaan gekocht, helemaal opgeknapt en gespoten maanden bezig geweest een vracht werk er aan gehad.

Half jaar mee gereden krijgt een aanrijding tegenpartij schuldig en krijgt de dagprijs in dit geval was dat de sloopprijs

 

Was een pracht auto geworden en waar kun je voor de sloopprijs zoiets terug kopen, alles geprobeerd heeft later iets meer terug gekregen maar heeft hem handen vol geld gekost. :::::::::

Wat je collega had moeten doen is de auto na dat hij geheel gerestaureert is OP NIEUW LATEN TAXEREN door een verzekerings exprert.dit verhoogd evt. de waarde vd auto,zo dat je achteraf geen gezeur krijgt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals de schade moet goed vastgesteld worden, waarbij alle factoren moeten worden meegewogen. Het idee van in een boekje kijken en zien wat een dergelijk auto gemiddeld waard is, is bij een bijzonder fraai of een verwaarloosd exemplaar niet de juiste weg.

 

Het is natuurlijk wel zo, dat er allerlei investeringen in een object kunnen worden gedaan, die de waarde niet in verhouding verhogen.

 

Of er nu recentelijke een nieuwe motor in gezet is of de orginele, die nog prima functioneert. De waarde is minimaal hoger ondanks de forse investering in de nieuwe motor en de bijbehorende arbeid.

 

Bij verkoop of inruil zou je er ook geen aanzienlijk hoger bedrag voor gekregen hebben.

 

Een taxatie vooraf kan eventuele discussie beperken. Er bestaat ook nog een begrip "vaste taxatie", dan ligt de waarde vast en zal bij een totaal verlies de betreffende, vooraf vastgelegde, waarde worden uitgekeerd.

 

Waarde van iets is altijd subjectief. Het is maar wat een ander er voor over heeft. Vandaar er snel discussies kunnen ontstaan.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanmorgen de expert aan de lijn gehad , lijkt me wel mee te praten (reken nog nergens op).

Het lijkt me zo simpel , ik heb een auto , iemand maakt die kapot.

Ik kan er niets aan doen , dus ik moet hetzelfde terug krijgen .

Als ik een lantaren paal omrijdt , krijg ik een rekening voor een nieuwe ook staat hij er al 20 jaar .

Waarom zou dat dan niet voor een auto opgaan ?

Maar ja recht hebben en krijgen is twee.

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé lantaarnpaal.... 1,5 jaar geleden 600 Euries excl. plaatsingskosten blush

 

(TomTom zei niet dat er een slingertje (lees: snelheidsbreker) in de weg zat midden in de nacht met 90@50 whistle )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, je moet van dat bedrag een vergelijkbare auto kunnen terugkopen. Laat expert maar aangeven, waar een vergelijkbare auto te koop is voor de voorgestelde prijs.

 

Een lantaarnpaal heeft een lange levensduur, daarom is dit voorbeeld niet zo duidelijk. Alhoewel hier ook een aftrek zou kunnen worden toegepast.

 

Stel je rijdt een oude fiets van een ander total loss, dan wordt de dagwaarde van een dergelijke fiets vergoed. Wederpartij krijgt in zo'n geval zeker geen nieuwe fiets.

 

Succes ermee,

 

 

Groet,

 

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plastic paaltjes a Fl 200,- ,15 jaar geleden .

Maatje met motor pakte er enkele plus 2 bomen 10cm doorsnee , eentje

op 1.5 meter hoog !!!

Suzuki gs 1000 s getuned en dan 150 km/u .

Vrouw bellen om aanhangwagen (waaaaaat , gevallen ?).

Snel alle stukken oprapen (vooral kentekenplaat ) motor uit de vaart trekken op aanhangwagen en wegwezen anders wordt het duur.

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aanj
Plastic paaltjes a Fl 200,- ,15 jaar geleden .
Maatje met motor pakte er enkele plus 2 bomen 10cm doorsnee , eentje
op 1.5 meter hoog !!!
Suzuki gs 1000 s getuned en dan 150 km/u .
Vrouw bellen om aanhangwagen (waaaaaat , gevallen ?).
Snel alle stukken oprapen (vooral kentekenplaat ) motor uit de vaart trekken op aanhangwagen en wegwezen anders wordt het duur.

Ad


Dit soort kosten/vernielingen worden in de gemeentelijke lasten berekend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...