Ga naar inhoud


[SAB] Ultimate HD Super Plus, alleen maar geluid op HD?


IJsselstation

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb gisteren een "SAB Ultimate HD Super Plus" aangeschaft.

Nu had ik gisteren nog beeld bij mijn HD zenders maar vandaag alleen maar geluid. Zijn er meer mensen met deze ontvanger en met dit probleem of die er een oplossing voor hebben?

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja had ik al een paar keer gedaan maar nu doen ze het wel weer,

dus dat probleem is opgelost.

 

Maar nu het volgende. Ik maak een favorieten lijst aan zet daar zenders in en kan alleen Ned 1 2 3 verplaatsen in die lijst de rest niet is daar ook nog iets aan te doen?

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Heb een maand dezelfde ontvanger gehad... Regelrechte ramp! Beeld en geluid is prima (enige pluspunt). Opnames via de timer werken via eSATA niet. Alleen via USB gaat het goed...

Je kunt de laatste firmware downloaden op dvbstand.com.

 

De werkwijze is als volgt:

 

-firmware downloaden en unzippen. Zet het uitgepakte bestand op een lege USB stick..

-Zet de ontvanger eerst in de fabrieksinstelling..

-Zet de ontvanger uit met de schakelaar aan de achterzijde

-Schakel de ontvanger weer aan en wacht tot de ontvanger is opgestart.

-Steek de USB stick in de ontvanger.. Als het goed is zal de ontvanger zelf gaan opwaarderen..

-Na het opwaarderen de ontvanger weer eerst terugzetten in de fabrieksstand!!

-Ontvanger weer uitzetten en na een minuut weer aanzetten..

 

Eventueel een actuele kanalenlijst herladen....

 

Eventueel even de smartcard laten heractiveren bij CanalDigitaal.nl

 

Ontvanger heeft slechte support van de leverancier (ze zijn Duitsland zelfs teruggeroepen!!). Het is wel een stabiele ontvanger met uitstekend beeld en geluid.. Rest van de machine vind ik waardeloos.. Geen echt netwerk, opgeslagen bestanden zijn niet direct op de PC verwerkbaar.. HDD verwerking is traag.. Meerdere CI's in de ontvanger gaat mis (te magere voeding)... Als je hem nog kunt ruilen.. Heel snel doen...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
Beeld en geluid is prima (enige pluspunt). Opnames via de timer werken via eSATA niet. Alleen via USB gaat het goed...
opgeslagen bestanden zijn niet direct op de PC verwerkbaar.. HDD verwerking is traag.. Meerdere CI's in de ontvanger gaat mis (te magere voeding)... Als je hem nog kunt ruilen.. Heel snel doen...



Wat een onzin!
De SAB Super HD doet alles wat íe moet doen, en goed.
Goede fastscan funktie, tevens "leuke" mogelijkheden in de altrnaieve software trouwens.
Timer opnemen via eSata werkt ook, meerdere CI's afhanklijk van de combinatie ook, heeft niets, maar dan ook niets met de voeding te maken.
En dat je de opgenomen bestanden niet meteen kan branden, och, dat is zo bij de meeste receivers, en daar zit ook lang niet iedereen op te wachten.
Niet zo ongenuanceerd afkraken dus.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor je kan dit instellen. Ik heb mijn decoder niet bij de hand maar bij de instellingen heb je "opties". Daar heb je de mogelijkheid om bij fastscan de zendernummers van canal digitaal te volgen, deze staat standard op "on". Zet deze op "off" en je kan de zenders verplaatsen.

 

(Laat eens iets horen hé of het gelukt is)

 

Groeties

 

Lexy

Mocht ik perfect zijn... wat deed ik hier dan ?

 

SAB Explorer Pvr - Sab Ultimate HD - Triax 80 - TVV-module - X-cam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Gebruik de volgende keer a.u.b. een duidelijk onderwerp en open voor nieuwe vragen een nieuw topic.

 

Bvd.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Gebruik de volgende keer a.u.b. een duidelijk onderwerp en open voor nieuwe vragen een nieuw topic.

Bvd.

Komt voor elkaar.

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het geprobeerd en het werkt heb de lijst inmiddels naar mijn eigen smaak ingesteld.

Dank u.

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...