Ga naar inhoud


telefoon verkopen aan een engelsman die hem wil laten versturen naar nigeria


peterksr

Aanbevolen berichten

Of ze kunnen afschrijven en of je kunt storneren weet ik niet zeker.

 

Ik ben hier echter, wetende dat het oplichting was, wel eens op in gegaan. Uiteindelijk hebben ze haast, sturen je een zelf gemaakt soort certificaat of zoiets (inclusief taalfouten), in mijn geval van de bank of scotland, waar op staat dat deze bank garandeert dat er geld overgemaakt is en zeggen ze je dat het geld dus overgemaakt is, en dat je het item maar zo snel mogelijk moet opsturen. Daar hebben ze je gegevens alleen voor nodig, zodat ze dat op het "bewijs van overschrijving" kunnen zetten.

 

Zo lui zijn die lui ook al. Ze nemen niet eens de moeite om in de mail te zetten dat het over een telefoon gaat, nee, ze hebben het altijd over het item...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb deze thread vluchtig doorgelezen en geloof dat je het probleem groter maakt dan dat het is.

Iemand wil die telefoon kopen. (Oplichter of niet)

Dan laat hem het geld overmaken naar je bank. Geef hem je naam, BIC/SWIFT en IBAN.

Pas als het geld op je rekening is dan stuur je het ding op.

Spreek wel even met je bank af dat de koper het geld niet terug kan halen.

Zo doe je het en anders niet.

Waar is het probleem?

Door de koper je bankgegevens te geven, kan ie echt nog geen geld van je rekening halen hoor.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zo'n bekende scam, ik wist niet dat er nog zoveel onduidelijkheid over was.

 

Als je met die man in zee gaat zal hij via een ongedekte cheque geld op je bankrekening storten. Het geld zal daadwerkelijk op je rekening verschijnen, en vervolgens stuur jij de telefoon op. Na een week krijg je een bericht van je bank dat de cheque niet gedekt was, en wordt het geld weer van je rekening afgeboekt.

 

Per saldo: telefoon weg, en geen geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is volgens mij niet mogelijk.

 

Op het moment dat het geld door een (internationale)overboeking daadwerkelijk op jouw rekening wordt bijgeschreven, kan niemand het meer van je afpakken.

 

Dat kan alleen als het door een onrechtmatige incasso van een rekening gehaald is en op jouw rekening is bijgeboekt, ofwel kan dat alleen als jij zelf een incassovergunning hebt.

 

Deze scammers gebruiken nooit cheques of dergelijke maar vervalste bankgaranties. Het geld komt nooit daadwerkelijk op je rekening te staan.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
kreeg identieke email via een tweedehands site elders
het probleem is dat je al jou gegevens doorgeeft aan dr. NoName

i wanted to buy this for my son who lost his camera in a car crash
is letterlijk wat in mijn (zijn) bericht ook stond

begin er niet aan

ciao


Ik heb via de bekende NL verkoopsite ook een camera proberen te verkopen, en kreeg exact dezelfde mail, van die man wiens zoon zijn camera in een car crash verloor... ik heb hem gewoon genegeerd, maar wel aangemeld bij MPlaats.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...