satmenneke Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Heeft iemand de SMD FET Q72 liggen die ik kan overnemen?
iemand Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 kan ook zonder Q72 kwestie van een draadbrug. zie rood draadje in de foto. Er staat dat dit niet veilig is, maar da's onzin. Met Q72 wordt bepaald of er wel of geen LNB-spanning moet zijn. Dat heeft toch iedere LNB nodig ;-) De 500 was al gevoelig voor onder spanning afnemen v/d coax, dus moest ie daarvoor eigenlijk spanningsloos. Tja van dat probleem ben je dan dmv dit draadje ook af ;-)) gr. Erik
iemand Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Hier ook het schema Controleer tevens even of de daarboven geplaatste zekering (F70) nog heel is. F.pdf gr. Erik
metropar Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 kan je wel aan een helpen geef me je adress maar via PM dan stuur ik er wel een op die door verbinding zou ik niet constant maken even voor te testen geen probleem maar als je hem constant doorvebind en je krijgt sluiting in je lnb of kabel dan gaat er meer om zeep dan alleen q72 de schakeling is niet voor niets zo gemaakt dat bij sluiting in de coax of lnb q72 stuk gaat of zouden ze bij dream zo dom zijn ? gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Kimble Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Origineel bericht van: metropar kan je wel aan een helpen geef me je adress maar via PM dan stuur ik er wel een op die door verbinding zou ik niet constant maken even voor te testen geen probleem maar als je hem constant doorvebind en je krijgt sluiting in je lnb of kabel dan gaat er meer om zeep dan alleen q72 de schakeling is niet voor niets zo gemaakt dat bij sluiting in de coax of lnb q72 stuk gaat of zouden ze bij dream zo dom zijn ? gr metropar Ik denk dat je de zekering bedoeld, die stuk zal gaan. q72 gaat om andere redenen defect als ik zo het schema zie.
metropar Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 maak maar eens sluiting met je coax zal je zo zien wat er stuk gaat geen zekering maar wel q72 gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
satmenneke Geplaatst: 21 juni 2010 Auteur Geplaatst: 21 juni 2010 Allen bedankt voor jullie reacties. Q72 is idd defect en de truck met de FET had ik al toegepast waaruit ik voor 100% opmaakte dat deze FET defect is. Metropar ik hem je een PM gestuurd!!!
Gast Kimble Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Origineel bericht van: metropar maak maar eens sluiting met je coax zal je zo zien wat er stuk gaat geen zekering maar wel q72 gr metropar Zag wel idd wel die diode richting LNB gaan, maar niet het spoelletje die die fet dan omkieperd bij sluiting Denk dat ik mijn DB maar eens openschroef en er een flink gat in boor voor een zekeringhouder
metropar Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 het schema van de 500 dat op internet rond slingert is ook niet van dream multimedia en ook niet compleet is ooit eens door iemand zelf in elkaar gestoken vergelijk je 500 maar eens met het schema dan mis je nogal een en ander gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Kimble Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 Was idd wel een look-a-like van het programma Eagle als ik snel kijk. Is het niet een schema van een cloon
satmenneke Geplaatst: 23 juni 2010 Auteur Geplaatst: 23 juni 2010 Nogmaals bedankt Metropar! De DB500 draait weer als een zonnetje!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen