Ga naar inhoud


DVB-T ontvangst Frankrijk


Skypatrol

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij bevestigen of de info van bijgevoegde link juist is. Ik ga over enkele weken naar Frankrijk (regio Bordeaux) en wil graag weten of daar al DVB-T uitzendingen zijn te ontvangen. Volgens het kaartje niet maar misschien heeft iemand anders daar andere info over of ervaringen mee.

 

http://www.tousaunumerique.fr/regions.php

 

Wil nl. tijdens vakantie de WK en de Tour via DVB-T kijken indien deze worden uitgezonden via de FTA kanalen in Frankrijk.

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is al overal DVB-T in Frankrijk, in de bergen is de ontvangst vaak minder goed, maar de streek rond Bordeaux is plat genoeg om goeie ontvangst op te leveren.

 

Het kaartje dat jij aangaf, toont wanneer de regio's de analoge zenders uitschakelen.

 

Hier kan je het adres ingeven van je bestemming en dan krijg je rechts de muxen in een kleurtje. Groen betekent natuurlijk goeie ontvangst.

 

En wat het WK betreft, je kan zowel TF1 HD als France 2 HD ontvangen. Dus je kan zelfs gratis in HD kijken als je wil.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze test geeft veel gedetailleerdere info: tnttest.org

 

Er zijn nog veel plekken zonder goede ontvangst, deze site geeft de te verwachten veldsterkte en een eventuele datum waarop een betere zendmast 'aangestoken' wordt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@matthew_be_wvl en 1664.

Neem ik toch maar een USB DVB-T stick mee naar het zuiden. Mijn frans is niet je van het maar door jullie aanwijzingen kom ik er langzaam achter dat het meer gaat over afschakelen van analoog dan over opstarten van DVB-T uitzendingen. smile

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de standaard meegeleverde antenne (sprietje) vergeleken met de actieve buiten antenne en dat geeft toch een extreme verbetering op qua signaal. De voeding gebeurd via een power inserter. Dit is een kastje waar aan de voeding is gekoppeld.

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ga naar Frankrijk en neem naast m'n schotel ook het kpn kastje mee, mijn vorige vak. zag ik winkels vol met TNT kastjes liggen. Iemand die de omgeving Frans/Belgiesche grens streek Givet a/d maas kwa ontvangst kent ? De getoonde kaartjes kom ik niet echt uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Skypatrol
Heb de standaard meegeleverde antenne (sprietje) vergeleken met de actieve buiten antenne en dat geeft toch een extreme verbetering op qua signaal. De voeding gebeurd via een power inserter. Dit is een kastje waar aan de voeding is gekoppeld.

Ja ok, signaal dat snap ik, zet er nog een versterker tussen en je hebt nog meer signaal. Doe er gelijk nog maar 1 voor nog meer signaal.

Alle gekheid op een stokje, in het digitale domein hoor ik liever hoeveel de kwaliteit toe neemt. Hoe hoger de kwaliteit is des te minder de ontvanger hoeft te repareren en dus des te meer reserve je hebt in de ontvangst. De kwaliteit kan je niet verbeteren met trucjes zoals een extra versterker zoals dat voor de signaalsterkte wel mogelijk is.

Als de kwaliteit goed is dan weet je automatisch dat de sterkte goed is! Andersom geldt dat absoluut niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...