Snuffer Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Omdat er ergens op het forum de vraag was gesteld over de footprints en ik het niet meer kan terugvinden doe ik het hier dit zal zeker ook goed zijn. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
GHP Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Ik snap de uplink niet helemaal, wat wordt hier precies mee bedoeld? Zijn er ook plaatjes met plekken in de wereld waar de uplink stations zitten? DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2
Eduard07 Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Voor ons is de uplink niet interessant, alleen de downlink en dus de footprint die erbij hoort. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Snuffer Geplaatst: 21 juni 2010 Auteur Geplaatst: 21 juni 2010 Uplink is vanwaar het signaal NAAR de sat gestuurd kan worden downlink is het signaal dat de sat naar beneden stuurt. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
POLAKS Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Er zijn inmiddels ook voor particulier gebruik internet verbindingen via sateliet mogelijk. De uplink was voorheen nog wel via de telefoon en de downlink dan via satelliet. Maar tegenwoordig kun je ook een uplink via sateliet hebben om te internetten. Een voorbeeld is Astra2connect.
GHP Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Je hebt inderdaad niets aan de uplink, maar het is puur interesse. http://www.satbeams.com/footprints Hier staat de 3B ook bij. CDS heeft alles op de 23.5 al overgeschakeld naar de 3B. DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2
D.Quijote Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Ahhhh nu begrijp ik mijn probleem, want sinds kort heb ik slechter ontvangst voor de regionalen en de HD kanalen. Het signaal in Zuid Spanje is wat minder geworden. Ik heb een 80 hangen maar die zit eigenlijk aan de grens. Gelukkig heb ik ook nog een 1.05 liggen dus zullen we die maar ophangen dan. De HD kanalen zijn overdag wel o.k. maar tegen de avond heb ik blokvorming of helemaal geen signaal. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Gast Paullo Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Het signaal schijnt inderdaad zwakker te zijn geworden in Zuid-Spanje en zou ook in de Benelux iets zwakker zijn dan voorheen. Daarentegen schijnt de ontvangst stukken beter te zijn in Griekenland en Turkije. Dat is prettig voor de mensen daar, maar ik dacht te hebben begrepen dat Astra 3B de tot op heden meest krachtige satelliet was die door Astra was gelanceerd, juist met de bedoeling om ontvangst met kleine schotels mogelijk te maken. Dan lijkt dit toch niet het geval te zijn alleszins niet in de Benelux, waar toch dacht ik de meeste klanten van CDS en TVVlaanderen zich bevinden. Greets
Ou-Tannu Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 mischien moet t beestje nog bij gesteld worden.. de 3B is behoorlijk snel na de Launch in gebruik genomen.. dus wie weet zelf merk ik er niks van dat t signaal zwakker is ( maar mijn DVB kaart kan ook gewoon niet fatsoenlijk meten ! ) Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Moderator ceesv Geplaatst: 21 juni 2010 Moderator Geplaatst: 21 juni 2010 Het is al eerder in deze thread gezegd, in ik herhaal het nog maar eens, De sterkte alleen bepaalt niet de kwaliteit. Faze ruis, etc. zijn ook factoren, die meewegen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Dat zal wel, maar de meesten van ons (behalve z-o Europa kennelijk) stellen dus geen verbetering vast, eerder een verslechtering. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Zuppelan Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Origineel bericht van: ceesv Faze ruis, etc. zijn ook factoren, die meewegen. Informatietheoretisch gezien niet, eigenlijk is het zelfs een contradictie in terminologie. Faseruis is ook gewoon ruis en beïnvloedt dus de signaal-/ruisverhouding. De signaal-/ruisverhouding van een signaal stelt gewoon een bovengrens aan de hoeveelheid informatie die het kan bevatten. Er bestaat eigenlijk niet eens zoiets als "signaalkwaliteit", of misschien nog beter gesteld, het is exact hetzelfde als SNR. Wat een satontvanger denk ik doet is de verhouding tussen de amplitude van de draaggolf en de amplitude van de achtergrondruis berekenen. Informatietheoretisch is dat onvoldoende om de signaal-/ruisverhouding vast te stellen, en dan kan je inderdaad spreken van storingen die niet de berekende SNR beïvloeden maar nog altijd het signaal, dus de "signaalkwaliteit". De intuïtieve gedachte dat sterk signaal beter signaal is, klopt dus als een bus, zolang je maar over de informatietheoretische SNR spreekt, en niet de SNR-benadering die een ontvanger maakt.
Moderator ceesv Geplaatst: 22 juni 2010 Moderator Geplaatst: 22 juni 2010 Waarbij ik wil aantekenen, dat de signaal sterkte meting van de meeste ontvangers een optelsom van alle signalen aan de ingang kan zijn. Dus ook de ongewenste signalen, nabuur transponders en kruispolarisatie. Wanneer de nieuwe satelliet betere filters heeft, kan daardoor de signaalsterkte op de ontvangers lager uitvallen, zonder dat dit kwaliteitsverlies oplevert. Dus ook de ongewenste signalen, nabuur transponders en kruispolarisatie. Het op maximum signaal afregelen hoeft dus niet de maximale S/N op te leveren. Controle met de spectrum analyser, waarbij je de signalen kan "zien" heeft nog altijd mijn voorkeur. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Obi Wan Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 Je moet niet vergeten dat de coverage van de nieuwe Astra 3B een stuk groter is dan wat de 1E kon bedekken. Een 2x zo groot opppervlak vereist een 4x zo sterk signaal wil je hetzelfde aan sterkte behouden (kwadratisch). Dus als je dat in je achterhoofd stopt begrijp je wel dat de 3B een stuk krachtiger is dan de 1E. Ik merk geen kwaliteitsvermindering, integendeel juist een verbetering. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
D.Quijote Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 Ik moest inderdaad na de satelliet wijziging een grote schotel ophangen "1.05 mtr." want met mijn 85 schotel lukte het niet meer, veel blokvorming en na de middag helemaal geen beeld meer. Daar komt nog bij dat die Arabier die er naast zit, veels te sterk is en dat bemoeilijkt het afregelen. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen