Gast Coach Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Ik heb een schotel van 80cm, en een LNB met twee koppen en 8 uitgangen, dit alles voor TV vlaanderen. Ik heb goede ontvangst, maar bij een beetje regen valt het beeld tegen. Als ik naar het signaal sterkte kijk heb ik in goede omstandigheden 36% en de kwaliteit schommelt tussen 83 en 100%. Bestaat er een mogelijkheid, zoals vroeger bij de gewone TV, om een versterker er tussen te zetten die de sterkte extra kan ondersteunen, zodat ik minder uitval heb ?
satencom Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 er zijn wel versterkers ik denk niet dat jou probleem daar mee opgelost is als je zeker weet dat je schotel goed uit gericht is dan is er wat anders aan de hand zit er een boom voor of een gebouw ,heeft hij wel vrij uit zicht maak een paar foto's misschien kunnen we dan zien wat er aan de hand is Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Jean-Claude Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 36% is absoluut te weinig voor een 80 cm schotel voor TVV, dat kan beter. dus : schotel beter afstellen, eventueel ook de kabels en de F-connectoren nakijken op eventueel insijpelend vocht. heb zelf ook een 80 cm schotel en het moet écht al héél zwaar onweren voordat het beeld hier wegvalt. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Coach Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Misschien ligt het probleem bij de bekabeling. Ik vertrek met een antenne kabel naar een verdeelkast. Daar wordt dan deze kabel aangesloten op een kabel die naar de woonkamer loopt. In de woonkamer heb ik dan een wandcontactdoos waar ik de decoder op aansluit. Alle verbinden lopen via F connectoren.
satencom Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 daar zit het probleem wat zit er in de verdeel kast een verdeler of heb je daar gewoon koppeling in met f connectors en de wand contact doos dat levert allemaal verliezen op van het signaal gewoon 1coax kabel door treken naar de ontvanger dat is de beste optie Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Coach Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Ik denk ook dat daar een probleem is. Ik ga nu telkens per aansluitpunt het signaal sterkte meten en zien wat daaruit komt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen