Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraag heb een nieuwe DM8000 gekocht, nu is de vraag wat is tot nu toe de beste software voor deze Dreambox?(Cardsh**ing enz)Ik heb altijd een DM7000 gehad 8 jaar lang zonder noemenswaardige problemen. Nu hoop ik dat met de DM 8000 ook te halen.

Gast Jeroensky
Geplaatst:

OpenPli draait hier prima...

Maar....smaken verschillen, je kan zelf kiezen, en op gegeven moment weet je hoe flashen gaat en kan je binnen 4 minuten je dreambox van totaal andere image voorzien inclusief settings.

Wikipedia informatie

Dus ga ik niet zeggen welke het beste is, ik heb voor OpenPli gekozen omdat deze vrijwel dagelijks updates heeft, prima comunicatie mogelijk met ontwikkelaars via OpenPli forum.

Het is dus wel tha bleeding edge, nieuwste van het nieuwste op enigma2 software gebied, dus soms komt er een foutje voor bij OpenPli, maar omdat de update zo frequent gedaan kan worden is een bug(je) er vaak binnen 1 of 2 dagen weer uit.

Wel geef ik je de tip, ga geen bootloaders gebruiken (en waarom als je binnen 4 minuten dreambox van ander image voorziet met behoud van instellingen).

Bootloader kan conflicten geven als betreffende images afwijken van versies(driver/kernel), en de originele image van Dream Multimedia is een image zonder CCCam support, dus voor canaldigitaal smartcard in kaartlezer gebruik je niet originele Dream Multimedia image :D

p.s. betreft card sh....Let op hoe je er over post..betreft het je eigen thuisnetwerk(Lan) dan is het legaal, ga je posten over WAN(internet) dan is het dus illegaal, dat je het weet.(wilt niet zeggen dat het niet werkt, maar je mag er op vele forums niet over posten)

Geplaatst:

Ik zou zeggen: welke images heb je op je DM7000 gehad? Probeer dezelfde ook op de DM8000 en kijk hoe het je bevalt.

Ikzelf zou niet verder kijken dan Gemini, PLi en NewNigma.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Gast Jeroensky
Geplaatst:
Origineel bericht van: Obi Wan
Ik zou zeggen: welke images heb je op je DM7000 gehad? Probeer dezelfde ook op de DM8000 en kijk hoe het je bevalt.

...Maar dan wel de Enigma2 DM8000 image versie, en niet proberen een Enigma1 DM7000 image op Enigma2 tuner te installeren :D
Geplaatst:

Als je een uurtje zoekt, heb je zo een hand vol images gedownload. Als je die allemaal een keer flasht, kun je zien hoe ze "aanvoelen". Zeker als je een nieuwe box hebt en nog geen config hoeft te behouden. CCcam en henksat zenderlijst erop, en je kunt het allemaal uitproberen.

Is leuk, leerzaam, en je weet wat jou zelf aanspreekt, niet wat anderen vinden.

Dat heb ik ook gedaan, en zo ben ik via Milo bij Open PLi terecht gekomen. Jeroensky geeft een aantal belangrijke redenen daarvoor.

Succes en veel plezier met je nieuwe speeltje.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Zelf had ik de laatste Gemini op mijn 7000 staan dat werkte prima, maar nu ik morgen of overmorgen de 8000 binnen heb begint voor mij weer een nieuw tijdperk in de Dreambox klasse.hi.Ik ben blij met de reactiews en ga kijken wat er al zo is.

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Let op als je de DM8000 krijgt op de extra hardware onderdelen(raak ze niet kwijt!).

Zo zit in je verpakking sata kabeltjes, voeding kabeltje, een klein printplaatje(+-1x4centimeter) en zakje met de 4x kleinste schroefjes die je ooit hebt gezien.

Bewaar deze goed, want je hebt het nodig als je een slim DVD brander wilt inbouwen (ikzelf heb bv de "SONY AD-7670 S Slim DVD Slot-In"-zonder lade je duwt cd/dvd er in.

Ook sata kabeltjes bewaren voor je slim dvd of sata harddisk.

Indien je harddisk in dm8000 wilt bouwen, een sata green line(bepalen zelf toerental) met terabyte opslag is fijn.

Verder kan je ook nog 6cm fan inbouwen, maar da's geen noodzaak.

Idd veel plezier, je gaat uit je dak als je apparaat ziet. het is een....GROTE dreambox de DM8000 ;-)

Oh ja wordt member van het forum van je gekozen image, daar is the knowledge over image aanwezig.

Geplaatst:

Tsja, ongeveer dezelfde size als de 7025+ die ik nog hier heb staan... Ik ga niet uit m'n dak van de grootte van een dm trouwens. Hij moet dat doen waarvoor hij gebouwd is en dat doet een 8000.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Dus je hebt je 2x dm8000 niet voor de hoogte?.. laugh

(het was maar een grapje over de grootte)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: Loui (K)
(Cardsh**ing enz)

Discussies over WAN sharing doen we hier niet. wink

Klopt ga ik ook niet verder op in maar was als hint voor mijn systeem op de 7000 die ik nu nog heb maar verkocht is aan een maat van mij.Wat hij er dan mee gaat doen is zijn probleem.
  • Beheerder
Geplaatst:

Ik sluit dit topic.

Als je specifieke vragen hebt, stel je die beter in een nieuw topic met een duidelijk onderwerp en een duidelijk geformuleerde vraag.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.