Tonskidutch Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Hoi, het muziek formaat bestand.m4a moet wel kunnen op je VU+ las dat je daarvoor dr.Best zijn E2 Merlin MP3-Player Version 0.94 of nieuwer moet installeren en wat overige hulpbestanden een en ander gelezen daarover en vroeg me af of er al gebruikers enigma2 zijn die dat hebben draaien. heb namelijk een aardige verzameling die op de NAS staat en die ik nu eens wilde beluisteren via de VU+ tips en hints welkom. ciao of hogere versie hoe installeren en support voor m4a Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 21 juni 2010 Auteur Geplaatst: 21 juni 2010 yoepi,,,, en het werkt. volgorde aanpassen python-sqlite3_2.5.1-ml5_mipsel.ipk eerst installeren herstart enigma2-plugin-extensions-merlinmp3player_0.95-20090612-r1_mipsel.ipk daarna installeren herstart enigma2-plugin-extensions-dreamexplorer_6.2_mipsel.ipk als laatste installeren herstart merlin mp3 player instellen menu applicaties / plugins laatste regel ja ipv neen merlin mp3 player starten ga naar je muziekmap op hdd of nas spelen maar Second Life Mungo Parker
hemertje Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 grappig, maar waar is die sqlite dan voor nodig? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Tonskidutch Geplaatst: 22 juni 2010 Auteur Geplaatst: 22 juni 2010 geen notie waarom. misschien dat iemand anders dat weet. ciao Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 25 juni 2010 Auteur Geplaatst: 25 juni 2010 geinig, daarmee is de VU dus ook een 'iPod dockingstation' geworden kan namelijk met de accessoire kabel aan usb (achter) de iPod van familie-lid gewoon aansluiten en afspelen op mijn installatie met mijn VU+ terwijl ik niets van appel zelf in huis heb en geen dockingstation heb weer een item minder op de sinterklaas cadeau-lijst ciao uhm natuurlijk werkt dat op een dreambox ook, voor degene die zoekende waren Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2010 Auteur Geplaatst: 23 juli 2010 iemand een tip hoe ik de afspeellijst van Merlin MP3 kan bewaren? ciao Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 4 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2010 eerlijkheid gebied me nog even terug te komen op sqlite en de bovenstaande installatie methode. de merlinmp3 player heeft wel tot gevolg dat er telkens een foutmelding komt als je in applicaties gaat met exit is die waarschuwing ook weer weg. (zie afbeelding) echter er zit daarmee ook iets fout op een diepere laag van de besturing namelijk: als je een zender uit je zenderlijst wilt wissen, dus naar zenderlijst, op zender scrollen, menu drukken dan crashed de VU ik editeer principieel enkel met dreamboxedit dus is die fout niet erg storend, maar hij treedt wel op. tis maar dat je het weet ciao Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 24 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2010 met 't nieuwe VTI image 2.0 hoef je enkel het merlin_music_player plugin te laden als extension. tbv m4a iTunes bestanden dan werkt het meteen en hebt geen sqlite nodig en hoeft (zoals voorheen) geen settings voor hardware decoding in te vullen dus nog makkelijker. ciao Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 28 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2010 Origineel bericht van: hemertje grappig, maar waar is die sqlite dan voor nodig? hemertje, na nog wat zpeuren en uitzoeken: (bron ihad dr. Best) die wordt dus wel gebruikt voor de database die merlinmusicplayer aanmaakt en zit nu standaard in het OE 1.6 VTI image, dus extra laden hoeft niet en als je met iTunes je cd's ript (importeert) dan hoef je je niet eens zorgen te maken over het zoeken naar de covers, want die worden door merlinmusicplayer automatisch opgehaald en op hdd of NAS opgeslagen (zie afbeelding)(een account aanmaken in iTunes is dus niet nodig als je de bestanden op je VU+ wilt afspelen) een geniale plugin. ciao Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen