lujo Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 Ik wil mijn Dreambox 500+ op een vaste plaats laten staan en niet elke keer naar mijn computer verplaatsen als ik hem wil flashen met een andere image. Vraag is hoe kan ik dit het best doen? Omdat het een 500+ is en die heeft .nfi images werkt methode root.cramfs niet. Maar elke keer een image van 20 MB met DreamUP via serial uploaden duurt ongeveer 25 minuten. Dit duurt mij te lang en daarbij moet ik mijn Dreambox ook nog eens verplaatsen (loskoppelen enz.) Dus het liefst heb ik een methode waarbij Dreambox op een vaste plaats kan staan en ik die alleen van stroom moet afhalen. Dit om te zorgen dat ik dagelijke updates van OpenPLi erop kan zetten. Tweede vraag: Is er een lege image voor 500+ Voor 500S bestaat wel zoiets om te zorgen dat complete flash wordt overschreven zodat er geen restante van een andere image achterblijven. Maar bestaat zo'n image ook voor 500+?
lujo Geplaatst: 24 juni 2010 Auteur Geplaatst: 24 juni 2010 Heren, is er niemand die een makkelijke oplossing weet?
Tonskidutch Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 1 dagelijks updaten betekend niet een .nfi image erin te knallen (dat is dagelijks flashen) maar telnet ipkg update && ipkg upgrade 2 met nulmodem en dreamup laatste versie dmm, kun je de dm500+ helemaal zuiver en netjes flashen. ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
lujo Geplaatst: 24 juni 2010 Auteur Geplaatst: 24 juni 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch 1 dagelijks updaten betekend niet een .nfi image erin te knallen (dat is dagelijks flashen) maar telnet ipkg update && ipkg upgrade Mijn voorkeur zou gaan voor een makkelijke manier om te flashen. Zou zoiets ook mogelijk zijn om via netwerk dreambox 500+ te flashen. Zonder gebruik te maken van een nulmodem kabel. Origineel bericht van: Tonskidutch 2 met nulmodem en dreamup laatste versie dmm, kun je de dm500+ helemaal zuiver en netjes flashen. ciao Maar er is geen "lege" .nfi image waarmee ik 500+ helemaal kan overschrijven? bij 500S bestaat zo'n image wel.
Tonskidutch Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 openembedded iamges op 500+ kun je ook met webbrowser updaten. ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
metoo Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 je kan toch gewoon met je afstandbedining via menu updaten ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
lujo Geplaatst: 24 juni 2010 Auteur Geplaatst: 24 juni 2010 Origineel bericht van: metoo je kan toch gewoon met je afstandbedining via menu updaten Ik heb het ene tijdje geleden geprobeerd maar na half uur wachten gebeurde er niks (OpenPLi) was dat. Dus volgens mij werkt dat niet helemaal goed met Open PLi.
lujo Geplaatst: 24 juni 2010 Auteur Geplaatst: 24 juni 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch openembedded iamges op 500+ kun je ook met webbrowser updaten. ciao Maar niet flashen toch? Zoals dat bij 800HD boxen wel kan (flashen via webbrowser).
metoo Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 Origineel bericht van: lujo Origineel bericht van: metoo je kan toch gewoon met je afstandbedining via menu updaten Ik heb het ene tijdje geleden geprobeerd maar na half uur wachten gebeurde er niks (OpenPLi) was dat. Dus volgens mij werkt dat niet helemaal goed met Open PLi. Als je de andere methodes ook opgeeft als dat na 1x proberen niet lukt, kun je beter gelijk stoppen met updaten en bij het image blijven wat er nu opstaat. Openpli updaten met de ab werkt prima. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
lucdec2 Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 Het toeval wil nu dat ik pli jade heb uitgeprobeerd, na jarenlang gemini gebruiker geweest te zijn. Het image beviel mij niet, en ik wilde terug naar gemini. Het kan zijn dat ik de handeling niet ken maar, Groot was mijn verbazing dat ik niet meer alover het netwerk er terug een ander image kon in flashen. Pli bleef maar doorstarten. Wat een ergernis.. Gelukkig had ik nog een nulmodemkabel ergens liggen op zolder. Een geluk bij een ongeluk dat m'n pc nog een seriele poort heeft, bij een nieuwe vindt je die ook al niet meer. Een nieuw image plaatsen op een 500+ waarop gemini staat kan perfect alover het netwerk en duurt pakweg 30 sec.
lujo Geplaatst: 24 juni 2010 Auteur Geplaatst: 24 juni 2010 Origineel bericht van: metoo Als je de andere methodes ook opgeeft als dat na 1x proberen niet lukt, kun je beter gelijk stoppen met updaten en bij het image blijven wat er nu opstaat. Openpli updaten met de ab werkt prima. Wie zegt dat ik het maar 1x geprobeerd heb Elke keer dat ik het geprobeerd had werkte gebeurde er nik. Maar het kan zijn dat dat het een dagelijkse image was die die mogelijkheid nog/niet had. Zal het ooit nog een keer gaan proberen. @ Iedereen: Is er niete en programma als DreamUP waar ik via netwerk kan updaten zonder dat ik een nulmodemkabel moet gebruiken?
lujo Geplaatst: 24 juni 2010 Auteur Geplaatst: 24 juni 2010 Origineel bericht van: lucdec2 Een nieuw image plaatsen op een 500+ waarop gemini staat kan perfect alover het netwerk en duurt pakweg 30 sec. Hoe doe jij dat image in 500+ plaatsen over het netwerk? Zonder gebruik te maken van een nulmodemkabel.
lucdec2 Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 Origineel bericht van: lujo Origineel bericht van: lucdec2 Een nieuw image plaatsen op een 500+ waarop gemini staat kan perfect alover het netwerk en duurt pakweg 30 sec. Hoe doe jij dat image in 500+ plaatsen over het netwerk? Zonder gebruik te maken van een nulmodemkabel. zoals ik al zei, met pli lukt het me niet. Met gemini doe ik het al jaren. Je trekt de stekker uit van de box je houdt het knopje vooraan ingedrukt en stekker erin dan surf je met je pcbrowser naar het ip van de box. Dan kan even zoeken zijn, bij mij is dat altijd 192.168.1.101 je krijgt een scherm waar je een image kunt selecteren flashen. gaat bliksemsnel en zonder problemen.
Marco275 Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 Origineel bericht van: metoo Origineel bericht van: lujo Origineel bericht van: metoo je kan toch gewoon met je afstandbedining via menu updaten Ik heb het ene tijdje geleden geprobeerd maar na half uur wachten gebeurde er niks (OpenPLi) was dat. Dus volgens mij werkt dat niet helemaal goed met Open PLi. Als je de andere methodes ook opgeeft als dat na 1x proberen niet lukt, kun je beter gelijk stoppen met updaten en bij het image blijven wat er nu opstaat. Openpli updaten met de ab werkt prima. Dit werkte bij mij in het verleden ook prima (DB7020). Op een gegeven moment is er denk ik iets veranderd in de link naar de server want begin mei nadat ik een week of zo niet meer geüpdatet had lukte het ook niet meer. Ik heb sindsdien ook niet meer geflashed, dus of het daarna weer zal werken weet ik niet.
Tonskidutch Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 linkje ihad flashen dm500+ Code: mount /boot -o remount,rwrm /boot/*reboot effe dhcp aanzetten in router ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen