Jopy Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 Hallo, heb dit probleem op vele forums al gezet maar niemand die me echt een antwoord kan geven. Op alle HD zenders heb ik het probleem. Op willekeurige momenten stopt het live tv beeld. Na een 2 tal seconden loopt het dan ineens versnelt door totdat het weer live is. Het lijkt sterk op een bufferprobleem. Ik heb de harde schijf getest en daar is niets mis mee. Ik zie ook geen heftige hd activiteit als het beeld even stopt. Ook CPU en Geheugen pieken niet op dat moment. Mijn setup is als volgt. Windows 7 Prof 32 bit DVBlink Newcs - Acamd I3 Core 530 MSI H55M-E33 Intel HD grafische onboard chip 2x1 GB DDR3 in Dual Channel mode 1,5 TB SATA2 schijf opgedeelt in 2 partities. c: 50 GB (besturingssysteem) D: de rest (opnames, live tv buffer, muziek enz. Naast dit probleem heb ik er nog 1. Als ik 5.1 geluid wil doorsturen over de HDMI dan werkt dit perfect in windows. Maar als ik Live tv wil kijken dan krijg ik een paar seconden beeld en geen geluid. Na die paar seconden valt ook het beeld weg en krijg ik de melding dat niet de juiste codecs zijn geinstalleerd. Heb FFDShow als een geprobeerd maar dan krijg ik al helemaal geen geluid over HDMI.
Niels Wagenaar Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 1e mogelijkheid: Het lijkt erop alsof je de hack hebt uitgevoerd waarbij de H264 en de Audio decoder van Microsoft geheel is uitgeschakeld, herstel dit zo snel mogelijk (met het tooltje MCDU zou je het moeten kunnen herstellen). Sowieso, een installatie van FFDSHow doet niks met LiveTV zolang je de desbetreffende bestanden van de Video en Audio decoder hebt hernoemd (wat je dus ook niet moet doen). Gebruik gewoon de Shark007 Windows 7 codecpack voor de installatie van de benodigde codecs. 2e mogelijkheid: Je MCE installatie krijg niet snel genoeg zijn ECM's en loopt achter. In plaats van NewCS, zou ik gebruik gaan maken van OSCam en ik zou gebruik maken van newcamd2 in je cardclient.conf (als je die nog niet gebruikt). Verder zou je kunnen proberen om ffdecsa.dll te plaatsen in de TVSource\Plugin folder. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Earthfinder Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 @Niels: Is er dan een OScam voor W7 beschikbaar? Waar is deze te downloaden en kun je hiervoor dezelfde conf-bestanden als linux gebruiken? Wat doet ffdecsa.dll precies? Kom het wel vaker tegen op fora, maar krijg niet helder wat de toegevoegde waarde hiervan is. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Niels Wagenaar Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 Er is een WIN32 versie beschikbaar, de enige voorwaarde is wel dat je wel Cygwin installeert (of eigenlijk de Cygwin Runtime) omdat de distributie specifieke DLL-bestanden nodig heeft. En ffdecsa.dll is gewoon een softwarematige descrambler van de DVB-CSA specificatie zodat men de DVB-streams kunnen decoderen. Het is een standaard en ongeachte de encryptie (SECA, VIACCES, etc), is dit altijd aanwezig. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Jopy Geplaatst: 23 juni 2010 Auteur Geplaatst: 23 juni 2010 Ik heb geen codec hack uitgevoerd. Gebruik gewoon de standaard codecs van media center. Wat betreft dat ecm gebeuren; als dit het problem zou zijn dan moet ik daar toch ook last van hebben bij de sd zenders?
Earthfinder Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 @Niels: Hoe stel ik dat OScam icm Cygwin in? Kom daar niet helemaal uit. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Niels Wagenaar Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 Origineel bericht van: Jopy Ik heb geen codec hack uitgevoerd. Gebruik gewoon de standaard codecs van media center. Wat betreft dat ecm gebeuren; als dit het problem zou zijn dan moet ik daar toch ook last van hebben bij de sd zenders? Nou, toch niet. Ik had dit probleem dus ook, bij SD zenders perfect beeld en geluid en bij HD zenders had ik last van freezes, buffering issues, etc, ondanks dat mijn CPU en geheugen niet volledig werd gebruikt. Door het gebruik van ffdecsa.dll werd het probleem bij mij opgelost. Origineel bericht van: Earthfinder @Niels: Hoe stel ik dat OScam icm Cygwin in? Kom daar niet helemaal uit. Je stelt het in net zoals de Linux versie. Dus de config zou je één op één moeten kunnen overnemen. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Jopy Geplaatst: 25 juni 2010 Auteur Geplaatst: 25 juni 2010 Moet ik die ffdecsa dan in plaats van acamd.dll? En dan wel gewoon de cardclient.config gebruiken die ik nu al gebruik?
Niels Wagenaar Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 Nee, je moet hem erbij plaatsen. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Jopy Geplaatst: 25 juni 2010 Auteur Geplaatst: 25 juni 2010 Is goe dga ik vanavond proberen. Wat doet dat dll bestadn dan precies? ik weet dat acamd.dll communiceert met newcs. Wat voor een rol speelt ffdecsa hier dan in?
Niels Wagenaar Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 ffdecsa.dll is een softwarematige descrambler van de CSA-versleuteling. Op een één of andere manier is de interne CSA descrambler bij DVBLink TVSource niet zo goed als een losse DLL. Tenminste, dit is bij mij het geval geweest. Bij sommige personen vernam ik dat zij juist slechtere performance hadden. Maar dit bleken dan ook mensen met een 64-bits installatie te zijn. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Earthfinder Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 @Niels: Hoe controleer ik of ffdecs.dll wordt gebruikt? Ik heb het bestand nu in de plugin-map staan, maar tot nu toe, weinig verschil, geloof ik... HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Niels Wagenaar Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 Je moet de service instellen op Info modus geloof ik, dan de service herstarten en als het goed is zou in de log moeten komen dat het gebruik maakt van ffdecsa.dll. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
IanPH Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 Beste Jopy, Waar ik benieuwd naar ben, welke tuner gebruik je? Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
Jopy Geplaatst: 26 juni 2010 Auteur Geplaatst: 26 juni 2010 Ik heb ffdecsa geprobeerd maar blijf het zelfde probleem houden. Log bestanden nagekeken en het bestand wordt ook daadwerkelijk gevonden en gebruikt. Wat me vandaag wel opviel was het volgende; Na dat het beeld weer had stil gestaan heb ik terug gespoeld en terug gekeken. Stottering was weg!! Het wordt dus wel goed op de harde schijf opgeslagen. Toen heb ik gewoon weer verder gekeken alleen -10 sec t.o.v live tv. Ook hier kreeg ik een stottering. Ik gebruik een HD Homerun als tv tuner.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen