Ga naar inhoud


dvd t ontvangst in zuid holland


schans14

Aanbevolen berichten

ik woon omgeving spijkenisse nu heb een dvd-t stick gekocht

als ik nu ga scannen vindt hij 9 zenders met de namen :

service name

ch_1

ch_2

ch_3

ch_4

ch_5

ch_6

ch_7

ch_8

 

kan iemand me vertellen hoe dit kan?

of moet ik op een speciale frequentie scannen om een en andere digitenne zender te vinden?

 

alvast bedankt voor antwoord.

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites


is er iemand in hellevoetsluis die ervaring heeft met digitenne ontvangst?

 

het lukt me niet om buiten de hiervoor genoemde kanalen iets te ontvangen?

 

of is 474 mhz niet de juiste frequentie?

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens onderstaande kaart (bron: KPN, je kan daar ook je postcode invullen om te kijken of er (binnen)ontvangst mogelijk is)

is in Hellevoetsluis geen ontvangst met een binnenantenne mogelijk:

 

597x640_digitenne_dekking.jpg

 

Probeer anders kanaal 52 eens (722 MHz), de zender Den Haag heeft nog best een groot bereik (volgens FMScan). Dan heb je wel TV West i.p.v. TV Rijnmond (die zit dus op kanaal 21).

Of anders kanaal 54 uit Goes (738 MHz), maar die geef ik nog de minste kans.

Ook zoveel mogelijk met de antenne naar het raam of beter nog buiten, als dat kan, en zoveel mogelijk in de richting van de zender.

 

Als je de antenne van de DVB-T USB-stick kan vervangen zou je de buitenantenne van KPN kunnen aansluiten, momenteel zeer voordelig (€6,75 incl. BTW, verzend- en rembourskosten).

 

Kijk eens hier voor alle DVB-T frequenties.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

erg bedankt voor deze reactie! hier kan ik wat mee.

 

maar voor die kpn antenne voor 6,75 moet je toch al klant zijn van kpn?

 

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er 1 besteld, ik hoop dat hij op zolder al signaal geeft wat goed is.

anders zal ik hem buiten moeten monteren.

zijn er mensen die ervaring hebben met andere op zolder geplaatste antennes in zuid holland en de ontvangst?

is een yagi veel beter b.v.?

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

De KPN antenne zul je niks aan hebben, een stick geeft geen voedingsspanning af. Beter is een ouderwetse Yagi op z'n kant gemonteerd, ik zit aan de andere kant van het Haringvliet en ontvang met sprietje niets, met de Yagi, een simpele dipool met 3 + 1 sprietjes, alles.

De KPN antenne geeft overigens ook prima beeld (indien voedingsspanning beschikbaar is), mits buiten gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die KPN antenne moet inderdaad wel gevoed worden, zal inderdaad niet door de USB-stick gedaan worden.

Een zg. "power-inserter" heb je daarvoor nodig. Google maar even dan kom je vast wel wat tegen zo rond/onder de €10,-

 

Gebruik je een Yagi, da's natuurlijk altijd beter maar ik dacht niet dat TS dit zou willen. Dan moet je weer geen voedingsspanning gebruiken, dus ook geen power-inserter nodig.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kleine correctie, 't is geen Yagi, maar groot formaat kippenladdertje (ben de naam even kwijt, oorspronkelijk bedoeld voor FM ontvangst)

Als dat een FM antenne is, dan kun je net zo goed je coax kabel in de kont van een kip steken.
Dat je daarmee wat ontvangt is puur toeval en geluk.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Kleine correctie, 't is geen Yagi, maar groot formaat kippenladdertje (ben de naam even kwijt, oorspronkelijk bedoeld voor FM ontvangst)

Als dat een FM antenne is, dan kun je net zo goed je coax kabel in de kont van een kip steken.
Dat je daarmee wat ontvangt is puur toeval en geluk.


Nou, als ik daarmee dan met de gehele provincie Zeeland ertussen nog de Belg kan ontvangen (mits zeer goed gericht), ben ik blij dat ik mazzel heb. :D
Kan trouwens niet vinden wat voor antenne het nu precies is, een echte FM antenne heeft langere sprieten maar de onderlinge afstand klopt wel weer aardig. Heb 'm indertijd gekocht voor DAB ontvangst.
Recent nog gebruikt om vanuit Gorinchem "een" wedstrijd te kunnen zien, ontving toen de R'damse zenders perfect.

post-23546-1318261037,7158_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een breedbandige VHF antenne, Band III, kanaal 5-12.

Voor DAB op kanaal 12 goed geschikt.

Voor UHF niet geschikt.

Dat ie breedbandig is, is te zien aan de lengte van de direktoren ten opzichte van de dipool en de reflector.

De voorste director is korter dan de director daarachter.

Zouden ze dezelfde lengte hebben, is de antenne voor één kanaal geschikt en heeft dan doorgaans een hogere versterking.

 

Hang maar eens en echte UHF yagi aan je DVB-T ontvanger en je zult zien hoeveel beter de ontvangst is.

 

Als de antenne zo moet presteren zoals ie daar op het dak ligt, dan moeten de zenders wel heel sterk binnenkomen want deze opstelling is een goed voorbeeld van hoe je alles fout kunt doen.

(Sorry.... :D :D)

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...