renediver Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 Ik heb een philips dsr-8121 met een tmt 43 duo lnb kennis van mij had de schotel uitgericht op astra 1 met een satlook finder, hij kreeg en signaal door van ca 90 % ik heb alle hd kanalen en de gewone kanalen, alleen als ik kijk naar mijn ontvangst signaal staan beide astra's op een sterkte van goed, terwijl dit voorheen op astra 1 bijna vol stond. De lnb staat horizontaal en de instellingen in de dsr 8121 staan ook correct. Heeft iemand een idee ????
satencom Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 had je eerst dan maar 1 lnb op de schotel of ook een duo lnb als je een duo lnb op je schotel hebt dan zitten beide lnb's uit de midden dus je moet van beide satellieten een beetje signaal inleveren Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
dutchandrew Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 De duo Lnb moet niet horizontaal staan maar iets gedraaid (ik meen 11 graden offset). In de download bij cd staat wel een handleiding. Wat betreft de HD kanalen adviseert men nu om de lnb voor de astra 3 in het midden te plaatsen ipv de lnb voor astra 1. Dus de andere lnb in de houder plaatsen en de schotel iets bijdraaien.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen