satmenneke Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 Ik ben op zoek naar de firmware voor een oud Philips beestje DST5816/03 - DSI185 MET fastscan !!! Heeft iemand hem toevallig op zijn HDD staan en wilt hem hier posten en/of mij per mail toesturen?
Johan45 Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 Origineel bericht van: satmenneke Ik ben op zoek naar de firmware voor een oud Philips beestje DST5816/03 - DSI185 MET fastscan !!! Heeft iemand hem toevallig op zijn HDD staan en wilt hem hier posten en/of mij per mail toesturen? De firmware is nu te downloaden in het topic Originele firmware. >> KLIK << Lees ook de LEES MIJ EERST bij deze firmware. Vult u rustig aan !!!
satmenneke Geplaatst: 23 juni 2010 Auteur Geplaatst: 23 juni 2010 beste Johan, Bedankt voor de upload maar na het inproggen middels oslink kom ik toch weer uit op versie 4 ZONDER fastscan??? Kan het zijn dat dit toch de verkeerde versie is?
Johan45 Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 Nee, deze firmware is vanochtend uitgelezen om 2.29 en gezipt. In mijn decoder is het de firmware met de extra optie 6. snel kanalen installeren. Welk progje gebruik je om te flashen en heb je wel de juiste decoder geselecteerd.? Ik heb de firmware uitgelezen met Oslink 4.00c en in de menubalk bij OSLink DSI185D (firmware)geselecteerd. Vult u rustig aan !!!
satmenneke Geplaatst: 24 juni 2010 Auteur Geplaatst: 24 juni 2010 Beste Johan, helaas ik heb het nogmaals geprobeerd en gewoon wederom terug naar versie 4 (met lock) en canal algerie op 1. Géén fastscan dus. Ik gebruik hier OSLINK 1.5 van H2DEETOO geselecteerd op DSI185 en werkt normaliter als een speer! Ik vermoed toch dat je versie niet helemaal goed is ????
jos77 Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 Hier precies hetzelfde: GEEN fastscan en Algeria op 1 In de technische gegevens staat versie 4. Kanaalzoeken optie 6 zit niet in het menu
Johan45 Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 Ik ben er mee bezig. Het lijkt er voorlopig op dat er ook een kanalenlijst met eeprom uitgelezen moet worden. Zoals misschien bekend kan Oslink 4.00c geen kanalenlijst uitlezen en schrijven. Oslink 1.5beta kan dit wel. Probleem met Oslink 1.5 is dat het programma soms gaat hangen bij de kanalenlijst schrijven. Heeft er iemand nog een nieuwere versie van het H2deetoo progje.? Vult u rustig aan !!!
Johan45 Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 Nieuwe firmware met snelscan kanalenlijst nu te downloaden in het sticky Originele software De firmware is alleen te flashen met Oslink 1.5 van H2Deetoo. Meer daarover in de handleiding... Vult u rustig aan !!!
satmenneke Geplaatst: 28 juni 2010 Auteur Geplaatst: 28 juni 2010 Beste Johan, Na 3 keer op verschillende manieren (incl hoe jij aangaf in de manual) geprobeerd te proggen blijf ik op versie4 steken en canal algerie op 1. Lukte het jouw wel op deze manier zoals omschreven?
Johan45 Geplaatst: 28 juni 2010 Geplaatst: 28 juni 2010 Yep, diverse keren getest van oud naar nieuw en omgekeerd.. Versie in het menu veranderd overigens niet met de nieuwe snelscan firmware. Vult u rustig aan !!!
Johan45 Geplaatst: 28 juni 2010 Geplaatst: 28 juni 2010 Origineel bericht van: satmenneke Beste Johan, Na 3 keer op verschillende manieren (incl hoe jij aangaf in de manual) geprobeerd te proggen blijf ik op versie4 steken en canal algerie op 1. Lukte het jouw wel op deze manier zoals omschreven? Ik vind het onuitstaanbaar dat het flashen van de snelscan firmware bij jou niet wil lukken daarom heb ik het nogmaals getest. Oude firmware geschreven en CANAL ALGERIE op 1. Snelscan firmware gedownload en uitgepakt. Hiermee de firmware geschreven zoals beschreven in mijn handleiding. Resultaat is dat er in menu 5 een extra optie 6 Snel kanalen installeren is. Zoals ik al eerder vermelde is het belangrijk dat bij de snelscan firmware ook een kanalenlijst met eeprom geschreven wordt. Doe je dat niet dan krijg je niet de snelscan firmware versie 4 in je decoder. Wat me bij jou opvalt is dat je Canal Algerie op 1 krijgd. Dit betekend dat de nieuwe snelscan kanalenlijst niet geschreven is, anders had je Nederland 1 op 1 en Nederland 2 op 2 gehad. Nu kan er bij het schrijven van de kanalenlijst (Data Area) en eeprom naar mijn idee niet veel verkeerd gaan want je krijgt een melding dat de eeprom en de kanalenlijst geschreven zijn. De melding dat de kanalenlijst geschreven is krijg je echter pas na ca. 15 seconden. Die tijd is nodig om de decoder de kanalenlijst op te laten slaan. Je moet hier dus even wachten ... Zie ook de afbeeldingen Vult u rustig aan !!!
satmenneke Geplaatst: 30 juni 2010 Auteur Geplaatst: 30 juni 2010 Op het einde krijg ik bij het programmeren van de data area error opening "Trap.bin" Hier zal het wel ergens fout gaan.
Johan45 Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Ja dat denk ik ook, dan wordt de kanalenlijst niet geschreven. Het kan zijn dat jouw Oslink 1.5 corrupt is. Ik zou hem even opnieuw downloaden, misschien werkt het dan wel. Vult u rustig aan !!!
Johan45 Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Ja, dat was gisteren en die heb ik ook gisteren beantwoord. Ik zie ook dat je mijn antwoord nog niet gelezen hebt ... Voor diegenen die ook op zoek zijn naar het progje Oslink 1.5 Oslink 1.5 is hier te downloaden. Vult u rustig aan !!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen