Fabian Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 Ik krijg via mijn WiFi de webinterface van mijn DB op mijn Android toestel (Samsung Galaxy S) netjes te zien. Maar als ik echter op het TV-symbool druk of WebTV, krijg ik echter geen stream te zien. Wie weet of het mogelijk is om de stream via WiFi op de telefoon te laten zien en zo ja welke applicatie moet ik daarvoor installeren?
Erik Slagter Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 Bekend probleem en geen gemakkelijke oplossing. Jouw android telefoon verwacht een 3gp/mp4 file over http (en in dat geval moet de file speciaal bewerkt zijn zodat de metadata voorin de file zit, vaak zit die achterin) of over rtp. En dan moet daar mpeg4-avc/h264 beeld en aac geluid in zitten. Je dreambox gebruikt mpeg transport streams (en dat is heel wat anders dan 3gp/mp4 files) en ook inhoud is vaak wat anders (bijvoorbeeld mpeg2 voor beeld en mp2/ac3 voor geluid). Zelfs als het beeld h264 is, dan is dat altijd met veel te veel "opties" gegenereerd waardoor de android er alsnog niks mee kan. Je kunt een bestaande opname bijvoorbeeld met ffmpeg omzetten, mits je de juiste opties (= google). Streamen is echt heel lastig, ik weet geen open source programma die on-the-fly (live dus) de transport streams van de dreambox (of wat voor stb dan ook) kan omzetten naar mp4/3gp over rtp. Daarmee zou het moeten lukken. Maar ik houd me aanbevolen... DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Fabian Geplaatst: 24 juni 2010 Auteur Geplaatst: 24 juni 2010 Nou, als iemand een oplossing weet, dan hoor ik het ook graag....
Fabian Geplaatst: 3 juli 2010 Auteur Geplaatst: 3 juli 2010 Zou er nu meer mogelijkheden zijn nu Android 2.2 (Froyo) eraan zit te komen? Ik heb namelijk begrepen dat met deze versie meer mogelijkheden met video zijn. Verder las ik iets over AirVideo voor Android. Ik heb ergens gelezen dat deze over ong. 2 maanden beschikbaar is.
Erik Slagter Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Ik heb nog niks opgevangen over de combinatie video en froyo. Vooral een veel snellere vm en veel socio-flauwekul, maar verder weinig nieuws eigenlijk. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
kokf Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Ik had dit draadje gemist. Gisteren oplossing (deels) gepost streamen naar android (obv streamen naar iphone) werkt trouwens ook prima op 3G. Mischien ben ik wel verantwoordelijk voor tmobile netwerkproblemen : -)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen