Gast Stephan Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 Ik heb een vraag over mijn schotel. Een ovale Visiosat schotel met 3 LNB's (merk weet ik niet). Hiermee kan ik Astra 1, Astra 2 en Hotbird ontvangen. Nu wil ik graag van Hotbird naar Astra 3. Volgens de site van Visiosat kan dit maar heb je smalle LNB's nodig. Het bedrijf waar ik mijn schotel heb gekocht voor een aantal jaren geleden, zegt dat het niet mogelijk is wat ik met mijn configuratie wil, omdat de LNB's elkaar in de weg zitten voor de gewenste opstelling. Dit wordt veroorzaakt door de multifeed, zegt de winkel. Als ik dan vraag of het mogelijk is om de huidige multifeed te vervangen door een multifeed waarmee Visiosat op zijn site adverteert dan weet men het niet meer. Wat kan ik nu doen? Moet ik een nieuwe schotel en nieuwe LNB's aanschaffen? Of heb ik alleen genoeg aan een nieuwe multifeed met nieuwe LNB's? Of hoef ik alleen maar de bestaande LNB anders te richten? De experts (ik heb meer dan 1 winkel gebeld) kunnen mij niet helpen. Weet iemand hier het antwoord op mijn vragen? grtz Stephan
vGnp Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 Andere winkel(s) zoeken die wel weten waar ze over praten. Kijk ook hier even. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satencom Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 een andere lnb houder heb je nodig en smalle lnb's alps of Inverto Silver Tech of je eigen lnb's weet niet hoe breed die zijn kun je altijd eerst proberen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Fivehigh88 Geplaatst: 24 juni 2010 Geplaatst: 24 juni 2010 Ik heb zelf een van de eerste Visiosat schotels en heb daarbij via visiosat een lnb houder gekocht waar 4 lnb, in kunnen, Hotbird, astra 1,2 en 3. Werkt voortreffelijk. Een min puntje ik heb er 3 duo lnb's op zitten echter ik moest 1 lnb vervangen voor een smalle, anders kwamen de koppen tegen elkaar en kon de lnb niet geplaatst worden. Dus wel mogelijk.
carlo666 Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 Het is geen probleem om astra 1,2,3 en hotbird op een visiosat te hebben, zie bijlage.
carlo666 Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 Geloof visiosat maar. Voor de bovengenoemde opstelling had ik ook astra 1,2 en 3 op de visiosat, zonder smalle lnb's te gebruiken.
jeanj Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 Als je toch een nieuwe houder koopt, dan zou ik de houder kopen voor astra 1,2,3 en hotbird. 1 extra LNB (een alps, die zijn lekker smal, in deze opstelling met 4 sats is een alps echt handig/nodig). Je heb waarschijnlijk al een 4x switch er tussen zitten, dus kan je hem daar zo op aan sluiten met een kabeltje.... De houder is een paar euro duurder, en je moet de alps aanschaffen met een kabeltje, dus voor < 20 euro meer tov van astra 1,2,3 kan je hotbird houden, als je die 4x switch al hebt (en je single lnbs hebt, heb je andere wordt het duurder) Check even of je ontvanger het aan kan (qua aantal kanalen) NB ik heb het zelfde gedaan, van jouw opstelling naar 4 sats. Natuurlijk moet je overwegen of hotbird het waard is....
Gast Stephan Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Allemaal heel erg bedankt voor jullie bruikbare commentaar. Er blijven voor mij nog een aantal vragen over. 1. Waar kan ik het beste een houder voor 3 koppen kopen die ik kan gebruiken met mijn huidige Visiosat en huidige LNB's? 2. Mijn schotel zit vast aan mijn schoorsteen op een schuin dak. Dat is voor mij geen probleem, maar vind maar eens iemand die de koppen anders (betaald) wil richten. Je wordt arm van de kosten voor een hoogwerker. Kan ik zelf mijn koppen richten? Of weten jullie iemand die dit voor mij wil doen? 3. Als ik het zelf moet doen dan kan dit volgens mij niet goed als ik geen satfinder heb. Of is dit onzin? 4. Als ik dan een satfinder nodig heb welke kan ik dan het beste nemen? Oh ja, mijn opstelling is. Visiosat met 3 LNB's (Astra 1, 2 en Hotbird) Dreambox DM800HD Alvast bedankt. Stephan
Alventali Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 1. Bij de meeste satelliet gerelateerde winkels in de regio (gouden gids vind er wel een stel) 2 Ja kun je vrij eenvoudig zelf doen. De LNB's beneden al op de houder zetten. Houder uiteraard boven monteren op de schotel. 3 dan daarna is het inderdaad aan te raden om met een satfinder de astra 19.2 goed uit terichen ( als ik me niet vergis de middelste LNB ) Schotel vast zetten Beide andere LNB's staan dan over het algemeen al vrij goed. Door deze ook ff achter de satfinder te hangen kun je ze met een beetje omhoog/omlaag , naar voor/achter mischien nog wat aan signaal sterkte winnen. Omhoog omlaag bewegen kun je doen door de houders waar de LNB in vast zit wat te verschuiven. Niet meer aan de schotel zelf draaien nadat je 'm op astra 1 goed hebt uit gericht. 4 Zelf heb ik een digisat pro en die bevalt me uitstekend Maar er zijn ook goedkopere versies vaak ook wel bij die zelfde satwinkel te verkrijgen als waar je houder besteld. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Gast Stephan Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 Bedankt voor de uitleg. Ik zal eens wat gaan proberen. Stephan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen