Ga naar inhoud


CI 5100 user gezocht om transponders te testen


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

zoals in een andere thread al gemeld (nieuwe thread om specifiek 5100 bezitters aan te roepen) kan ik op de Hotbird twee transponders helemaal niet ontvangen.

 

Het gaat om 12654H (Arabsat) en 12672V (Telespazio), beide 27500 3/4.

 

Het probleem doet zich bij diverse geprobeerde LNB's voor, met en zonder DiseqC switch en alleen bij deze twee frequenties. Lagere en hogere frequenties worden zeer goed ontvangen (>80%).

 

Volgens mij komt het er zo langzamerhand op neer dat het aan de Humax ligt. Daarom mijn vraag aan andere Humax CI 5100 met sw-versie 1.05.02 om dit ook even uit te proberen.

 

Op zich zit ik niet te springen om deze zenders maar ik baal er gewoon van dat dit niet werkt, vooral dat ik niet begrijp hoe het kan.

 

Iemand een idee?

 

Ursa..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even om het archief compleet te maken: ik ben er ondertussen achter dat als ik de CI5100 rechtstreeks aan de LNB hang, met een metertje kabel ertussen, de betreffende transponder ineens wel zichtbaar is. Het zit hem dus in de kabel tussen de schotel en het huis. Dat is ongeveer 35 meter dikke zwarte coax met een luchtkamer tussen binnendraad en mantel. Indertijd (in de analoge tijd) is die aangelegd om de grote afstand tussen de schotel en huis en is geen gewone coax gebruikt, vanwege de grote afstand, dit op advies van de satelliethandel.

 

Blijkbaar fungeert die kabel als een soort bandfilter, want precies deze twee frequenties worden tegengehouden. Hoe het kan snap ik ook niet, maar ik ben in ieder geval dichter bij een oplossing en gelukkig is de Humax dus niet kapot.

 

Bedackt voor het meedenken.

 

Ursa..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...