Ga naar inhoud

vraag over vertraging satelliet beelden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goededag,

Ik ben nieuw hier op het forum, ik ben een actieve poster op andere non satelliet fora, kortom ik begrijp dat als een nieuweling een vraag heeft dat hij/zij eerst google en de FAQ door dient te nemen. Als ik mijn vraag echter google kom ik op totaal andere onderwerpen uit. Dus nu wend ik me tot jullie, satelliet gebruikers smile

Mijn vraag is de volgende:

Ik ben een sportsbettor en voor mij zijn snelle verbindingen met de tv beelden heel erg belangrijk. Ik merk dat via de kabel/digitale tv, er altijd wel 2-3-4 seconden vertraging zit tussen het moment dat iets gebeurt en het moment dat het in nederland op de tv komt. Nu is mijn vraag: in vergelijking met televisie via de kabel/digitale tv zijn de beelden dan via satelliet ontvangst sneller ontvangen op de tv? En zoja, hoe zou ik deze snelheid kunnen optimaliseren?

alvast heel erg bedankt

Sander

Geplaatst:

allereerst bedankt voor beide reacties.

Als ik het "juich" topic doorneem, lijken de meningen te verschillen. Ik lees een paar keer analoog en een paar keer de satelliet. Daarnaast lees ik een verschil tussen hd en non hd. Voor mij maakt kwaliteit of taal van commentaar echt helemaal niks uit, ik wil de beelden zo snel mogelijk binnen krijgen.

Ik vraag me ook af hoe het proces van tv maken dan gaat, stel voor de camera's van de bbc die filmen op wimbledon, dan gaat het naar de regie kamer van de bbc, zij regiseren, zenden het beeld de ruimte in en de nos pakt dan met hun schotels dit op, zetten er commentaar onder en zenden dan tegelijkertijd een signaal de ruimte in voor de satelliet ontvangers en een signaal uit naar de kabel gebruikers.

Klopt deze redenatie en zoja: hoe kan ik dan de beelden zo snel mogelijk te pakken krijgen? Is het beeld op Engels grondgebied sowieso sneller dan in Nederland omdat het event daar is?

alvast bedankt!

Geplaatst:

Dan zou ik zeggen dat je een Sky Abbo nodig hebt en dan heb je hem wel snel. Een ongecodeerde uplink vanuit Wimbeldon is nog sneller.

Kan wel zo zijn dat ze in Engeland Wimbeldon analoog de kabel opgaat. Dan heb je zelfs met een sky abbo het een 2-3 seconden trager.

Hoe hoger de beeldkwaliteit des te trager je het signaal hebt, vooral als het ook nog eens door de regie van de NOS moet en die hem weer door moet sturen. Analoog is dan weer sneller (niet tov analoog in Engeland).

Is er voor jou toepassing geen stream op internet. Als het nl. het glas naar de backbone op gaat dan maakt een 10.000 km slechts een kleine 100ms uit. Eén van de vele streams die ik net bekeek had een pingtijd van 64ms en dat is snel genoeg. Als die stream dan ook nog eens zo loopt zou mooi zijn.

Zie bv een >> deze overzicht met streams, klik klik <<

of

>> deze overzicht met streams, klik klik <<

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Maar waar praat je dan over dat 6-7 seconden sneller/trager zo belangrijk voor je is, heb je een wedkantoor oid confused

Hij begon met "Ik ben een sportsbettor" , tja en dan is snel reageren idd wel fijn wil je wat overhouden whistle
Geplaatst:

Iemand die weddenschappen afsluit op gebied van sport?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Wat mag dat dan wel inhouden die sportsbettor? misschien kan ts dat zelf eens uitleggen..... smirk

Ook even gezocht je kunt online zo gokken op de wedstrijden in Zuid Afrika zoals Nederland-Slowakije en Uruguay-Zuid-Korea en nog veel meer natuurlijk.

Maar als je de Wiki leest of vertaalt begrijp je wat het is. laugh
Geplaatst:
Maar ik vroeg het aan vc wink

Waar je beurshandelaren hebt, die op een exchange effecten verhandelen heb je ook soortgelijke markten voor sporten. Lees maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Betting_exchange

Je kunt hier dus ook tijdens een wedstrijd posities innemen voor of tegen een partij. Maar bij ingame handelen is het essentieel dat de beelden snel binnen komen, anders hobbel je de hele tijd achter de feiten aan.

Ik ben er op hobby niveau mee bezig, maar omdat ik binnenkort ga verhuizen, ben ik nu een beetje aan het rondkijken of ik mogelijk naar satelliet tv wil switchen. Nogmaals bedankt voor het meedenken, mocht iemand nog adviezen hebben hoor ik het heel graag.
Geplaatst:
Origineel bericht van: vc
mocht iemand nog adviezen hebben hoor ik het heel graag.

Je zou aan feedhunting kunnen gaan doen, en alleen positie's innemen op wedstrijden waarvan je de feed tot je beschikking hebt.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Als je een Feed zou pakken ben je zeker één van de snelste die niet op de plaats van de wedstrijd is.

Zou tegen de topicstarter willen zeggen om eens te kijken in het Feeds gedeelte hier op sat4all.

Wellicht staan er beelden (screenshots) tussen van evenementen die hij voor geen goud zou willen missen voor in de toekomst met de wetenschap dat ze te zien zouden kunnen zijn op een feed.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb net even gekeken met verschillende bronnen:

Analoog Ziggo is 1 seconde trager dan HD TV van CDS

Analoog Ziggo is 4-5 seconde trager dan digitaal TV van CDS

HD TV CDS is 3-4 seconde trager dan digitaal TV CDS

HD TV Ziggo is 1 seconde sneller dan HD TV CDS

HD TV CDS is 1 seconde sneller dan digitaal Ziggo

Digitaal TV CDS is 4 seconde sneller dan digitaal TV Ziggo

Wat ik er uit haal, is gewoon digitaal van CDS kijken in de tuin, dan hebben de buren nog even de tijd om zich af te vragen wat er gaat gebeuren :D

Ik heb enkel en alleen naar Nederland 1 gekeken.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen