Daveys Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 Hoi, Ik heb nu een tweede vu duo voor op de slaapkamer zonder HDD. Deze ziet de HDD van de vu duo beneden. Grote M2TS bestanden (20GB+) speelt moeiteloos. De DVD speler in PLi ziet de M2TS bestanden niet maar met de Mediaspeler kan ik ze selecteren en afspelen. Het geluid, als het maar geen DTS is, gaat ook perfect. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het SRT bestand mee te laten lopen en ondertiteling is toch wel fijn. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Groet, Dave VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Tonskidutch Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 het ligt er een beetje aan wat we hier bedoelen en wat we kunnen met standaard firmware (en drivers) afkortingen kunnen ook wel eens misverstaan worden ! 1) M2TS een .ts opname van VU+ of dreambox (maar M2 suggereert mpeg2 dus SD opname of bedoel je ook HD opnamen OF ZELFS bestanden van andere oorsprong) 2) SRT bestand of SubRip Subtitle File is een extern bestand dat je elders download en samenvoegt met je film die momenteel afgespeeld wordt. denk dat HDD en 20GB wel duidelijk moge zijn (anders meldt je het) DTS of wel Digital Theater Systems, Inc kan door de receiver's hardware niet worden verwerkt, wel doorgegeven (via spdif = optische kabel naar geschikte audio-video receiver) daar zijn voor enkele receivers (de dm8000) ook een DTS downmix plugin voor, maar niet op je VU+ DUO oké om het extern gedownloade bestand met ondertitels synchroon te tonen op de tv terwijl je een opname 'afspeelt' betekend dat je een geschikte plugin hebt geïnstalleerd in je openembedded receiver. (let wel zoveel geschikte plugins voor dat doel zijn er niet op dit moment voor enigma2 => misschien DrticE2 ) maar ook dan is het de vraag of het SRT bestand (dus de ondertitels) het juiste formaat hebben voor die plugin en dan daarnaast, is het de vraag of je in jouw specifiek geval via netwerk a) de film kunt afspelen en tegelijk de ondertitels via netwerk of misschien moeten die ondertitels wel op usb staan als er geen interne hdd is ciao Second Life Mungo Parker
Daveys Geplaatst: 25 juni 2010 Auteur Geplaatst: 25 juni 2010 Het M2TS bestand is een originele BR waar ik de niet gebruikte talen en audio uit heb gehaald om ruimte op de HDD te besparen maar niet in te boeten aan kwaliteit. Hier een stukje van Wiki erover: The .m2ts is a filename extension used for the BDAV MPEG-2 Transport Stream container file format. It is used for multiplexing audio, video and other streams. It is based on the MPEG-2 transport stream container.[2][3][4][5] This container format is commonly used for high definition video on Blu-ray Disc and AVCHD.[6] Het SRT bestand zit er dan los bij. Met een mediaspeler, bijvoorbeeeld een Dune Base, kan je dit gewoon samen afspelen. Met de VU lukt me dat dus niet. Ik wil ook geen `toeren` gaan uithalen maar het zou leuk zijn als dit makkelijk op te lossen is. De VU blijft natuurlijk een satelliet ontvanger maar het is wel leuk dat je er zoveel meer mee kan. VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
henkie v Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 gebruik hetzelf net en weet niet of het werkt.. probeer bij de bronnen eens bij elkaar te zetten en geeft de srt dezelfde naam als het bron bestand alleen dan met de extentie .srt en wellicht moet je ondertitels aan zetten via ab van vu duo rechts van de teletekst knop. ?? suc6 VU+DUO OpenPli DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite
Tonskidutch Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 o dat is nieuw voor me zo zie je maar, enigma2 heeft nog wel nieuwe aspecten voor me succes Second Life Mungo Parker
Gast SatMann Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 Ik speel al mijn .avi's met .srt mooi af vanaf de popcorn op de vu. je moet inderdaad ervoor zorgen dat het .srt bestand identiek dezelfde naam heeft als je film. en het moment dat je met mediaspeler start, moet je idd gewoon effen TEXT knop indrukken en je staat standaard op het eerste lijntje van het menu en dan ok. het duurt dan ongeveer 5 seconden voor je de ondertitels ziet komen. lukt perfect.
Daveys Geplaatst: 26 juni 2010 Auteur Geplaatst: 26 juni 2010 Origineel bericht van: henkie v gebruik hetzelf net en weet niet of het werkt.. probeer bij de bronnen eens bij elkaar te zetten en geeft de srt dezelfde naam als het bron bestand alleen dan met de extentie .srt en wellicht moet je ondertitels aan zetten via ab van vu duo rechts van de teletekst knop. ?? suc6 De bestanden zijn qua naam identiek en zitten in hetzelfde mapje. Bij het "ondertitelknopje" krijg je het tekstbestand niet te zien. Je ziet dan drie keuzes, gebruik standaard TXT kleuren, gebruik standaar TXT positie en aangepaste positie van TXT-ondertiteling. Origineel bericht van: SatMann Ik speel al mijn .avi's met .srt mooi af vanaf de popcorn op de vu. je moet inderdaad ervoor zorgen dat het .srt bestand identiek dezelfde naam heeft als je film. en het moment dat je met mediaspeler start, moet je idd gewoon effen TEXT knop indrukken en je staat standaard op het eerste lijntje van het menu en dan ok. het duurt dan ongeveer 5 seconden voor je de ondertitels ziet komen. lukt perfect. Met avi's, etc heb ik ook geen enkel probleem. Het is alleen bij de M2TS bestanden dat het niet lukt. Waarom speel je de bestanden niet direct van je Popcorn af? Waarom laat je ze eerst nog de VU passeren? VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Daveys Geplaatst: 27 juni 2010 Auteur Geplaatst: 27 juni 2010 Het is niet gelukt om de ondertitels mee te laten lopen met de M2TS bestanden. Met "gewone" mkv bestanden kan je inderdaad de ondertiteling selecteren. Wat wel verbazigwekkend was is dat de DTS audio prachtig word weergegeven in, jawel, DTS formaat. Ik dacht dat dit niet kon maar op de Onkyo processor werd het toch echt weergegeven . VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Tonskidutch Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 hé he, DTS jouw zondag ook weer goed. ciao Second Life Mungo Parker
Daveys Geplaatst: 27 juni 2010 Auteur Geplaatst: 27 juni 2010 Moest toch twee keer kijken of het echt waar was omdat de vehalen waren dat dit niet kon. Ik word gek als ik Dolby True HD of DTS HD Master zie staan binnenkort VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Gast SatMann Geplaatst: 28 juni 2010 Geplaatst: 28 juni 2010 wel daveys, ik ben er zeker van als je regeltje ziet staan in je text menu die eindigt met een 0 dan is je .srt NIET goed. heb ik gisteren zelfs nog op mijn dm500HD meegemaakt. film als : ditiseentest_NOWAY.avi met een .srt als ditiseentest_noway.avi lijkt hetzelfde, helaas, die hoofdletter nekte mij. kijk effen heeeeeeeeeeeeel goed naar beide files. het moet ergens zitten, want hier werkt het uitstekend op alle dm's en vu. hoe heb je gemound, cifs of nfs ? ik gebruik cifs (met paswoord dus) naar de popcorn op alle boxen.
Daveys Geplaatst: 28 juni 2010 Auteur Geplaatst: 28 juni 2010 Bij een .mkv bestand werkt het ook perfect alleen niet bij de .M2TS bestanden. De bestandsnamen zijn echt identiek. Het heeft dus echt met .M2TS te maken die te lastig is voor de VU. Uiteindelijk is het ook geen mediaspeler dus heel erg is het niet maar je probeert er het maximale uit te halen natuurlijk VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Tonskidutch Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 hoe is de status van je onderzoek naar het SRT... bestand mee afspelen? ten minste als je ermee verder gegaan bent. na aanleiding van een nieuw image VTI 2.0 zou het wel aardig zijn om te horen of het nu lukt. mede een reden waarom ik vraag is omdat ik eentje (SRT) niet aan het "lopen" krijg en dus ervaringen zoek ciao Second Life Mungo Parker
Daveys Geplaatst: 24 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch hoe is de status van je onderzoek naar het SRT... bestand mee afspelen? ten minste als je ermee verder gegaan bent. na aanleiding van een nieuw image VTI 2.0 zou het wel aardig zijn om te horen of het nu lukt. mede een reden waarom ik vraag is omdat ik eentje (SRT) niet aan het "lopen" krijg en dus ervaringen zoek ciao De VU+ Duo heb ik gelaten voor wat het is. Ik heb een Dune Base 3.0 aangeschaft die alles afspeelt wat je hem aanbiedt. De hoofdreden voor die stap waren de nieuwe geluidsformaten, Doby True HD en DTS HD Master, die de Dune weergeeft en de VU+ niet. Nu ben ik redelijk doorgeslagen in hifi waardoor ik deze keus gemaakt hebt want met de VU+ kan je heel veel bestanden wel afspelen. VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Tonskidutch Geplaatst: 24 augustus 2010 Geplaatst: 24 augustus 2010 oké Daveys, dank je voor het antwoord, dan moet ik inzake .srt verder speuren. ciao Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen