Ga naar inhoud

Wavefrontier T90 zonder merk of logo: ben ik genept?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij een roermondse satellietwinkel met zowel een echte als internet winkel, heb ik online de Wavefrontier gekocht.

Op de website staat het zo vermeld:

genept-door-asat-roermond-fake-wavefront

Vandaag is 'ie afgeleverd.

Op de schotel en in de handleiding staat echter nergens een logo of naam van Wavefrontier. Verder is de montagehandleiding duidelijk gecopieerd.

Ben ik genept?

Ook geen logo op de gebruikshandleiding:

genept-door-asat-roermond-fake-wavefront

T90

2 x Slingbox solo

Gast dishman_ex5020
Geplaatst:

Ja en nee...

Nee, vermoedelijk niet. Er is een kans dat dezelfde schotelmaker dit levert aan Wavefrontier en Wavefield etc. Ik heb (lijkt het) dezelfde noname. Mankeert niets aan. Prima verzorgd en dito ontvangst.

Ja, blijkbaar wel. Ik heb 20 euri minder betaald dit voorjaar bij een Friesche handelaar.

Geplaatst:

het is de zelfde schotel alleen hij is goed koper ,en wel even kijken

dat de bouten wel van RvS zijn anders komen er hele rare streken in de schotel

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik denk dat je genept bent. Volgens de FAQ:

Citaat:
How do I know if I am buying an authentic Toroidal dish?

1. Wave Frontier Toroidal dish comes in light gray color (reflector color) with blue Wave Frontier logo on the main reflector. It also packaged in a box with Wave Frontier logo on the side and front of the box.

(...)

4. Check the manual if its comes with serial number.

Wave%20Logo%20&%20Serial.jpg

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

ik zou idd eens bellen/mailen/langsgaan hoe het zit.

vindt het immers belachelijk dat je voor een imitatie ook zoveel betaald......

2 x Gigablue UHD Bigsat

28e,23e,19e,13e

Geplaatst:

Google eens op "Toroidal" en je komt bergen van die T90's tegen. Op de foto's zijn ze ook zonder logo, zelfs op de site van de producent zelf.

Ben van mening dat het niet zo'n vaart zal lopen met nep hoor.

Er is wel een groot prijsverschil, maar dat is echt per land. Voor Nederland bv is het per satshop een paar Euro. Per land zal de importeur wel een adviesprijs vaststellen waar aardig aan gehouden wordt.

Geplaatst:

Via duitse forums ben ik er achter dat Wavefrontier niet zelf produceert. In elk geval niet tot voorkort.

'Janky' zou de schotels maken.

Mijn bezwaar is vooral dat ik denk een 'echte' te krijgen en dat het een 'nepper' blijkt. Maar wel de volle prijs moet betalen.

T90

2 x Slingbox solo

Geplaatst:

Is het niet zo dat de verkopers express de schotels als Wavefrontier verkopen omdat dit bij veel mensen "de" naam is voor zo'n soort/type schotel.

"Ze" misbruiken gewoon de naam om "no-name" schotel soms voor meer dan de gemiddelde "standaard no-name" (en vaak als aanbieding) te verkopen. Als je zegt een Wavefrontier te verkopen en je als koper dat ook betaald dan wil ik dat ook graag op de schotel terug zien en anders koop ik wel een "no-name" T55 of T90.

Zelf heb ik sinds een paar weken een T55 hangen. Ja, ik wist dat ik geen merk ging halen maar een type. Ik heb er minder voor betaald dan dat ze voor de "merk versie" vragen, ik had geen geld voor die letters over en ik moet zeggen zonder die letters is ie nog mooier ook.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kimble
Op de foto's zijn ze ook zonder logo, zelfs op de site van de producent zelf.

Nee hoor, op de website van wavefrontier hebben de schotels wel degelijk allemaal een logo (zie hier).

Origineel bericht van: Tonskidutch
hij is functioneel wel identiek hoor
maar als het je om dat logo gaat, stuur je hem terug met gegronde reden.

Dat kan best zo zijn, maar het blijft toch namaak. Als je namaak koopt heb je kans dat de schotel uit mindere kwaliteit materialen bestaat (schotelvorm afwijkend, schotel niet gecoat, bouten die gaan roesten en dergelijke). Hoeft niet, maar kan wel.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:
Citaat:
"Ze" misbruiken gewoon de naam om "no-name" schotel soms voor meer dan de gemiddelde "standaard no-name" (en vaak als aanbieding) te verkopen. Als je zegt een Wavefrontier te verkopen en je als koper dat ook betaald dan wil ik dat ook graag op de schotel terug zien en anders koop ik wel een "no-name" T55 of T90.

Spijker, kop.

Er zijn trouwens online winkels die het wel netjes aangeven, zoals deze in Beek.

soundsandvisions-Beek-netjes.jpg

T90

2 x Slingbox solo

Geplaatst:

Ben eens verder gaan zoeken maar er zijn er minimaal al 2 op de markt. (1e cloon uit maart 2006 zelfs).

De naam is bijna gelijkend Wavefrontier T90 en Wavefield DS90 in de handleiding.

Op de doos staat Wavefrontier T90 of Wavefield T90.

Ga die prijzen maar eens vergelijken, die zijn echt verschillend.

Heb blijkbaar in eerste instantie op de "nep" site zitten kijken en daar staan geen stickers op de schotels. Wel kan je er ze kopen, wat ook weer bedenkelijk is voor een fabrikant zijn site.

Namen zijn echt verwarrend, en viel mij niet eens op met zoeken naar "toroidal" op google. blush

Je stinkt er gewoon in als je niet zo'n schotel hebt cry

Dat is dus cloon nummer één..... who's next.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kimble
Ben eens verder gaan zoeken maar er zijn er minimaal al 2 op de markt. (1e cloon uit maart 2006 zelfs).

Je vergeet i.i.g. al de merken Maximum en Vialuna

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ok, laten we er vanuit gaan dat Wavefrontier de enige echte is.

Dan hebben we dus al 3 look-a-likes................ crazy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen