Tonskidutch Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 Heb er mijn mening over, maar wilde graag die van jullie horen. we worden enigszins 'gepushed' om "allemaal" over te gaan naar dvb-s2 receivers -geluidkwaliteit -beeldkwaliteit -abonnement + uitzendnorm -FTA buitenland steeds minder ofwel in afzienbare tijd ook allemaal dvb-s2 -ondersteuning van tweedehands receivers etc. wie koopt nog een tweedehands dvb-s receiver? en waarom ciao Pabadam Yonderboi
Moderator ceesv Geplaatst: 26 juni 2010 Moderator Geplaatst: 26 juni 2010 Niet dus! Wegens al de door jou opgesomde redenen. Daarnaast zijn de nieuwe HD ontvangers steeds goedkoper. Je koopt al een HD ontvaner met CI slot vanaf Euro 79,-- Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
leo1949 Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 - 0 Ook de zelfde reden met de toevoeging dat je voor €120 al een HD ontvanger hebt die ook kan opnemen op usb-stick/hardisk. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Eddy VL Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 Aankopen ingeval er een nieuwe inruilactie komt van TVV misschien? Ijdele hoop vrees ik... M.v.g. Eddy Vl
POLAKS Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 Met elke DVB-s2 ontvanger kun je toch ook DVB-s ontvangen. Als ik iets nieuws zou kopen dan is dit zeker een DVB-s2 ontvanger (met het duitse HD+(USB en LAN)). Om een gebruikte DVB-s tuner te kopen, dan moet het wel een bijzonder exemplaar zijn en meer bieden dan enkel een goede beeldkwaliteit?
Tonskidutch Geplaatst: 26 juni 2010 Auteur Geplaatst: 26 juni 2010 Origineel bericht van: POLAKS Om een gebruikte DVB-s tuner te kopen, dan moet het wel een bijzonder exemplaar zijn en meer bieden dan enkel een goede beeldkwaliteit? zoals??? misschien voor feedhunters? 5:0 Pabadam Yonderboi
Gast aart44 Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch zoals??? misschien voor feedhunters? 5:0 Dat zou kunnen volgens mij zijn er niet echt goeie blindscanners op de markt de meeste zijn NIT scanners. Zelf heb ik voor eigen gebruik al vier HD ontvangers staan alle SD ontvangers opgeruimd. De laatste kostte 108 euro en PVR via usb er op evenals een werkende netwerk aansluiting. En ja als je nog geen HD TV hebt kun je eigenlijk net zo goed een SD ontvanger hebben, maar zelf kopen zou ik het niet meer.
edbe Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 tegenwoordig kosten de HD ontvangers geen drol meer, met uitzondering van sommige merken........ 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Tonskidutch Geplaatst: 26 juni 2010 Auteur Geplaatst: 26 juni 2010 ja ja dat is deel van het advies hoe ongewenst het ook overkomt bij iemand die zijn oud kassie wil doorverkopen what is on TV (zoals in je avatar) a lot you can't watch witch this secondhand receiver ciao Pabadam Yonderboi
blake7 Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 Tja je hebt HD ontvangers & HD ontvangers je kan een HD ontvanger van 100 euri echt niet vereglijken met 1 van 200 of meer. Hoe kom ik hier op ik heb er al een aantal vergeleken ik heb de goed gekeurde doosje van Canal er buiten gelaten. Bij vele erg goedkope ontvangers is het video sigaal dan wel erg overstuurd en bij anderen weer veel te laag. Bij de wat duurdere ontvangers kom je dit echt niet tegen. Tevens is de ondersteuning van CI modules erg schaars. Ik kwam er enkele tegen waarbij de CanalDigitaal module de Aston & Powercam echt niet werkte zoals je dat zou willen. En dan hebben we het al helemaal niet over de CI+ ondersteuning welke bij sommige duurdere ontvangers helaas ook ontbrak. Wat mij opviel dat de ontvangers die met Linux werken goed scoren, wat betreft goede beeld en geluids kwaliteit tevens is de ondersteuning bij deze receivers goed. Maar even terug on topic je kan best een SD ontvanger overnemen, als je feed hunter bent geen grote eisen stelt aan beeld kwaliteit of op de camping je bent daar niet om tv te kijken lijkt mij. Tevens zijn er toch wel ontvangers met goede blind scan te vinden 2e hands of niet ze zijn er echt wel. Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.
Tonskidutch Geplaatst: 9 februari 2011 Auteur Geplaatst: 9 februari 2011 moest toch nog even aan het topic herinneren...! daar heel veel nieuwe gebruikers op het forum hun vragen stellen over die receivers die ze nu hebben staan, na overname. en ook vaak jarenoude tips en truuks weer allemaal opnieuw komen vragen. heb je zo'n ouder model tweedehands, ga dan ook eens terugbladeren en lees destijds gegeven antwoorden bij desbetreffende problemen a.u.b. ciao Pabadam Yonderboi
Gast bobelen Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 die boxen worden meestal verkocht als zijnde plug en play kijk maar naar de vragen van de nieuwe mensen, meestal 500 s of de 800 hd, alle gekocht op M?????plaats de kwaliteit van die boxen is bekend
Oldereast Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Dus mijn oude Echostar 3600 (wordt nog dagelijks gebruikt) en mijn Dreambox 7000 (blauw display, jawel) kunnen binnenkort in de kliko? Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen