Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb mijn ouwe Philips nog steeds regelmatig nodig omdat beide Dreamboxen het niet voor elkaar krijgen om mijn legale CD (Seca 3)kaartjes (automatisch) te updaten :-(((

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:
Citaat:
en mijn Dreambox 7000 (blauw display, jawel) kunnen binnenkort in de kliko

Nee hoor ! Deze serie van dm's zijn de beste die ooit gemaakt zijn. Ze zijn misschien een beetje groot maar hun beeldkwaliteit is geweldig (en vergeet hun ingebouwde harde schijf niet). Heb hier twee 7000's verkocht en zelf gaan installeren bij mensen en die waren veel bewondering van de beelden. Die hadden hun digibox van telenet teruggebracht en vonden beiden de beelden mooier,krachtiger en scherper dan die van telenet.

Een bedenking is dat het de dag van vandaag allemaal HD moet zijn voor goede kwaliteit. Maar de meeste mensen willen gewoon een goede ontvanger met mooi beeld. Het zijn slechts de kenners zoals wij ( dat denken wij toch ) die enorm veel aandacht steken in de HD onvangst. De gewone man in de straat is gewoon tevreden met zijn tiental zendertjes uit het TVV of CD pakket zoals de vroegere gewone TV distributie.

Nog een bedenking , velen hebben ergens een tweede verblijf (caravan,appartement.enz.....) en die hebben heus genoeg aan een goede SD ontvanger als er maar een fastscan opzit waarmee ze regelmatig hun lijstje kunnen updaten (en uiteraard hun kaart).

Dus zal het volgens mij nog enkele jaren duren vooral de goede SD ontvangers naar het schroot worden verwezen. Tenzij de aanbieders stoppen met hun SD pakket en ze allen overschakelen naar HD. Maar dit zie ik de komen jaren niet gebeuren.

Groeten. smile

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Crazy Sat
Dus zal het volgens mij nog enkele jaren duren vooral de goede SD ontvangers naar het schroot worden verwezen. Tenzij de aanbieders stoppen met hun SD pakket en ze allen overschakelen naar HD. Maar dit zie ik de komen jaren niet gebeuren

Eens. Ik heb hier naast de 8000 ook nog een 7000 en 7025+ staan,
en die ga ik echt niet voor een paar tientjes de deur uit doen.
Op de grote stations na zie ik voorlopig SD nog lang niet verdwijnen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Heb jij er een dan, bigfoot?

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

:D

Bigfoot,

uit de oude doos

neen maar die Force 1145s dmaster is een geweldig receiver voor je SD televisie (als je überhaupt met PMT en SID/APID beperking nog kanalen binnenkrijgt)

ik heb echter nooit meer channel-updates ervoor gemaakt en er wordt door Force al 6 jaar niet meer firmware per OTA geupdate.

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

Nee, ik heb wel een paar keer een 1144s gehad, idd mooi apparaat, maar zijn oude tijden.

Nu heb ik niet eens een satelliet receiver thuis, kijk nu Ziggo kabel , maar dat mag je eigenlijk niet zeggen als moderator hier. (Dreambox + schotel staat nog bij mijn ex vrouw)

Geplaatst:

Heb ook leuke collectie.

Maar sinds de komst Flat TV is RGB niet meer tot mogelijkheden.

Dus ikke over op Kaon 660 met HD en hdmi. Voor huidige prijzen geen drama. CVBS kijken is stap terug.

En oude KAON's dienen niet veel ander nut.

Nog oudere receivers wel omdat ze weer heel andere kunsten konden. Wordt tijd voor weg doen. Misschien dat ene in Afrique nog lol er van heeft. Er zijn best leden met ca. 6 ontvangers in bezit hier. Misschien moesten we maar eens een paar containers nog werkend verzamelen en doneren.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

Ze zijn voor tig andere dingen te gebruiken .

post-368-1318261816,1073_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Ik kan me niet voorstellen dat CD nog jaren dezelfde zenders via 2 satellieten blijft uitzenden. Dat kost natuurlijk bakken met geld, dus ik zou er niet van opkijken als ze Astra1 en daarmee de SD zenders gaan uitfaseren.

Ik zou zeggen, pak die paar tientjes voor alle SD boxen die je nog hebt. Als CD eenmaal begint te communiceren over afbouwen, ben je te laat.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen