hulkman Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 Hallo, Ik heb op m'n Vu de laatste open-pli ge-ïnstalleerd, alles doet 't, behalve ASTRA 19E kan ik niet ontvangen, dus bijvoorbeeld BVN doet het niet, maar Ned1HD wel op 23,5. Als ik het signaal bekijk op de 19E dan zie ik het signaal elke 2 sec wegvallen, en dan weer terugkomen. 19E zit bij mij op diseqc A. Ik heb hem daarna op de diseqc D-poort gekoppeld maar hetzelfde probleem blijft. Zenders zoeken op 19E levert maar 395 zenders op (niet de CD zenders in ieder geval). Dus eigenlijk denk ik LNB stuk. Maar nu komt het, draai ik een oud image weer terug (15 mei)dan werkt alles weer perfect. Alleen de magic-hd skin past er niet meer bij(groen scherm). Dus ligt het toch aan de gewijzigde drivers (4.9)??? Zou spanningsverhoging helpen? Hoe moest dat ook weer? O ja, ik gebruik verschillende merken LNB voor 19E en 23E.
Tonskidutch Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 Origineel bericht van: hulkman Hallo, Dus ligt het toch aan de gewijzigde drivers (4.9)??? Dus niet 'dus' gebruiken. Je hebt Openpli erop en hebt na instellen meteen op satellieten gescanned of een eigen lijst erin gezet??? heb je na een reboot voor de tweede maal de tuner configuratie bekeken... (bugje enigma2, verliest instellingen na flash) ciao Second Life Mungo Parker
hulkman Geplaatst: 26 juni 2010 Auteur Geplaatst: 26 juni 2010 Ik kan het me niet voorstellen, maar ik probeer het nog een keertje tot zo.
hulkman Geplaatst: 26 juni 2010 Auteur Geplaatst: 26 juni 2010 En daar ben ik weer. Ik heb het nieuwste open-Pli image ingeladen, basis instellingen gemaakt, opnieuw opgestart en daarna laten zender zoeken op alle 3 de satellieten(19-23-28). Volgende conclusie: -met het nieuwe image worden transponders in de hogere frequenties niet gevonden. Ook niet als ik ze handmatig invoer. Het blijkt dat als ik bij sommige transponders de Hor-Ver waarde verander dan heb ik wel een lock. -met een ouder image van een maand geleden wordt alles weer gevonden. Uiteindelijk zijn dat dus 2 keer zoveel zenders. Omdat ik niet verwacht dat dit door image bouwers veroorzaakt 'kan' worden, permiteer me nu de conclusie dat het wel een driver gerelateerd probleem moet zijn. Een zwakke LNB of switch zal wel de trigger zijn waarom het bij mij nu verkeerd gaat. Sorry Tonsky,
hulkman Geplaatst: 26 juni 2010 Auteur Geplaatst: 26 juni 2010 item "time out reading PAT" heeft verdacht veel weg van mijn probleem, ben dus niet de enige meer.
Edgario Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Ik ken die melding ook. Heb je en idee vanaf welke frequenties het misgaat, dan kan ik hier eens kijken of ik hetzelfde probleem heb. Zendernamen is misschien nog beter. Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's
hulkman Geplaatst: 27 juni 2010 Auteur Geplaatst: 27 juni 2010 Wij kunnen BVN via 19E gewoon niet ontvangen. Dat is voor mij de ultieme test. Zo rond de duitsepakketten wordt het al twijfelachtig, veel uitval enzo, nederlands pakket zoals gezegd onzichtbaar voor ons, het franse pakket lijkt gedraaid (hor en vert verwisseld).
azimuth Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Dit probleem is hetzelfde als het mijne (zie threat "Timeout reading PAT"). Ik wacht op pm van Hulkman om eens met een oude PLI te proberen. Heb nu ook met een oude originele image geprobeerd (versie 2.6 van 28/1/2010), maar dat is helemaal een ramp. Daarmee krijg ik niets ingelezen. Zou het kunnen aan de tuners liggen? Mijn VU is gloednieuw. Serienummer MA012300045. Op dit moment ben ik zinnens hem terug te brengen. Interessant zou zijn te weten of het probleem zich ook stelt op een andere sat-installatie. Ik heb nog 2 andere ontvangers, en daar werkt alles perfect op. VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141
azimuth Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Oude PLI image heeft geen redding gebracht. Steeds zelfde fenomeen. VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen