Ga naar inhoud


backup acronis installeren op nieuwe/andere pc


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Ik maak regelmatig een back-up van mijn C-schijf. Mijn pc is uit 93 windows XP sp2, en is natuurlijk wat traag. Mijn pc start soms zelf opnieuw op, soms wel een paar keer achter elkaar, en dan weer dagen niet. En kan de fout niet vinden, het is geen warmte probleem. In de logboeken is niets te vinden van eventuele fouten, ook mij harde schijven zijn goed ( ik heb een aparte C-schijf )

Kan je op een nieuwe kale PC, dus zonder dat er ooit wat op geinstalleerd is mijn acronis back-up daar op terug zetten ?

Toen mijn C-schijf vervangen moest worden omdat die kapot was, op de nieuwe schijf met succes zonder enig probleem de back-up op terug gezet.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een PC van 17 jaar oud kan wel eens last gaan krijgen van vergane elco's. Kruipende electronica is ook op zo'n leeftijd een voorkomend verschijnsel.

 

Ik voorzie wel wat problemen als je een backup zult terugplaatsen. Er zal een gigantische partij aan nieuwe hardware worden gevonden en ook XP zal zeggen dat ie geregistreerd moet worden. Ik heb meegemaakt dat het lukte maar vaker dat het niet ging.

 

Een backup is prima voor een systeem die je later op een bijna identiek systeem of identiek systeem terug plaatst.

 

Wellicht is het verstandiger om een overzicht te maken van je software met je registratie/serial nummers en een met een schone lei te beginnen.

 

XP moet je sowieso opnieuw activeren. Op een ander systeem klopt de hardwareconfiguratie niet meer en XP is daar heel resoluut in. Je dient dan te bellen met het gratis Windows nummer (pull down menu voor land) en (iets in de 40) getallen in te geven en je krijgt dan die getallen retour die je in moet geven.

 

Zou persoonlijk de oude harddisk als tijdelijke slave houden om je documenten (foto's muziek softwareinstallatie e.d.) naar je nieuwe HD te zetten.

 

Wellicht nog goede tips van andere gebruikers. Even afwachten voor je in het diepe duikt. Zitten wat zeer actieve Windows-Wetenschappers in dit Windhoos-forum.

 

Suc6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Kimble; Sorry het is PC uit 2003 en niet uit 93

 

Mijn documenten; muziek etc. staan op een aparte schijf, dus om die terug te schrijven naar een nieuwe PC is geen probleem, die kopieër ik eerst naar een externe harde schijf, dan kan ik ze makkelijk terug schrijven.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
We misbruiken jou wel eens als zoekfunctie vGnp wink

In dit geval kon ik me stof en pffff (met vier f'jes) voor de geest halen als relevante zoektermen... laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak de PC regelmatig schoon van binnen, hij gaat net niet de afwasmachine in. Dit i.v.m. het spontaan opnieuw opstarten. Ook heb ik alle printjes goed aangedrukt.

Deze week b.v. ik heb hem 4 dagen niet uitgemaakt maar op stand-by gezet. De 5 dag nadat ik hem weer aktief had gemaakt starte hij even later spontaan een aantal keren opnieuw op. Kreeg toen ook een zwart scherm met witte tekst te zien, ik geloof dat ik heb aangevinkt: Windows gewoon opnieuw opstarten, of zoiets, daarna geen probleem meer. Wanneer hij opnieuw opstart is geen pijl aan te trekken, soms bij het windows logo soms vele uren later, als alle programma's zijn opgestart. Het kan ook zo zijn dat nadat hij een hele dag probleemloos heeft gedraaid 's-avonds ook opnieuw vanzelf opstart. Dan weer 2 weken geen enkel probleem. Maar dit terzijde, mijn eigenlijke vraag was kan ik Acronis back-up gebruiken op een andere/nieuwe PC.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat het terugzetten van een met Acronis gemaakte Windows XP image op een nieuwe computer hetzelfde is als de oude C; schijf met XP aansluiten op de nieuwe computer.

 

In beide gevallen gaat XP zeggen dat er nieuwe hardware gevonden is en wil nieuwe drivers. Of dat ook zo is bij officiele versies weet ik niet. Ik gebruikte altijd try before buy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gladys
Mijn ervaring is dat het terugzetten van een met Acronis gemaakte Windows XP image op een nieuwe computer hetzelfde is als de oude C; schijf met XP aansluiten op de nieuwe computer.

In beide gevallen gaat XP zeggen dat er nieuwe hardware gevonden is en wil nieuwe drivers. Of dat ook zo is bij officiele versies weet ik niet. Ik gebruikte altijd try before buy.


Klopt helemaal. Bij de overgang van een recent naar een recent of nieuw systeem zal XP met opmerkingen komen dat ie nieuwe hardware heeft gevonden en zal deze installeren (kans dat ie vraagt naar de plaats van de drivers is zeer groot en een XP-Editie in je speler is zeker een aanrader omdat hij ook wel eens wil gaan zoeken op internet terwijl de netwerkkaart niet eens is geinstalleerd).

De kans bij bovengenoemde overgang dat eea niet wil opstarten acht ik vrij klein.

Omdat er een aanzienlijke hardwarewijziging heeft plaatsgevonden (maar ook alleen het moederboard alleen al) zal XP melden dat deze geactiveerd dient te worden. Dit proces kan je gewoon doorlopen. Let er echter wel op dat je niet direct een nieuwe Id laat genereren, anders heb je kans dat je een medewerk(st)er moet gaan vertellen dat je je pc hebt verbouwd en in het weekende zijn ze er niet. Het normale (her)activatieproces is in ieder land gratis, waarbij het telefoonnummer in het drop-down menu staat van de landkeuze.

Adviseer je wel om het niet op te schrijven, maar direct in te voeren. Mis je een blok dan kan je met de *-toets op je telefoon een blok laten herhalen. Heb je een blok correct ingevuld dan dien je op # te drukken voor het volgende blok. (eea wordt ook door de telefoon verteld, maar kan voor de eerste keer verwarrend zijn) Na ingave van alle getallen is het doorklikken en XP draait weer. Probleem met opschrijven is nl. de kans dat je een getal verkeerd noteerd of mist. Een activatie van een XP-productcode kan zonder problemen 3x gedaan worden. De eerste keer heb je al achter de rug en gaat nu de 2e ronde in.

Zodra je systeem draait, dan kan je rustig koffie gaan zetten om alle updates (incl. Servicepack 3) te downloaden en te installeren.

Microsoft stopt binnenkort met de ondersteuning en het is daarom ook verstandig om alle updates in een map te zetten voordat je deze uitvoert en hier later een dvd-tje van maakt als supplement van je huidige XP-installatieschijf.

Verwacht nu wel dat het gaat lukken.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble

Microsoft stopt binnenkort met de ondersteuning en het is daarom ook verstandig om alle updates in een map te zetten voordat je deze uitvoert en hier later een dvd-tje van maakt als supplement van je huidige XP-installatieschijf.

Verwacht nu wel dat het gaat lukken.

Succes



Stopt met de produktie en verkoop de ondersteuning loopt tot 2014. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Kimble

Microsoft stopt binnenkort met de ondersteuning en het is daarom ook verstandig om alle updates in een map te zetten voordat je deze uitvoert en hier later een dvd-tje van maakt als supplement van je huidige XP-installatieschijf.

Verwacht nu wel dat het gaat lukken.

Succes



Stopt met de produktie en verkoop de ondersteuning loopt tot 2014. laugh


sp3 tot 2014 ja.... sp2 is toch echt exit.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz

sp3 tot 2014 ja.... sp2 is toch echt exit.


Ja hehe als je nu nog SP2 hebt heb je ook geen updates nodig SP3 bestaat al even maar ik denk dat het verward wordt met W2000 dat is gestopt maar de normale XP gebruiker kan de uitgebreide ondersteuning met software updates tot 2014 gebruiken.

Citaat:
Uitgebreide ondersteuning biedt gratis beveiligingsupdates voor alle Windows-gebruikers. Gebruikers kunnen ook per incident voor de ondersteuning betalen. De uitgebreide ondersteuning voor Windows XP gaat door tot en met april 2014. Voor nieuwe bugfixes is het programma Extended Hotfix Support vereist.


Citaat: Microsoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: winwiz

sp3 tot 2014 ja.... sp2 is toch echt exit.


Ja hehe als je nu nog SP2 hebt heb je ook geen updates nodig SP3 bestaat al even maar ik denk dat het verward wordt met W2000 dat is gestopt maar de normale XP gebruiker kan de uitgebreide ondersteuning met software updates tot 2014 gebruiken.

Citaat:
Uitgebreide ondersteuning biedt gratis beveiligingsupdates voor alle Windows-gebruikers. Gebruikers kunnen ook per incident voor de ondersteuning betalen. De uitgebreide ondersteuning voor Windows XP gaat door tot en met april 2014. Voor nieuwe bugfixes is het programma Extended Hotfix Support vereist.


Citaat: Microsoft


Als je sp2 gebruikt heb je juist updates nodig... Het is een enorm veiligheidsrisico voor jezelf en voor anderen. Om die updates te kunnen ontvangen moet je dus updaten naar sp3.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz

Als je sp2 gebruikt heb je juist updates nodig... Het is een enorm veiligheidsrisico voor jezelf en voor anderen. Om die updates te kunnen ontvangen moet je dus updaten naar sp3.


Eerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag. laugh

Maar goed een pc uit 1993 met daarop XP SP2 lijkt me toch wel aan het eind van zijn leven te zijn die trekt het allemaal niet meer als hij gaat upgraden naar SP3 met al zijn updates.

Wil je niet het nieuwste en het snelste heb je een nieuwe pc voor onder de 200 euro die kan hij installeren en kan al zijn updates binnen slurpen. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...