Ga naar inhoud


Oud-laptop Scherm op PC? Is dit mogelijk?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik vroeg me af, is het mogelijk om een oude laptop te slopen en hier het scherm uit te halen en dan te gebruiken op een gewonde PC??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Theoratisch zou het mogelijk moeten zijn, maar een laptop scherm moet wel met de correcte frequentie en resolutie worden aangestuurd. Als je dit zou willen, moet je zoeken op internet naar de pin layout van het scherm. Dan kan je een VGA stekker erop zetten en een spanning op het scherm. Echter denk ik dat het redelijk veel voeten in de aarde heeft.

 

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik zal even uitleggen wat ik van plan ben.

 

Ik wil een oude computer gaan gebruiken als een soort MP3 server. De onderdelen ervoor heb ik al bijna bij elkaar. Nu vindt ik het niet mooi om een compleet beeldscherm naast mijn audioset neer te zetten. Nu zit ik er aan te denken om een oude laptop met een 10 inch schermpje te slopen en zo dit scherm gebruiken achter een gewonde videokaart.

 

Mijn vraag is dan ook, of dit mogelijk is. Aangezien een LCD scherm via een vaste resolutie werkt enzo.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ozzie:

 

In de meeste laptops wordt een "dedicated" display controller gebruikt die met heel wat meer draadjes aan het scherm hangt dan een standaard VGA scherm.

Om een laptop scherm aan een vga connector te hangen is iets meer nodig dan een paar draadjes en een vga stekkertje.. Zoek op google maar eens naar een bedrijf dat "earthlcd" heet, en ga maar eens op hun site rondkijken.. Dan begrijp je waarschijnlijk een beetje meer...

 

Je kan natuurlijk altijd een poging doen om met een grafisch display (wat op die site ook te koop is) een user interface te maken .. Ze hebben daar mooie displaytjes voor $39, en voor die display's kan je aardig wat dingen vinden op het net. Er is alleen een beetje programmeer kunst nodig om het aan de gang te krijgen..

 

Suc6 ermee

 

Big fellow

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ozzie

 

Wat je wilt is mooi, maar wat jij wilt (MP3 server) heb ik al draaien.

Op mijn PC-kamer staan 4 PC's waarvan er 1 dienst doet als server met 3x40 GB's

1 HD is tot nu toe gevuld met 5.374 MP3's (veelal eigen ripwerk). Bij de audioset in de huiskamer staat een mooi laptoppie (Armada 1750 met 14,1 TFT, 6.4 HD en 64MB intern) op een uitschuifbaar schapje, die verbonden is met de server via een HUB en UTP cat5. De enige investering die ik gedaan heb was een 10/100 Mbs PCMCIA kaartje kopen voor de laptop, en het trekken van de UTP kabel naar de HUB. Het voordeel van dit alles is ook nog dat ik rechtstreeks met die laptop het internet op kan, om te zoeken naar een mp3 die ik nog niet zou hebben.

Dit werkt perfect, vooral als je het juiste MP3 proggie heb waar je heerlijke playlijsten mee kunt samenstellen afhankelijk van je smaak. Hiervoor dien je wel de z.g. MP3 tag's goed in te vullen anders werkt dit niet.

 

Lijkt dit je niets?

 

Dartie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor de info!!!!

 

Ik had nog een displaytje liggen van 16x2 karakters. Nu ben ik een beetje gaan rondzoeken en heb een plug-in voor winamp gevonden om een soortgelijk display een te sturen via de paralelle poort. Dit ga ik dus een dezer dagen uitproberen. Binnenkort zal ik wel laten horen of het werkt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook bezig met een soort 'mp3-media' player, dit is een computer in een oude versterker kast, ik heb hier een vga kaart met TV-out in gedaan, daarnaast een IR en LCD (ook 16x2) module. Ik heb nu een MP3, DivX, DVD, CD, VCD en Browser in een, alles aangestuurd met een afstandsbediening. Het is allemaal nog niet helemaal af, maar het gaat de goede kant op. En ik mag zeggen, het is relaxed om een film om internet uit te zoeken en deze direct te kunnen bekijken (da's pas breedband) vanaf de bank met afstandsbediening :-)

Alles draait op linux met ethernet boot (dus geen harddisk) met een ondergeklokte processor (plus vertraagde kooler) en maak zodoende weinig tot geen geluid. Ik wil er nu ook nog een DVB kaart in stoppen en dan kan mijn decorder ook het huis uit :-)

Ik ben benieuwd hoe jou (eind)resultaat is.

 

 

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hier ben ik al een tijdje mee bezig..een 16x9 tot 20x4 is geen probleem.je gebruikt dan de parallele poort plus een goede 5volt voeding(ikzelf gebruik de ps2 van de laptop).ik ben nu bezig met een 240x120 dot matrix lcd via de parallele poort..heb ook al beeld maar nog niet zoals ik dat hebben wil.bij deze lcd schermen komt meer electronica bij kijken zoal een -19volt,+12volt en +5 volt.hoe dit moet gaan werken met winamp weet ik niet want ik wil hem gaan gebruiken voor mijn aquarium sturing.ik heb wel enkele links en progjes maar de links zijn commercieel en hier niet te plaatsen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...