Gast FransAlmere Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 Beste mensen, Heb sinds een week de Vu+ Duo (Canal Digital Schotel met Astra1,2 en 3) maar ik krijg het maar niet voor elkaar de tweede tuner te gebruiken met als resultaat dat ik als ik iets wil opnemen ik voor de rest niets meer kan schakelen tussen de diverse satellieten. Is er ergens iemand die een duidelijke beschrijving heeft hoe deze instellingen moeten staan ik zou een ieder daar zeer dankbaar voor zijn. Momenteel heb ik gekozen voor tuner a eenvoudig en daar de drie satellieten geselecteerd en daarnaast voor tuner b de optie door lus naar A genomen echter dus met bovengenoemd resultaat. Ook als ik beide tuners met dezelfde instelling eenvoudig selecteer verandert dit niet. Hoor graag wat ik fout doe ! Bedankt alvast
satencom Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 ik denk dat voor jou de op lossing is een tweede antenne kabel treken van af de schotel naar de ontvanger Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Alventali Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 Citaat: met als resultaat dat ik als ik iets wil opnemen ik voor de rest niets meer kan schakelen tussen de diverse satellieten. Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al. Omdat je doorlust kun je dus niet meer schakelen tussen verschillende satelieten. Je kunt een diseq nu eenmaal niet naar 2 verschillende satelieten laten schakelen. En een LNB niet naar 2 verschillende transponders. Om dit op te lossen kun je het volgende doen Ik vermoed dat je de tripple sat hebt. Citaat: (Canal Digital Schotel met Astra1,2 en 3) Dan moet je dus een tweede kabel trekken vanaf de 2e uitgang op je LNB en die aansluiten op je 2e tuner Daarna zou je dus moeten kunnen opnemen op de ene sateliet en kijken op de andere. "zoals satencom hier boven ook al aangaf" Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Gast FransAlmere Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Alventali Bedankt voor je antwoord, ik denk dat ik door lussen anders interpreteer dan inderdaad bedoeld is. Ik heb inderdaad de tripple sat maar ook met een tweede kabel (ligt er namelijk ook al) en de tweede tuner als eenvoudig te configureren op exact dezelfde wijze als tuner A geeft niet de oplossing. Wel heb ik het idee dat als het tenminste kan, deze misschien niet correct is gericht kan dit ? want op zich lijkt mij dat niet logisch. Hoor graag van je of het klopt dat ik tuner B ook als eenvoudig moet configureren en de satelliet indeling het zelfde moet zij als bij A. Want dat heb ik gehad en dan is er misschien wat anders aan de hand. Bedankt alvast Frans
carlo666 Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Beide tuners hetzelfde configureren en kabels eens wisselen, als je dan alleen tuner B hebt zal 1 kabel niet goed zijn.
Daveys Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 En neem een goede kwaliteit kabel, bijvoorbeeld Belden of Koka. VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Tonskidutch Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 stroom eraf halen tijdens coax aan en afkoppelen zeg het nog maar eens, voor de tuner stuk is. ciao Second Life Mungo Parker
Daveys Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Da's ook een goeie want ik heb dat zelf ook een keer mogen meemaken. De rook kwam eruit. VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Tw-er Geplaatst: 28 juni 2010 Geplaatst: 28 juni 2010 Dit is hetzelfde probleem als het mijne. Tuners al op verschillende manieren afgesteld maar als ik opneem kan ik niets anders zien :-( Volgens mijn satboer zijn mijn aansluitingen goed maar toch zit ik met een tweede (of de eerste)tuner die niet mee wil. Moeder de vrouw wil nu naar Brazilië-Chili kijken dus ze heeft de AB afgepakt ;-)) Morgen pruts ik verder. Mvg Tw-er Mut@nt HD 51 open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3
Daveys Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 Zet tuner A is uit en check dan is of je beeld ontvangt op tuner B. Als tuner B werkt doe het dan omgekeerd, dus tuner B uit (niet geconfigureerd) en check dan ook je ontvangst door naar een paar kanalen te zappen. Als dat werkt en je kan nog steeds niet opnemen dan zou ik is checken of je box de HDD wel goed ziet. VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Gast sjecko Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 volgens mij gaat het niet lukken wat jij wilt. je moet vanuit de LNB een tweede coax op de receiver aanstuiten dus 1 coax vanuit de lnb op tuner a en 1 op coax vanuit de lnb op b in kort gezegd je moet een TWIN lnb hebben. hoop dat je hier mee verder kunt
Gast FransAlmere Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 Vond op eens de optie gelijk aan in de configuratie bij de tuners en nu heb ik wel beeld terwijl ik opneem alleen bij de HD kanalen heb ik wel blokvorming. Maar voor de time being ben ik even geholpen. Ga er nog wel even verder mee spelen want kennelijk ligt het niet aan de kabel.
Tw-er Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 Origineel bericht van: Daveys Zet tuner A is uit en check dan is of je beeld ontvangt op tuner B. Als tuner B werkt doe het dan omgekeerd, dus tuner B uit (niet geconfigureerd) en check dan ook je ontvangst door naar een paar kanalen te zappen. Als dat werkt en je kan nog steeds niet opnemen dan zou ik is checken of je box de HDD wel goed ziet. Dit heb ik zonet gedaan en ik krijg op de 2 tuners beeld en kan zappen. Neem ik iets op via de timer en ik kijk terwijl de opname start naar een andere zender kan ik deze blijven zien maar de moment ik zap, bevriest het beeld en krijg ik enkel nog beeld op dat wat ik opneem. Aangezien de starter van deze draad blijkbaar geholpen is stel ik voor om deze draad te sluiten en mijn probleempje verder te zetten ik het draadje dat ik heb geopend.(beginnersfoutje...) Mvg Tw-er Mut@nt HD 51 open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3
Gast wtf Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 heb je een duo LNB? Heb je alle stekkers en kabels goed gecontroleerd? (blokken kan komen doordat er een haartje van je buitenkabel de kern van je coax raakt) Heb je een sterk signaal?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen