bliksem Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Als ik open pli update geeft hij deze melding Hartware cound not be verifed please contact DM Support code 0x 1800F als ik een iets oudere open pli neem werk de ontvanger goed maar met update niet. Bliksem Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Gast Jeroensky Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Hartware = hardware. Eern hart kan ie idd niet verifiëren, zit er niet in. Maar effe serieus, probeer eens te updaten dmv telnet, dan krijg je iets meer info te zien. In telnet sessie: init 4 ipkg update && ipkg upgrade init 3 exit Is het een originele dreambox? Mogelijk dat er hardwareonderdeel defect is? Anders even doen wat je Dreambox je adviseerd: contact opnemen met Dream Multimedia en (code 0x 1800F) melding doorgeven, samen met type dreambox(ook serienummer?) en gebruikte image versie.
bliksem Geplaatst: 27 juni 2010 Auteur Geplaatst: 27 juni 2010 Als ik pli van een maand geleden pak werk de box goed. alleen bij update werk hij niet Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Gast Jeroensky Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Zeker update via gui/menu? Als je telnet update doet, zie je mogelijk de issue, maar neem even contact op met DMM, zoals ik aangeef in vorige post.(zoals je tuner eigenlijk aangeeft)
Sigma Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 heb hier ook al een keer problemen gehad met online updaten (of bedoel je dat niet ) heb toen alles van mijn dream af gegooid op de films na op mijn harddisk en toen de laatste Open Pli geflasht en toen werkte hij weer goed ik doe dus niet meer online updaten. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Jeroensky Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Geef even aan of je bedoelt met gui/menu of met telnet sessie. (is een verschil hoor) Want bij updaten via menu is het mij ook wel eens gebeurt dat het bleef hangen, vandaar dat ik netjes dagelijks update via telnet, en heb nooit last gehad van update issues.(afkloppen)
Sigma Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Ja ik deed dat via het menu. doe nu gewoon een keer per maand een nieuwe flash en dat bevalt goed. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
bliksem Geplaatst: 27 juni 2010 Auteur Geplaatst: 27 juni 2010 Ik ben er achter door dat ik 1 van de eerste 8000 heb doet hij niet de Authenticity test van zelf maar moest ik het via gemeni doen daarna de nieuwste pli er op en hij werk weer zo als het hoort. Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Gast Jeroensky Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Raar, nog nooit van gehoord.(ook gemini tijdje gebruikt). Overigens ook eens die plugin via open pli gedaan(check of je originele dreambox hebt). Raar, maar fijn dat het opgelost is.
Dolf Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Origineel bericht van: bliksem Ik ben er achter door dat ik 1 van de eerste 8000 heb doet hij niet de Authenticity test van zelf maar moest ik het via gemeni doen daarna de nieuwste pli er op en hij werk weer zo als het hoort. HOE ben je daar nu achter gekomen? VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
bliksem Geplaatst: 27 juni 2010 Auteur Geplaatst: 27 juni 2010 via de forum van dm daar staat een sukje over dit (in duits). Na het lezen gemeni er op, box laten controleren en toen open pli er weer op en nu draait hij weer goed. heeft iets te maken dat het een beta box is staat in dat stukje Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Dreeke Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Hallo allemaal, een vriendin van mij heeft dezelfde problemen. De box laat zich wel flashen, maar komt dan met dezelfde mededeling (zie bijlage). Gevolg is dat zaken als configuratie niet meer te benaderen zijn, omdat de automatische backup niet goed wordt teruggelezen. Hoe kan ik haar helpen om de dreambox weer werkend te krijgen? Zij gebruiken de 8000 om echt te kijken, niet voor de hobby, dus wordt direct gemist in het gezin... Groet, André
JBnl Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 In de nieuwe pli en andere firmware zitten nieuwe drivers met beveiliging voor clone dreamboxen. groeten,JBnl
Henksat Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Origineel bericht van: JBnl In de nieuwe pli en andere firmware zitten nieuwe drivers met beveiliging voor clone dreamboxen. Voor de volledigheid, dit zit in de drivers en staat los van PLi, Gemini of welke image dan ook. Goede zet overigens van DMM. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
JBnl Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Ja zeg ik toch in de drivers. groeten,JBnl
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen