Catastrofus Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Dus volgens jou heeft Dreeke een clone terwijl bliksem wel een originele heeft met dezelfde problemen? Origineel bericht van: JBnl Ja zeg ik toch in de drivers. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Sigma Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Ja........Ja back up wissen en dan? en als je de orginele software er opzet wat dan! Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
JBnl Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Dat hoor je mij toch niet zeggen, ik zeg alleen dat in de nieuwe drivers van dream multimedia een controle zit voor clone boxen. groeten,JBnl
Sigma Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Gaaf dream verder! Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Catastrofus Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Ik noem dat vooralsnog tendentieus. Bij bliksem is het blijkbaar een backfire dus onterecht en bij Dreeke moet het nog blijken of het terecht is. Indien niet dan kan dmm die zooi van drivers in de openhaard gooien want dan zijn ze onbruikbaar. Origineel bericht van: JBnl Dat hoor je mij toch niet zeggen, ik zeg alleen dat in de nieuwe drivers van dream multimedia een controle zit voor clone boxen. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Dreeke Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Voor de Beppies en Truusen onder ons die eigenlijk vinden dat ik moet verklaren of ik me aan clones waag: NEE. Dit is zo'n testmodel van DMM geweest, rechtstreeks ontvangen van de Duitse fabriek. Groet, André
Catastrofus Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Ik bedoel maar, ala bliksem dus. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Dreeke Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Het is alleen jammer dat hier nu een discussie voer clone en echt is ontstaan, terwijl ik graag zie hoe ik dit probleem kan oplossen. Inmiddels staat er een oude openpli image van januari erop (en dat werkt!) en heb geprobeerd om het ipk bestandje van de plugin genuine dreambox uit te pakken, maar helaas... (telnet voortgang in het plaatje)... Groet, André
Gast MiLo Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Mja, die zal niet meer online staan. De "release" versie van OpenPLi van een maandje terug zou ook prima moeten draaien. De "genuine" plugin werkt eigenlijk alleen maar op een DMM image. Bij PLi vonden we het niet de moeite om een paar MB kostbare RAM op te offeren alleen maar om een plugin te ondersteunen.
Dreeke Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Inmiddels zijn de recente images van OpenPli nighlty build, OpenPli rel 1 en Oozoon eind oktober getest en deze images geven aan het einde van de installatie bovenvermelde foutmelding. De Openpli nightly van januari (toevallig nog op schijf bewaard) was de enige die zich volledig liet installeren. Maar wat is nu wijsheid? Upgraden van het huidige image? Andere acties? Groet, André
Gast Jeroensky Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Upgraden van Openpli image uit Januari is tricky. In maart hadden we toch image met kernel update, waarbij men zei, je moet herflashen ipv updaten?
aardbeì Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: Dreeke Inmiddels zijn de recente images van OpenPli nighlty build, OpenPli rel 1 en Oozoon eind oktober getest en deze images geven aan het einde van de installatie bovenvermelde foutmelding. De Openpli nightly van januari (toevallig nog op schijf bewaard) was de enige die zich volledig liet installeren. Maar wat is nu wijsheid? Upgraden van het huidige image? Andere acties? Een ding in de hele discussie valt me op, heb je eigenlijk die oplossing die bij Bliksem werkt al geprobeert, dat stukje kom ik nl nergens tegen? Origineel bericht van: bliksem Ik ben er achter door dat ik 1 van de eerste 8000 heb doet hij niet de Authenticity test van zelf maar moest ik het via gemeni doen daarna de nieuwste pli er op en hij werk weer zo als het hoort. mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Dreeke Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Gemini laat zich niet installeren, net zoals het originele image van DMM. Gemini blijft hangen bij het laatste stukje installatie. Misschien is er een bepaalde versie van Gemini gebruikt? Groet, André
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen