Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Graag zou ik advies willen over wat ik kan/moet aanschaffen om tv te kijken via satelliet. Wel heb ik een paar eisen.

Ik ben helemaal nieuw in het satelliet wereldje en zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ik graag wil is een ontvanger met harde schijf en opname/pauze functie en tijdens opname kunnen kijken naar een andere zender.

Ook wil ik tv kunnen kijken op een tweede tv en onafhankelijk kunnen zappen op beide tv's.

Ik wil BBC1 en BBC2 kunnen ontvangen, is hiervoor een triple-sat noodzakelijk?

Zoveel mogelijk HD zenders.

Ikzelf zat denken aan een pakket bij Canal Digitaal eventueel met internet en bellen erbij via Online.

Maar volgens mij kunnen zij niet aan al mijn eisen voldoen.

Wat te doen, graag advies.

Geplaatst:

je zou er voor kunnen kiezen voor het pakket bij Canal Digitaal en een tweede losse hd ontvanger er bij

de Philips dsr 8121 heeft deze mogelijkheden

HDTV PVR ontvanger met 320 GB. harddisk. Twin tuner, 1 x kijken 1 x opnemen. Alfanummeriek display. Meerdaagse EPG, HDMI met Teletekst. Geschikt voor Astra 1-2-3.

en de Hotbird

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Dat klinkt goed smile

Ik zat zelf te denken aan het EntertainmentHD pakket.

Kan ik Astra 1 t/m 3 en hotbird tegelijker tijd ontvangen?

Er daarmee kan ik zeker weten BBC 1 en 2 ontvangen?

Geplaatst:

als je een tweede tv wilt gebruiken, dat kan weer niet met de Canal Digitaal Multytenne

wand die heeft maar twee aan sluitingen die heb je nodig voor de Philips dsr 8121

eigenlijk heb je een schotel nodig met lnb's die vier aan sluitingen heeft

maar het EntertainmentHD pakket is verder prima

maar voor de goede info zou ik even bellen wat er alle maal mogelijk is

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Er zijn al vele voor je geweest die ook een dergelijk advies gevraagd hebben.

Voor dat je met z'n Philips 8121 aan de slag gaat zou ik ook eerst even kijken naar ervaringen van anderen. Ik dacht zelf in eerste instantie ook dat dit een mooie ontvanger zou zijn echter in de praktijk blijkt anders. Het zit hem dan hier ook in de stabiliteit van de software die er voor zorgt dat de ontvanger met regelmaat hangt.

Een alternatief zou een Rebox (8000/9000) kunnen zijn (hoewel ik ook niet 100% op de hoogte ben van de status van de stabilisatie hier)of een VU+ die voor mij al enkele maanden trouwe diensten heeft verleend.

Om onafhankelijk te kunnen kijken op een 2e tv dien je daar tevens een extra receiver te plaatsen.

Geplaatst:

Ik heb wat reviews gelezen over de Philips 8121 en die wil je toch niet in huis halen lijkt me. Er was zelfs iemand die hem in de container had gegooid. Daar zit ik dus echt niet op te wachten. Het gekke is dat de Philips ook niet als gecertificeerde ontvanger op de site staat van CD, maar wel bij een entertainment of top pakket wordt geleverd confused

Geplaatst:
Origineel bericht van: FranckBlack
Ik heb wat reviews gelezen over de Philips 8121 en die wil je toch niet in huis halen lijkt me. Er was zelfs iemand die hem in de container had gegooid. Daar zit ik dus echt niet op te wachten. Het gekke is dat de Philips ook niet als gecertificeerde ontvanger op de site staat van CD, maar wel bij een entertainment of top pakket wordt geleverd confused

Ik ben zelf in het bezit van de 8121/7121,er zijn met de 8121 wel problemen,opn/weergave onder ander,maar het word ook aangedikt
ik denk dat het meer de foutieve updates van cds zijn,de meeste twintuners met hdd hebben wel wat.
de 7121 vind ik ondanks alle kritiek een geslaagde hd tuner.en diegene die de8121 in de container gooide,dat behoord tot het genre sterke verhalen.
Geplaatst:

De Homecast HS8100 CD CIPVR loopt aardig, nog weinig gekke dingen gezien hier, ik ben er tevreden mee.

De Topfield TF7710 HD PVR schijnt na wat updates z'n leven ook aardig gebeterd te hebben en nu ook vrij goed te zijn.

Een collega van me heeft een Philips 8121 en wil er liever gisteren vanaf dan vandaag, hij probeert het ding weer terug te doen naar z'n dealer, zo ontevreden is hij door de hangers die het ding heeft.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Ik denk dat je hier over elke ontvanger diverse meningen zult kunnen lezen. In mijn ogen is het beste advies m naar een goede satellietwinkel in je omgeving te gaan en daar voor te leggen wat je wilt. Als het dan niet voldoet aan je wensen kun je altijd terug gaan.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Geplaatst:

Met 1 reciever/ontvanger met 2 TV's onafhankelijk zappen,dat gaat niet.een pauze funktie tijdens opname heb ik nooit van gehoord,echter je kunt wel een tijd limit instellen als je snel opname toets gebruikt. Met een Dreambox 500HD 800HD,of 8000HD zit je altijd goed,en je hebt met de 8000 de RolsRoys onder de Sat recievers.waar mee zeer veel mogelijk is oa 4tuners HDD alle maten en grote's,Optie DVD brander/speler.Film's van internet downloaden,internet radio,sappen <dan 1sec.Emulator aanwezig ,zo dat je bv geen CI modulen nodig hebt,de internet aansl.is voorbereid op WiFi.ongelimiteerde kanalenlijst/bouquet lijsten.om meerdere sattelieten te gelijk te ontvangen heb je een schotel bijv Bigsat nodig met evt twin LNB's.dus bv iedere tuner 1 kabel per sat positie,dan kun je onafhankelijk opnemen/zappen op div satelieten.

Geplaatst:

Lijkt me dat je ook nog een schotel en lnb's nodig zal hebben, want met een ontvanger alleen raak je niet ver.

Als je 13oost (hotbird), en astra 1,2 en 3 (19oost,23,5oost en 28,2+28,5oost) wil ontvangen en met 2 TV's (en dus 2 ontvangers) wil werken zal je een vaste opstelling met 4 lnb's nodig hebben. Voor jou zullen het m.i. quad lnb's moeten zijn. Alsook 4 DiSEqC schakelaars met 4 ingangen en 1 uitgang. En meters coax en een hoop f-connectors.

Zo kan je in feite 4 ontvangers aansluiten of 2 twin ontvangers, enz.

Qua schotel zit je dan aan bv een triax 78cm of 88cm of een wavefrontier T55 of T90. Ook bevestigingsmateriaal voor de schotel natuurlijk.

Je zal nog schrikken van de totale prijs, maar is de moeite waard.

Zelf heb ik een Triax 88cm met 4 quad lnb's en voorlopig 3 ontvangers.

Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb Super
Triax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)
Wavefrontier 90

Geplaatst:

het lijkt me dat satelliet hobbyisten natuurlijk verder gaan dan de doorsnee kijker

niks mis mee... maar andersom ook niet hoor!

dus je kunt evenwel ook een gedegen advies geven voor enkel 19,2 en 23,5 Oost

dus de meest bekeken zenders in nederland

en met de signaalsterkte van die desbetreffende satelliet-hubs op 19,2 en 23,5 is dat goed mogelijk op een simpele schotel

Gibertini of Triax maken nog steeds zeer betaalbare schotels met multifeed en/of duoLNB

voor relatief weinig geld.

beginners op sat-gebied kunnen de hobbyisten na-apen of eenvoudig beginnen.

dus ook hun budget in ere houden.

ciao

ten aanzien van de vraagsteller, is BBC dus op 28,2 (5) Oost en betekent een extra LNB (tov de doorsnee kijker) ook dat is dus zeer betaalbaar en mogelijk op de bovengenoemde merken

ook nonames kunnen dat met wat kleine aanpassingen.

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Dat klopt Tonskidutch.

Maar aangezien FranckBlack sprak van zowel Canaal Digitaal en BBC en in zijn tweede post ook hotbird vernoemde leek het me dat hij toch zeker de vermelde sats nodig zal hebben. En met minstens een twin ontvanger en een gewone ontvanger heb je ook al quad lnb's nodig. En met zoveel lnb's heb je al een grotere schotel nodig ook.

Hoe meer je wil hoe meer het kost. Kan er van meespreken. Ik heb het dan nog zelf geplaatst, wat de kosten nog wat drukte.

Wou duidelijk maken dat een klein iets meer willen makkelijk een stuk de prijs kan omhoog jagen.

Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb Super
Triax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)
Wavefrontier 90

Geplaatst:

Als ik spreek uit eigen ervaring

ben je voor een Triax schotel (78 of 88 cm)

met een rail voor astra1,2,3 en hotbird,switches,

en overal een quad LNB op,incl. bekabeling

zo'n 250 tot 300 euro kwijt,

als je het in Duitsland koopt.

Dit is inclusief verzenden.

Er zijn diverse goede speciaalzaken die hierin doen.

Koop je dit in NL dan wordt het al gauw 450 tot 500 euro.

Vooral de switches en de quad LNB's jagen de prijs op.

Maar vergeet niet dat je dan de zaakjes

direkt voor mekaar hebt,

en niet na 6 maand de zaak deels moet vervangen

omdat je toch tegen beperkingen aanloopt.

Enige wat erbij komt is de ontvanger.

Gast wanderer
Geplaatst:

en zo wordt een discussie voor de zoveelste keer opnieuw gevoerd....niks mis mee hoor maar het patroon en verloop is iedere keer hetzelfde....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen