Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat ben ik deels met je eens.

Er komen steeds weer nieuwe dingen bij

zoals HD en DVB-S2,

daardoor verandert de zaak wel steeds weer.

Bovendien is dit een persoonsgebonden keuze.

Dus bij niemand hetzelfde.

Geplaatst:

Dus al met al ben je een kleine 1000 euro kwijt om tv te kunnen kijken. En moet ik dan ook nog een abbo aanschaffen bij CD? Dit wordt me wel een beetje te gek.

Als er niet zo'n rare ontvanger bij de pakketten van cd had gezeten had ik dat gedaan denk ik.

Geplaatst:

Een abo bij CD hoeft niet persé ,er zijn ook nog andere mogelijkheden zoals cardscharing,waarvan alleen de legale versie "binnens huis" hier besproken mag worden.BBC en een heeeleboel andere zenders ,waaronder ook div. film en sport kanalen zijn Gratis,daar heb je geen abo voor nodig,ook de regionale omroepen zijn gratis.Al met al het gigantische aan bod van div.Satelieten daar kan geen kabel TV tegen op.Let wel afgezien van je evt abo,is je Sat inst.je eigendom,dit in tegenstelling van een kabel decoder van bijv. UPC,die je moet huuren,een top paket kost al gauw €45 per maand met 1 decoder dat is €540 per jaardus na ca 2 jaar heb je een top instalatie er uit.Met Digitale TV ontvangt heb je voor iedere TV één decoder nodig,tezij er een in de TV ingebouwt is,bijv. DVB-T of DVB-S.Plus het feit dat je bij een Kabel TV Provider niets over het progamma aanbod te vertellen hebt,dus als er een favorite zender afgaat heb je dus niets te vertellen

Geplaatst:
Origineel bericht van: FranckBlack
Dus al met al ben je een kleine 1000 euro kwijt om tv te kunnen kijken. En moet ik dan ook nog een abbo aanschaffen bij CD? Dit wordt me wel een beetje te gek.

@FranckBlack,

Hoe groot is jouw budget?
En, niet geheel onbelangrijk, heb je vrij zicht op de satellieten die je wilt ontvangen?

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:
Dit wordt me wel een beetje te gek.

zelf zie ik al setprijsjes voor 375 euro
ontvanger schotel duoblock smartcard ci-module
(waarbij slim uitbreiden naar 13-19,2-23,5-28,2 wellicht 100 euro extra kost)

als je zoekt vindt je echt wel betaalbare setjes
opticum
t55 met 4 lnb's
keilboutjes, kabeltje, smartcard, abo

sorteer maar eens wat winkels en wat je nodig hebt en je kunt aardig onder de setprijs blijven excl abo.

maar dat er geld verdiend wordt als je alles laat doen (ook met die adviezen van desbetreffende) is duidelijk.

ciao

net nieuw
wavefield t55 => 65 euro inclusief muurbeugel en 5 LNBklemmen
4 twin LNB's => 85 euro inverto Black premium
2x 4in1 switch => 90 euro triax MF41D
50m' koka coax => 25 euro

subtotaal 265 euro
receiver naar believen vanaf die opticum => 119 euro t/m dm8000 => 999 euro een range waar van alles leuks in zit
subtotaal 384 euro t/m 1264 euro

smartcard en abo naar believen

dus maak de paarden niet schuw
enkel als je de topklasse receivers neemt ben je echt duur bezig.

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Als er niet zo'n rare ontvanger bij de pakketten van cd had gezeten had ik dat gedaan denk ik.

Inderdaad je denkt zelf aan een smartpack van CDS vaak wordt het kant en klaar opgeleverd aangesloten en al.
Kijk daar eens goed naar hoef je alleen de ontvanger te vervangen naar iets van je eigen keuze. laugh
Geplaatst:

Ik denk dat je eerst eens voor jezelf moet oplijsten wat je absoluut wil qua te ontvangen posten op welke sats edm (bvb is het ontvangen van BBC absoluut noodzakelijk en idem voor hotbird) en op hoeveel plaatsen je dan nog eens onafhankelijk wil kijken.

Daarnaast kijk je wat je er eventueelgraag bij zou willen.

Een basis opstelling (enkel Canaal Digitaal posten ontvangen) is echt niet zo duur. Maar het kan natuurlijk wel zijn dat je daarmee niet tevreden zal zijn.

Dat was trouwens een een goede opmerking van sattaz. Eerst en vooral moet je er zeker van zijn dat je vrij zicht hebt op de sats die je eventueel wil ontvangen. Is dit niet zo dan is sat ontvangst zeker geen optie.

Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb Super
Triax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)
Wavefrontier 90

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76

Dit is wat de TS vraagt.

Wij kunnen hier nog wel adviezen (blijven) geven en doorgaan met reageren maar het lijkt erop dat de TS
na zijn (laatste?) reactie op 30-06-2010 te 23:47 uur meteen offline is gegaan en daarna niet meer online is geweest.
Ik ben bang dat het lang kan duren voor we (duidelijke) feedback krijgen...

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen