Ga naar inhoud

Moeilijkheden met ontvangst Sirius en bepaalde transponders van de Hotbird

Aanbevolen berichten

Gast hermey1234
Geplaatst:

Ik heb net een nieuwe receiver (merk SAB) gekocht (oude had de geest gegeven). Aangesloten op de bestaande schotel met motor die prima werkte met de oude receiver. Ik heb inmiddels Hotbird, 2* Astra en Eurobird gevonden en veel zenders die ik had teruggevonden. Wat me niet lukt is een kwaliteitsuitslag (blijft op 10%) krijgen voor de Sirius en bepaalde transponders van de Hotbird (zoals 12597 /27500 V. Lukt ook niet als ik de transponder selecteer bij het scannen (er is geen kwaliteit-10%) Zijn er instellingen die ik over het hoofd zou kunnen hebben gezien ? Aan de schotel heb ik niet gezeten dus je zou zeggen dat het daar niet aan kan liggen. De Hotbird zelf heb ik wel ingesteld maar hij pakt dus niet alle transponders ? Kan iemand mij een tip geven of moet ik toch eerst proberen de schotel opnieuw te richten oid ?

Geplaatst:

Eerst maar eens verder vragen wat is het voor motor en ondersteunt die usals en heb je in je ontvanger je longitude en latitude wel ingevuld.

Als het een motor is die alleen disqC 1.2 ondersteunt dan moet je alle satellieten die je wilt ontvangen opzoeken zo goed mogelijk uitrichten en vastzetten opslaan dus. laugh

Gast hermey1234
Geplaatst:

Beste Aart, bedankt voor je reactie. De motor ondersteunt allen disqC 1.2 en daar werk ik ook mee. Daar heb ik bijvoorbeeld de Hotbird en de 2* Astra mee gevonden en opgeslagen. Maar hoe fijn ik ook draai (geprobeerd op meerdere transponders) ik krijg geen kwaliteitsignaal voor de Sirius en sommige transponders op de Hotbird pakt hij wel, andere weer niet. De afstelling van de schotel zou goed moeten zijn (weet ik niet 100% zeker) want die stond goed toen de vorige receiver een paar weken geleden kapot ging. Misschien toch het dak op en stellen. Het staat er meer dan 4 jaar op zonder dat we erbij geweest zijn. Of zit er verschil in gevoeligheid van receivers ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen