Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik denk er aan om Sketchup te gebruiken om iets te ontwerpen en het vervolgens in 3D te laten printen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik kan mijn vraag natuurlijk stellen op een Sketchup4all forum maar ik waardeer een kort antwoord via deze site veeeeeel meer.

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rocketscientist
Ik denk er aan om Sketchup te gebruiken om iets te ontwerpen en het vervolgens in 3D te laten printen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik kan mijn vraag natuurlijk stellen op een Sketchup4all forum maar ik waardeer een kort antwoord via deze site veeeeeel meer.

Hoe 3d printen? Echt 3d printen is een heel kostbare zaak.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik heb het GRATIS pakket NL-versie(dat is niet de Pro versie, daar vragen ze een vergoeding voor) gedownload via Google.

Sketchup wordt gebruikt om gebouwen te modelliseren in Google.

Na het downloaden staan er een 42 videos vanaf introductie, beginnersstudie, zelfstudie en Bouw 3D modellen.

>> Deze videos komen beschikbaar na het downlaoden <<

Een CAD-programma kan inderdaad niet wat Sketchup kan, met het "uitrekken" van complexe vormen.

Dit zit wel in Adobe illustrator, maar veel beperkter omdat je daarin het 3D roteren en auto-dropshadow mist.

Ziet er gelikt uit. Pakketjes voor bouw en ontwerp van woning, tuin e.d. had ik al, maar dit is ideaal om prototypes te maken/ontwerpen.

Heel erg bedankt voor de tip.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rocketscientist
Ik ga een hol model maken en de prijs wordt dan zo rond EUR 100 als ik mij niet vergis.

De prijzen zijn al aan het kelderen.

Ach ja, kwartje valt blush niet 3D plat printen maar in 3D printen. Dat doen ze met wax. Daar is een hele docu van geweest. Heb ze een volledige personenauto zien printen.

Eens kijken wat er te vinden valt.
Geplaatst:

Was onlangs (1 april) nog op RTV Noord. --> FabLab <--

Ik weet niet of ze ook met die software werken.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Dit was meer snijden (of uitlaseren) uit iets. Jammer dat ze niet ingingen op het gips verhaal. Zou dat opgespoten worden of ook gelaserd.

De 3D waxprinter die ik op tv gezien heb spoot echt vloeibare wax een bouwde het zo op. Ging razendsnel.

Die auto in een paar berichten terug was een volledig 1:1 model en gebruikte ze naast uiteindelijk design ook als model voor in de windtunnel. Ze konden er gewoon een stuk afsnijden en "bijprinten".

Zit al te Googlen en op U-tube te kijken. Was iig op een zender met Nederlandse ontertiteling.

Leuke printer voor thuisgebruik ($15.000) Filmpje van een kunststof printer die ook opbouwt

Maar de combinatie van dat softwarepakket en printer krijg ik niet gevonden.

Geplaatst:

ja kan

maar een imperfect 3d model geeft ook een ongewenst maquette-model

er is dus zeker een controle / afspraak met de 3dprint shop nodig.

ciao

Girl From The Northern Country

Bob Dylan

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kimble
De 3D waxprinter die ik op tv gezien heb spoot echt vloeibare wax een bouwde het zo op. Ging razendsnel.

knip....

Maar de combinatie van dat softwarepakket en printer krijg ik niet gevonden.

Ze gebruiken een polymeer.

Ik heb contact gehad met het bedrijf dat dit doet en de combinatie Sketchup 3d printen is geen probleem.
De kosten voor een model ( grootte van een KLM huisje ) is EUR 135

Liefhebbers kunnen mij PM'en voor meer details over dit bedrijf.

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Geplaatst:

Heb eerst eens gekeken wat een KLM-huisje was. Varieerd van flessen likeur in een huisvorm tot die kleine stenen modelwoningen.

Valt de prijs op zich reuze mee. Kan je er heel wat laten printen voordat je aan die $40.000 zit voor een "thuisprinter"

Maar wat die polymeer betreft, ik heb het met wax gezien. Als het niet goed was sneden ze er een stuk af en die printer spoot de wijziging er gewoon weer op. De printer scande ook de afdruk 3D tegerlijkertijd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen