Ga naar inhoud


Zonneschermen schakelen is dit mogelijk?


liberte

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem, heb 6 zonneschermen die ieder een eigen schakel doos hebben en afstandbediening. Nu heb ik al geprobeerd om 3 schermen op een schakel eenheid te zetten, gevolg is dat de stop het dan begeeft. Is er mogelijkheid om drie schermen tegelijk omhoog te halen of moet ik dit opgeven?.

Het is eigenlijk de bedoeling om per 3 schermen een wind beveiliging aan te brengen.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is mogelijk. Je meterkast heeft meerdere groepen en je zult je schermen (lees:schakeldozen voor de schermen) moeten gaan verdelen.

 

Dus even kijken of er stroom te halen is vanaf een andere groep, vanaf een de schakeldoos voor de scherm.

 

Heeft geen gevolg voor de werking van je afstandsbediening omdat die schakeldozen een eigen stroomvoorziening hebben ieder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het eerste waar je even naar moed kijken hoe zwaar de motor is van het zonnescherm

en hoe zwaar de zekering is, zou de motor 800 watt zijn 230 volt heb je 3.48 ampère nodig

even een voorbeeld: 6 ampère x 230 volt is 1380 wat

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan alleen met een relais kast .

Zonder relais kast ontstaan hoge inductie spanningen in de motoren. De schermen gaan pendelen en de motoren verbranden .

De zekering is al een keer uitgeslagen, dus je bent gewaarschuwd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even in het midden gehouden hoe zwaar de betreffende zekering is en de motoren zijn uitgevoerd maar ik bedien met één afstandbediening 5 rolluiken tegelijkertijd en alle rolluiken zijn op één groep aangesloten.

Meestal worden in de rolluiken en zonneschermen hetzelfde type motoren gebruikt.

 

Misschien ook eens het stroomverbruik van elk zonnescherm opmeten want wellicht levert één motor problemen op.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Systeem van (een postorderbedrijf) gebruiken,je kan er alles mee doen wat je wilt.

Redelijk betaalbaar,instelbaar op wind regen,zonnesterkte en temperatuur.

Verder uit te breiden met verlichting,cv,radiatorkranen enz.

Kost maar een fractie van sompfy.

Heb het systeem al 4 jaar zonder enige storing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...