Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben een beginneling dus zou ik graag enige hulp willen bij het oplossen van mijn probleem.

Ik ben in het bezit van een gepachte Hyundai HS 1000 en een Triax 78cm met Alps lnb. Toen ik begon had ik tijdelijk een 54 cm Triax met philips lnb. Redelijk goed beeld. Nu heb ik zelf een 78cm gekocht. Echter het beeld is ineens stukken slechter terwijl de schotel wel goed gericht is. Korrelig beeld. Wat is het probleem ?? Is het signaal te sterk ???

Alvast bedankt

Geplaatst:

Korrelig beeld is vreemd voor een digitale ontvanger of bedoel je blokkerig beeld? Hier paar ideeen:

Als het korrelig is dan vraag ik me af of je soms een rf-signaal gebruikt(antennekabeltje) i.p.v. een scartsignaal naar je tv toe.

Mocht je een antennesignaal gebruiken dan kan het zijn dat er een videorecorder op dezelfde frequentie uitzendt en stoort (dit kan je veranderen)

Of je beeld is blokkerig wat zou kunnen duiden dat de schotel niet goed uitgericht is of dat je misschien last hebt van regenwater op je lnb.

Geplaatst:

De meeste Hyundai's die hier verkocht worden hebben geen rf uitgang, dus dat zal het niet zijn! Ik weet niet of het mogelijk is om een schermafdruk te maken met een capture kaart zodat we het beter kunnen bekijken??

Een voorbeeld met mijn samsung:

Panam.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

@ Almere

mail me even, woon in almere-haven misschien kan ik je helpen.

Geplaatst:

Kanalen opnieuw inlezen kan een idee zijn.

Je bent niet alleen van schotel, maar ook van LNB verandert; de LO frequentie kan wat afwijken waardoor je ontvanger nu niet de optimale afstemming heeft.

Geplaatst:

Ben je er 100% zeker van dat je schotel goed uitgericht is, of zou die toch verdraaid kunnen zijn. Ik denk dan aan het per ongeluk aanstoten toen je voor het laatst bij je schotel was of misschien harde wind.

Heb je wat met de kabel gedaan? Verlengt met een extra stuk kabel kan extra storing geven op de verbinding tussen twee kabels. Ook moet je alleen coaxkabel gebbruiken speciaal voor satellietontvangst. Andere coaxkabels zijn storinggevoeliger.

Is je LNB misschien overleden? Het is altijd mogelijk dat je LNB het begeven heeft tijdens de verhuizing naar de andere shotel. Als je de mogelijkheid hebt. dan moet je eens een andere LNB proberen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen