Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een mb ga-790fxta-ud5 gekocht , met g.skill ddr3 2000

nu staat er bij memory "memory ddr3 2000 downgrade to ddr3 1866 only support dimm3,dimm4"

in welk slot moet ik beide 2048 memory's instoppen

slot 1 2 ,of 3 4 ?

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

Geplaatst:

Ik wilde even snel op de site van Gigabyte kijken welk Dimm slot welk nummer heeft, maar het staat niet op de site.

Foto van je MB

Je zult het ook wel in de user guide van je MB kunnen vinden, maar ik gok erop dat het 3 en 4 is. Het zal ook wel op het MB zelf staan.

Geplaatst:

Als je Google een zet geeft met "ga-790fxta-ud5" en dan op afbeeldingen klikt is er een 1024x768 afbeelding van het Moederbord.

De banknummers zijn niet goed te lezen, maar wel overduidelijk bij de blauwe sloten 1866.

Kijk je verder bij afbeeldingen met commentaarvensters dan geven die vensters dat ook aan. Ze vernoemen eerst de 1866 en dan de andere snelheid van 2000.

Geplaatst:

ik heb manual gedownload , en dit gevonden

Note) To reach DDR3 1866 MHz or above, you must install two memory modules and install them in the DDR3_3 and DDR3_4 memory sockets.

dus het zal wel dimm3 en 4 worden

maar ff verder staat dit weer

If two memory modules are to be installed, it is recommended that you install them in the DDR3_1 and DDR3_2 sockets.

zo wat wordt het dan

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

Geplaatst:

gewoon inprikken... het verschil in snelheid zal je echt niet merken in de praktijk, enkel in benchmarks.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ja idd, gewoon inprikken in één kleur banken. Draai je een benchmarktest en zet je ze eens een keer om in de andere kleur bank. Wederom benchmarktest draaien. Zo weet je snel genoeg welke bank je moet hebb,

Kapot gaan kan het iig nooit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen