Gast AngeloX Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 Heb nu sinds een week een DM500HD draaien met Openpli maar krijg elke dag wel een "hangende" DM. Dan moet ik hem resetten (via aan-uit knop) en werkt alles weer. Begin me zo langzamerhand af te vragen of ik niet moet overschakelen naar een ander image. Openpli werkt prettig en heeft veel features maar wellicht zijn er stabielere images misschien Jade3? Hebben jullie nog aanbevelingen?
hemertje Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 wat is "hangende"... ik lees verder geen problemen met de dm500hd mbt "hangende"... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
bigtwin Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Nou, ik heb ook een 500hd met Open PLi, maar ik heb hem niet hangen... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Hier geen enkel probleem met OpenPLi. Probeer eens opnieuw te flashen met de originele Dream image en vervolgens OpenPLi. Jade3 is er toch niet voor de DM500HD?
Tech Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Nee, er is geen Jade3 voor een DM500HD beschikbaar. Jade3 is alweer wat gedateerd en niet op het nivo van de openPli. Als ik zo tussen de regels door mag lezen vraag je je af of er een stabielere image is dan de OpenPli, ik denk dat je dat afvraagt vanwege de unstable branchname die in de OpenPli versies verwerkt is. Dit is alleen een naam, de image is lekker stabiel en ik kan het je zeker aaraden. Het hangen van de 500HD zal je echt bij jezelf moeten zoeken. Pli Core Member
Gast AngeloX Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Okay, bedankt voor de response. Ik bedoel met "hangende" dat de DM nergens meer op reageert. Geen enkel commando van afstandsbediening werkt en ook het web-interface functioneert niet meer. Alleen aan-en-uit zetten helpt dan zodat de DM opnieuw opstart. Snap niet waar dit uit voort komt. Misschien een geheugen probleem? (heb alleen Henksat HB,A1 settings en CCam geinstalleerd) Mijn vraag naar alternatieven voor Openpli was inderdaad gebaseerd op de term "unstable". Uiteraard weet ik wat met unstable bedoeld word in software development zin. Maar dacht met een ander image wellicht een stabielere DM te krijgen. Heb de DM geflashed (via web) met eerst originele DM image en toen Openpli van 27 juni. Dat van Jade3 wist ik niet, vond wel dat de laatste updates ver in verleden lagen. Ik geloof dat ik het nog maar even aanzie.
robbedoeske Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Waarom eerst flashen met een originele image? Die staat er toch al op als de box nieuw is?
Gast Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Origineel bericht van: AngeloX Mijn vraag naar alternatieven voor Openpli was inderdaad gebaseerd op de term "unstable". Uiteraard weet ik wat met unstable bedoeld word in software development zin. Ik denk dat de term unstable meer te maken heeft met het feit dat de image niet uitontwikkeld is, maar dat is met geen enkele image zo. Voor de zekerheid hangt er het etiketje unstable aan. Je zou Newnigma nog eens kunnen proberen, samen met OpenPLi toch wel de meest voorkomende image in combinatie met de DM500HD.
Erik Slagter Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Elke dag powercyclen wordt het geheel ook niet echt stabieler van... Dus zowiezo eerst maar eens opnieuw flashen. Als hij dan weer eens "hangt" eerst kijken of hij nog pingt, zo ja, dan hangt hij helemaal niet, alleen enigma is vastgelopen. De remedie daarvoor is niet de box powercyclen maar enigma opnieuw opstarten: telnet naar de box, type "init 4" (stopt enigma) en dan "init 3" dan wordt enigma weer gestart. Is zo allemaal wat beter voor de files op je flash en zeker eventuele harddisk. Krijg je 'm dan nog niet aan de praat, dan netjes afsluiten met "init 0". DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Gast AngeloX Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Origineel bericht van: robbedoeske Waarom eerst flashen met een originele image? Die staat er toch al op als de box nieuw is? Had na drie dagen last van groene-lampje fenomeen toen opnieuw geflashed. Origineel bericht van: ron1872 Je zou Newnigma nog eens kunnen proberen, samen met OpenPLi toch wel de meest voorkomende image in combinatie met de DM500HD Bedankt, ik zal Newnigma eens proberen. Origineel bericht van: Erik Slagter Elke dag powercyclen wordt het geheel ook niet echt stabieler van... Dus zowiezo eerst maar eens opnieuw flashen. Ben ik met je eens vandaar mijn originele vraag. Afgelopen twee weken ben ik aan het verbouwen geweest en heb ik steeds mn DM500HD moeten uitschakelen tijdens de werkzaamheden (maar wou natuurlijk wel voetbal zien). Dus ook dat is geen ideale situatie. Vanaf dit weekend blijft de DM gewoon op z'n plek en op spanning. Ik zal dan eens kijken of ie nog vastloopt of hangt; kennelijk hebben anderen er geen last van met Openpli. Bedankt voor de ping/telnet suggestie dat had ik nog niet geprobeerd; ga ik gelijk doen de volgende keer als hij weer niet reageert.
tvr4ever Geplaatst: 2 juli 2010 Geplaatst: 2 juli 2010 Ik hab al jaren Dreamdozen, vanaf de eerste versie, en de DM500HD met OpenPli is de meest stabiele die ik ooit gezien heb. Sterker nog het is bijna op een niveau dat je het je oma voor de verjaardag kan geven. De mensen achter OpenPli verdienen een groot compliment, echt super dat image.
lucdec2 Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Origineel bericht van: AngeloX Heb nu sinds een week een DM500HD draaien met Openpli maar krijg elke dag wel een "hangende" DM. Dan moet ik hem resetten (via aan-uit knop) en werkt alles weer. Begin me zo langzamerhand af te vragen of ik niet moet overschakelen naar een ander image. Openpli werkt prettig en heeft veel features maar wellicht zijn er stabielere images misschien Jade3? Hebben jullie nog aanbevelingen? Ik heb juist hetzelfde voor, de dm reageert niet meer op de afstandsbediening, ook geen toegang meer via webbrowser. Is uw probleem ondertussen opgelost Angelo? Zo ja hoe is dit te verhelpen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen